Pretraga

Most Počitelj službeno dobio novi naziv, postavlja se i završni sloj asfalta

A- A+

Na posljednjoj sjednici Uprave Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH usvojene su izmjene naziva većeg broja tunela i mostova na autocesti koridora Vc. Most Počitelj, kako su ga u procesu gradnje nazivali, sada će službeno nositi naziv ‘Hercegovina’. Ovaj most spada među najviše u Europi, a nakon postavljanja završnog sloja asfalta očekuje se njegovo konačno puštanje u promet. Izgradnja mosta financirana je sredstvima Europske investicijske banke i Europske unije. Iz JP Autoceste FBiH, najavili su završetak radova na južnim dionicama koridora do 2026. godine.

most Počitelj | YouTube screenshot

Uprava Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH je na svojoj posljednjoj sjednici, održanoj ovog tjedna, usvojila izmjene naziva većeg broja tunela i mostova na autocesti koridora Vc. Najimpozantniji infrastrukturni objekt cijelog koridora je most na poddionici Počitelj – Zvirovići. Tijekom gradnje nazivan je počiteljskim, a sada će službeno nositi naziv ‘Hercegovina‘, izvještava vecernji.ba.

Tunel na dionici Počitelj – Bijača, koji je u glavnom projektu nosio naziv tunel ‘Počitelj’, također će nositi ime ‘Hercegovina’. Petlja na istoj dionici dobila je naziv ‘Čapljina’, dok je naplatno mjesto koje je bilo označeno kao ‘Bivolje Brdo’ sada službeno isto nazvano ‘Čapljina’. Na dionici Međugorje – Zvirovići, dva mosta dobila su nazive ‘Studenčica’ i ‘Trebižat’.

Od Mostara do Splita za sat i pol

Vršitelj dužnosti direktora JP Autoceste Federacije BiH Denis Lasić naglasio je kako svaki novi kilometar autoceste otvara nove perspektive razvoja u BiH te dodatno povezuje zemlju s Europskom unijom. Istaknuo je strateški značaj koridora Vc i najavio završetak radova na južnim dionicama do druge polovice 2026. godine, čime će cijeli sjeverni dio prometnice od Sarajeva do Save biti povezan.

U tijeku je procedura tehničkog prijama i upotrebne dozvole za otvaranje poddionice Počitelj – Zvirovići, koja je duga 11,07 kilometara i dio je dionice Počitelj – Bijača. Po završetku radova, u funkciju će biti stavljena i poddionica Buna – Počitelj u dužini od 7,2 kilometra, završena sredinom 2021. godine. No, nije mogla biti puštena u promet dok se ne završi poddionica Počitelj – Zvirovići. Stavljanjem u funkciju ovih dviju poddionica koridora Vc, put od Mostara do Splita bit će skraćen na svega sat i pol vožnje.

Uskoro ‘Hercegovina’ konačno ide u promet

Kolosalni most ‘Hercegovina’ koji se izdiže iznad rijeke Neretve te pruža nezaboravan pogled na čapljinsko područje i stari grad Počitelj, jedan je od najviših mostova u Europi. Njegov najviši stup ima preko 100 metara, a most je jedinstven jer se sva četiri traka autoceste nalaze na jednoj konstrukciji.

Most se sastoji od 38 tisuća kubičnih metara betona, 9 tisuća tona armature i 1500 tona kabela za prednaprezanje. Poslije je dodano i 20 tisuća kvadratnih metara asfalta i hidroizolacije, a trenutačno se postavlja završni sloj asfalta. Konzorcij zadužen za njegovu izgradnju čine azerbajdžanski Azvirt Limited Liability Company te kineske kompanije Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group, s podizvođačem Hering iz Širokog Brijega.

Izdvojeni članak

Profesor s Građevine: Most ‘Počitelj’ na Koridoru V c napukao je zbog lošeg asfalta i kašnjenja u radovima

Izgradnja mosta financirana je sredstvima osiguranim iz zajma Europske investicijske banke i bespovratnim sredstvima EU-a, osiguranim u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan. Ugovor o izgradnji potpisan je 20. lipnja 2019. godine između Autocesta Federacije BiH i izvođača radova, a vrijednost ugovora iznosi oko 56 milijuna eura.

Podsjetimo, na završetak radova utjecali su brojni čimbenici, uključujući eksploziju i požar na gradilištu te sanaciju pukotina između stupova S3 i S4. Pukotine su uočene prošlog ljeta i sanirane početkom ove godine, a radovi su nastavljeni. Očekuje se skoro puštanje mosta u promet.

Eksploziju popraćenu požarom na gradilištu mosta ‘Hercegovina’ izazvao je generator za struju. Više pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap