Kaštelani još jednom ustali protiv Kozjaka, traže istrage i zazivaju DORH
Stanovnici Kaštela još jednom su digli glas protiv izgradnje tunela Kozjak. Uoči sjednice Županijske skupštine Splitsko-dalmatinske županije članovi Građanske inicijative Spasimo Kozjak i Kaštela organizirali su miran prosvjed u sklopu kojega su transparentima poslali jasnu poruku čelnicima regionalne samouprave, ali i DORH-u. Traže istragu navodno ilegalnih građevinskih radova podno Kozjaka, ali i objašnjenje kako su radovi mogli započeti kada proces izvlaštenja duž trase nije dovršen.
Građani Kaštela, okupljenih u Građansku inicijativu Spasimo Kozjak i Kaštela (GISKK), nastavljaju svoju borbu protiv projekta izgradnje tunela Kozjak i pripadajuće prometnice koji će, po njihovom mišljenju, nepovratno devastirati kraj u kojemu žive. Ovoga puta održali su miran prosvjed ispred Županijske skupštine Splitsko-dalmatinske županije.
Otimačina
– Naši zahtjevi su jasni – zaustavljanje izvođenja radova i revidiranje projekta, sazivanje tematske sjednice Županijske skupštine uz mogućnost sudjelovanja javnosti i rasprava na temu tog projekta, dostavljanje izvješća o postupanju nadležnih inspekcija na temelju podnesenih prijava u povodu nelegalnih radova tijekom vikenda 28. i 29. rujna na području Kaštel Gomilice, kao i izvješća o pokretanju pravnih radnji prema počiniteljima, poručili su prosvjednici.
Tvrde i kako se od rujna na Kozjaku radi ‘nasilno, mučki i protupravno’, te da je ‘državna vlast započela otimačinu i devastaciju privatne imovine’. Navodno se građevinski radovi obavljaju na javnim i privatnim parcelama bez potrebne dokumentacije, a kada su u pitanju tereni u privatnom vlasništvu i bez provedenog postupka izvlaštenja. Naime, prosvjednici kažu kako im iz Hrvatskih cesta još uvijek nisu niti ponuđeni uvjete otkupa.
U skladu s ovim navodima biti su i natpisi na transparentima prosvjednika. ‘Inspekcije i DORH gdje ste sada kada se rade zločini?’, ‘Ne damo kolijevku hrvatske državnosti’ i ‘Spasimo živote’ samo su bili neki od njih.
Novi ulaz u Split
Probijanje tunela Kozjak dio je realizacija velikog projekta Hrvatskih cesta, spojne ceste čvor Vučevica na autocesti A1 koja je dio projekta Novi ulaz u Split – čvor Vučevica na A1 – tunel Kozjak – čvor na DC 8 – Trajektna luka Split. Ova bi prometnici trebala rasteretiti lokalne ceste, posebno u ljetnim mjesecima. Izvođač radova ovdje je tvrtka koja je gradila i Pelješki most – China Road and Bridge Corporation (CRBC).
Tunel Kozjak je projektiran za brzinu od 80 kilometara na sat kao jednocijevni tunel s dvosmjernim prometom i servisnom tunelskom cijevi. Servisna cijev se izvodi paralelno s glavnom tunelskom cijevi na razmaku osi od 35 metara. Dužina cijevi je 2.545,7 metara, poprečni presjek tunela svijetlog je otvora 56,17 kvadrata.
No, Kaštelani tvrde kako je ‘Novi ulaz u Split’ zapravo ‘novi ulaz u Kaštele’ koji će njihovoj lokalnoj zajednici nanijeti nemjerljivu štetu. ‘Želimo prometno rješenje za probleme Splita, Solina i Kaštela, a ne dodatno stvaranje poteškoća’, poručili su prosvjednici.
Doznajte ovdje detalje o akciji Kaštelana podno Kozjaka u rujnu kada se na gradilištu bila i policija.