Krenula je obnova važnog austrijskog čvora autoceste: Ovuda svakim danom prođe 150.000 putnika
Započela je obnova važnog čvorišta Vösendorf u Austriji, koje se nalazi između autoputa A21 vanjskog prstena Beča, južnog autoputa A2 i brze ceste S1. Ovim prometnim čvorom svakodnevno prolazi 150.000 putnika. Rekonstrukcija će koštati oko šest milijuna eura, a radovi bi trebali biti završeni do kraja listopada. Osim toga, u tijeku je i obnova jednog od najprometnijih tunela u Austriji, Pfändera, te okolnih mostova i kolnika.

A21 vanjski prsten Beča | Foto: ASFINAG
Austrijanci su započeli rekonstrukciju važnog čvorišta Vösendorf, koje se nalazi između autoceste A21 vanjskog prstena Beča, južne autoceste A2 i brze ceste S1, objavio je nacionalni operater autocesta ASFINAG na svojoj službenoj stranici. Prema podacima ARBÖ-a, svakim danom ovom prometnicom prolazi čak 150.000 putnika.
Obnova čvora Vösendorf
Na autocesti A21, u vanjskom prstenu grada Beča, između početka brze ceste S1 i B17 Triesterstraße, obnavlja se površina ceste na oba traka. Građevinski radovi trajat će od ožujka do kraja listopada 2025. godine. Riječ je o čvorištu ukupne dužine 500 metara, a trošak obnove iznosi čak 6,1 milijun eura.
Radovi će doprinijeti poboljšanju sigurnosti na cestama, a oprema na gradilištu bit će opskrbljena zelenom električnom energijom. Prema ASFINAG-u, tijekom radnih dana ne bi trebalo biti dodatnih ograničenja prometa. Ako je moguće, sve trake na vanjskoj obilaznici (A21) bit će otvorene.
Trake zatvorene noću
Radovi na obnovi započet će na mostovima koji vode preko autoceste A2 jug. U razdoblju od ožujka do kraja svibnja bit će uklonjen postojeći asfalt i postavljeni novi asfaltni slojevi, kao i izvedeni radovi na prijelaznoj konstrukciji kolnika. Tijekom radnih dana neće biti ograničenja prometa, sve trake će biti otvorene. Vikendom će dolaziti do zatvaranja traka, što znači da će u svakom smjeru biti dostupan samo jedan trak. Ulazi i izlazi s autoceste A21 uvijek će biti otvoreni, ali će biti djelomično suženi.
Od srpnja do listopada uređivat će se otvoreni prostori na oba kolnika. Tada će uvijek biti otvorene dvije trake u svakom smjeru, no obje trake bit će sužene. Na tom prostoru temeljito će se obnoviti postojeća kolnička površina. Međutim, zatvaranje rampi može se očekivati noću zbog prilagodbi i promjena faze prometa.

Obnova autoceste vanjskog prstena | Foto: ASFINAG
Obnova jednog od najprometnijih tunela
Pisali smo, kako jedan od najprometnijih austrijskih tunela, Pfänder, uskoro kreće u opsežnu obnovu vrijednu 34 milijuna eura. Većina radova odvijat će se noću, dok će paralelno biti izvođeni radovi obnove mostova i kolnika na području čvorova Bregenz i Wolfurt-Lauterach, u koje će biti uloženo dodatnih 13 milijuna eura.
Obnova radne i sigurnosne tehnike zapadnog tunela planirana je za 2025. godinu. Glavni radovi započinju 14. travnja, kada će u istočnom tunelu biti uspostavljena dvosmjerna prometna traka. Izvan noćnih zatvaranja, obje cijevi tunela ostat će otvorene za promet. Prema informacijama iz ASFINAG-a, tijekom ključnih prometnih dana – poput državnih praznika u svibnju, vikenda i festivala u Bregenzu – radovi neće biti izvođeni. No, zbog obnove mosta od 17. ožujka, neke pokrajinske i općinske ceste ispod mosta bit će zatvorene, dok će noću biti uvedene privremene obilaznice.
Obnova istočne cijevi tunela Pfänder predviđena je za 2026. godinu, a radovi na obnovi kolnika i mostova nastavit će se i iduće godine. Cjelokupna sanacija trebala bi biti dovršena do jeseni 2026. godine. Tunel Pfänder iznimno je prometan, s više od 40.000 vozila dnevno, a autocesta A14 jedno je od najopterećenijih prometnih područja u Vorarlbergu. Više o svemu pročitajte ovdje.