Pretraga

Mega projekt HAC-a: Zagrebačka obilaznica dobit će novi trak za 42 milijuna eura

A- A+

Veliki projekt vrijedan 42 milijuna eura uskoro kreće na zagrebačkoj obilaznici. Dionica između čvorova Zagreb zapad i Lučko dobit će treći prometni trak u oba smjera, čime se planira znatno smanjiti zagušenja na jednoj od najprometnijih dionica u zemlji. Rekonstrukcija uključuje proširenje kolnika, izgradnju novog mosta Dubava, prilagodbu traka za ubrzanje i usporavanje, te izgradnju potpornih zidova. Trasa ostaje nepromijenjena, a svi radovi bit će izvedeni u skladu s važećim prometno-tehničkim i okolišnim propisima.

Zagrebačka obilaznica, Čvor Zagreb Zapad – Lučko | Foto: YouTube screenshot Na Hrvatskim Cestama

Zagrebačka obilaznica već je dulje vrijeme prometno preopterećena, zbog čega se planira njezino rasterećenje kroz dogradnju dodatne, treće prometne trake. Hrvatske autoceste pokrenule se javno savjetovanje za rekonstrukciju dionice autoceste A3 između čvorova Zagreb zapad (Jankomir) i Lučko. Prva faza radova obuhvaća obnovu te dionice u duljini od 4,5 kilometara i kreće čim se izabere izvođač radova, dok vrijednost cijelog projekta iznosi čak 42 milijuna eura. Istodobno, planira se i gradnja nove obilaznice dugačke 95 kilometara, za koju će u ovoj fazi biti izrađena potrebna studijska dokumentacija.

Proširenje zahvata i prometno-tehničke prilagodbe

U sklopu zahvata predviđeno je proširenje kolnika dogradnjom dodatnog voznog traka u svakom smjeru. To uključuje prilagodbu svih postojećih cestovnih elemenata te rekonstrukciju ili izgradnju novih objekata na trasi. Iako se čvorišta Zagreb zapad i Lučko zadržavaju u postojećem obliku, trakovi za ubrzanje i usporavanje prilagodit će se novoj širini ceste. Paralelni putevi uz ovu poddionicu ostaju nepromijenjeni, dok će ciljana brzina kretanja vozila varirati između 100 i 130 km/h.

Zbog nesukladnosti postojećih objekata s važećim propisima, koji ne omogućuju sigurnu uporabu kolnika s tri prometna traka bez zaustavnog, predviđena je izgradnja potpuno novih objekata sa standardnim profilom: tri vozne trake i jedan zaustavni trak po smjeru. U rekonstrukciju će biti uključeni i svi ostali elementi autoceste – odvodnja, signalizacija, rasvjeta, zaštita od buke, krajobrazno uređenje i ostala oprema, uz uvažavanje okolišnih i vodoočuvnih standarda.

Izdvojeni članak

Proširenje najprometnije obilaznice u državi: Dobiva novi trak, rušit će se mostovi i vijadukti

Trasa obilaznice, s obzirom na to da je projektirana za brzinu od 120 kilometara na sat, ostaje neizmijenjena u pogledu horizontalnih i vertikalnih elemenata. Dionica počinje na završetku čvora Zagreb zapad (oko kilometara 15+000) i završava prije čvora Lučko (oko kilometara 19+050). Minimalni radijusi krivina i uzdužnih elemenata trase u potpunosti zadovoljavaju zahtjeve važećih tehničkih propisa.

Smjerovi kretanja i duljine proširenja

U smjeru Zagreb zapad – Lučko, treći vozni trak i novi zaustavni trak počinju kod čvora Zagreb zapad, gdje se priključuje autocesta A2 iz smjera Krapine. Traka se proteže do čvora Lučko, ukupne duljine 3.830 metara. U suprotnom smjeru, Lučko – Zagreb zapad, proširenje počinje nešto nakon čvora Lučko, gdje se uključuje Jadranska avenija, a završava kod čvora Zagreb zapad, na duljini od 4.455 metara.

Na trasi se nalazi i PUO Plitvice (tip B, obostrano), čija rekonstrukcija i izmjene nisu predmet ovog projekta. Na samoj dionici nalazi se most Dubava koji prelazi odvodni kanal, dok su izvan trupa nadvožnjaci Mladoles i nadvožnjak PUO Plitvice, piše u projektnoj dokumentaciji.

Zagrebačka obilaznica, Čvor Zagreb Zapad - Lučko | Foto: YouTube screenshot Na Hrvatskim Cestama

Zagrebačka obilaznica, Čvor Zagreb Zapad – Lučko | Foto: YouTube screenshot Na Hrvatskim Cestama

Proširenje kolnika i poprečni presjek

Kod proširenja kolnika na šest traka neće se mijenjati osnovna geometrija trase, osim u dijelovima gdje će se graditi novi mostovi, što zahtijeva blagu devijaciju kolnika. Poprečni presjek rekonstruirane autoceste definirat će se prema standardima za ceste ove kategorije i projektne brzine od 120 km/h.

Svaki smjer imat će tri vozne trake širine po 3,75 metra, rubne trake, zaustavni trak od tri metra te razdjelnu zonu i bankine, što će ukupno činiti profil širine gotovo 40 metara. Nagibi i oblik pokosa nasipa određivat će se temeljem geotehničkih uvjeta terena i vrste materijala.

Objekti i potporni zidovi

Most Dubava bit će u potpunosti uklonjen i zamijenjen s dva nova, po jedan za svaki smjer. Novi most bit će dug 29 metara, širok gotovo 19 metara po smjeru, a građen kao armiranobetonska okvirna konstrukcija u dvije faze, bez potrebe za teškom skelom. Nakon izgradnje privremenog mosta i devijacije, promet će se preusmjeriti, čime će se omogućiti nesmetana gradnja stalnih objekata. Po završetku, privremeni most i devijacija bit će uklonjeni.

Izdvojeni članak

Prometna revolucija nadomak Zagreba: Otvorio se novi nadvožnjak, gradi se i obilaznica, a uskoro i novi most

Na mjestima gdje trasa prolazi u blizini parcela, predviđena je izgradnja potpornih zidova dužine oko 100 metara. Ti zidovi, L-profila, bit će visoki gotovo 3 metra i služit će i kao podloga za stupove zaštite od buke.

Prilagodba čvorišta

Čvorišta Zagreb zapad i Lučko zadovoljavaju tehničke i sigurnosne uvjete za prihvat postojećeg i budućeg prometnog opterećenja. Nisu predviđene promjene broja traka niti traka za ubrzanje i usporavanje, već samo njihova prilagodba novoj širini kolnika. Kod PUO Plitvice također se ne planiraju građevinske intervencije, već samo usklađivanje ulazno-izlaznih traka sa širim kolnikom.

U čvoru Zagreb zapad, autocesta A2 uključuje se kao treća traka s dodatnim trakovima za uključivanje i kontinuiranim zaustavnim trakom, što je u skladu s tipom uljeva prema njemačkim smjernicama za autoceste (RAA 2008, tip E5). U zoni čvora Lučko neće se proširivati kolnik, ali se po potrebi može koristiti postojeći servisni kolnik za vođenje treće trake. Smjer prema Karlovcu odvaja se ranije, dok se iz smjera Zagreba uključuje treća traka neposredno prije čvora. Prometna signalizacija i oprema bit će modernizirane, ali bez dodatnih građevinskih zahvata.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap