Pretraga

HŽ za prugu do granice ruši sve objekte na putu, nestaju kuće i dvije kolodvorske zgrade

A- A+

Najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj dobio je svoj epilog. Riječ je o rekonstrukciji željezničke pruge od Križevaca, preko Koprivnice, do državne granice s Mađarskom. Projekt vrijedan 350 milijuna eura prešao je u novu fazu, a dosad je obnovljeno 80 posto ukupne dionice. Sada se kreće u nove radove – uklanjanje velikog broja objekata u sklopu projekta rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka spomenute dionice. Za tu potrebu raspisan je javni natječaj za izvođača radova u vrijednosti od 400.000 eura. Najviše će rušenja biti u Koprivnici, njih čak sedam. Uz to, naselja Drnje i Reka ostat će bez dvije kolodvorske zgrade.

Rekonstrukcija pruge | Foto: HŽ Infrastruktura

Najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj ulazi u novu fazu. Riječ je o rekonstrukciji dionice željezničke pruge Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom, vrijednoj 350 milijuna eura. Do sada je izgrađeno 80 posto ukupne dionice, odnosno 35 kilometara od ukupno 42 kilometra, o čemu smo pisali ovdje.

Hrvatske željeznice sada započinju s uklanjanjem objekata u sklopu projekta ‘Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka’ spomenute dionice, dok je istovremeno raspisan javni natječaj za izvođača radova vrijednih 400.000 eura. Također, za provedbu velebnog projekta, ishođene su dvije lokacijske dozvole.

Izdvojeni članak

Izvlaštenje nekretnine: Sve o vještačenjima, određivanju naknada i mogućnostima poništenja

Etape izgradnje

Prvom lokacijskom dozvolom obuhvaćena je cjelokupna trasa pruge, koja je podijeljena u četiri etape. Prva etapa obuhvaća dionicu od kolodvora Križevci do kolodvora Lepavina, gdje će se rekonstruirati željeznički infrastrukturni sustavi i izgraditi nekoliko ključnih objekata – nadvožnjaci Križevci, Vuk, Lepavina 1 i Lepavina 2, kao i podvožnjak Vojakovački Kloštar.

Druga etapa, koja se proteže od kolodvora Lepavina do kolodvora Koprivnica, uključuje modernizaciju željezničke infrastrukture te izgradnju nadvožnjaka Sokolovac i podvožnjaka Ivanečki. Na dionici od kolodvora Koprivnica do kolodvora Novo Drnje, koja čini treću etapu, predviđena je rekonstrukcija željezničkih sustava te izgradnja pothodnika Danica, nadvožnjaka Danica i Novo Drnje. Četvrta etapa, koja obuhvaća dionicu od kolodvora Novo Drnje do državne granice, uključuje obnovu željezničkih infrastrukturnih podsustava, izgradnju nadvožnjaka Šoderica te ključan infrastrukturni zahvat – izgradnju novog mosta Drava, uz uklanjanje postojećeg mosta.

Izdvojeni članak

Željeznička pruga na sjeveru krenula u važnu obnovu od 190 milijuna eura, ostvaruje se i san o brzoj cesti

Drugom lokacijskom dozvolom predviđena je izgradnja Elektrovučne podstanice (EVP) Koprivnica, koja će osigurati stabilnu opskrbu električnom energijom za željeznički sustav. Ovaj segment projekta odvija se u dvije faze. Prva faza obuhvaća rekonstrukciju postrojenja EVP 110/25 kV Koprivnica, s ugradnjom nove opreme u sklopu postojećeg transformatora TS 110/35/10 kV Koprivnica te izgradnju kabelskog spoja do podstanice EVP 25 kV Koprivnica. U drugoj fazi provest će se dodatna modernizacija elektroenergetskih sustava u dijelu koji pripada Hrvatskom operatoru prijenosnog sustava (HOPS), čime će se osigurati pouzdan prijenos električne energije na cijeloj trasi pruge.

Uklanjanje objekata

U sklopu priprema za realizaciju projekta nužno je ukloniti objekte koji se nalaze na planiranoj trasi novog kolosijeka. Ovaj projektni zadatak obuhvaća izvođenje tih radova uz izradu potrebne tehničke dokumentacije, uključujući elaborate i projekte uklanjanja. Uklanjanje će se provoditi u skladu s planom građenja kako bi se osigurao nesmetan nastavak radova na rekonstrukciji i izgradnji željezničke infrastrukture.

U Drnju će se ukloniti četiri objekta – dvije kuće i dvije zgrade, od kojih je jedna kolodvorska, dok će Torčec ostati bez jedne stambene zgrade i skladišta. U Koprivnici će se ukloniti sedam zgrada, uključujući nekoliko stambenih objekata i jedan vodotoranj, dok će se u Reci ukloniti dva objekta, a u Kloštru Vojakovačkom jedan.

Uklanjanje objekata | Foto: EOJN, Canva

Paneuropski koridor

U sklopu projekta Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, 6. listopada 2016. potpisan je Sporazum o dodjeli bespovratnih sredstava u okviru Instrumenta za povezivanje Europe (CEF).

Sporazumom je osigurano financiranje u iznosu od 85 posto prihvatljivih troškova, pri čemu ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 289.936.727 eura, dok maksimalni iznos bespovratnih sredstava doseže 241.346.218 eura. Potpisnici sporazuma su HŽ Infrastruktura, kao korisnik, i Izvršna agencija za inovacije i mreže (INEA), koja djeluje u okviru ovlasti prenesenih od Europske komisije.

Postojeća jednokolosiječna željeznička pruga M201, koja povezuje državnu granicu s Dugim Selom preko Botova, Koprivnice i Križevaca, od iznimne je važnosti za međunarodni promet. Ova pruga dio je ogranka RH2 paneuropskog željezničkog prometnog koridora, koji povezuje Budimpeštu s lukom Rijeka.

Izdvojeni članak

Rekonstruirana pruga kod Jablanice, vlakovi prema Pločama kreću do kraja tjedna

Projekt traje godinama

Kad radovi budu gotovi, brzina vožnje bit će do 160 kilometara na sat, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici, s obzirom na to da se na tom dijelu radi o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima. Inače, najbrži vlak na svijetu je Shanghai Maglev, koji može doseći brzinu od 460 km/h.

Kao podsjetnik, rekonstrukcija stare pruge te izgradnja drugog kolosijeka od Križevaca do granice s Mađarskom traje već više od četiri godine. Radove izvodi turska tvrtka Cengiz Insaat, koja gradi i obnavlja četrdesetak drugih objekata slične namjene, o čemu smo pisali ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap