Pretraga

Najzapadniji grad Europe dobiva mega zračnu luku za 22 milijuna putnika godišnje

A- A+

Portugalci planiraju do 2034. godine izgraditi novu zračnu luku Luís de Camões imena čija će izgradnja koštati devet milijardu eura. Nalazit će se u općini Alcochete, u blizini glavnog grada Lisabona. Također, portugalska Vlada je u dogovorima s francuskom kompanijom Vinci Airports, koja upravlja civilnim zračnim lukama po cijelome svijetu. Novi aerodrom znači i zatvaranje postojeće lisabonske zračne luke Humberto Delgado koja je postala preopterećena.

Zračna luka, ilustracija | Foto: Pixabay

Zakuhao se projekt izgradnje, devet milijardi eura vrijedne zračne luke Luís de Camões u Lisabonu, piše globalconstructionreview.com. Portugalska Vlada je od francuske tvrtke Vinci zatražila da podnese prijedlog za izgradnju i rad nove međunarodne zračne luke jer žele da se novi aerodrom financira na temelju javno – privatnog partnerstva, bez oslanjanja na javna sredstva.

Novi aerodrom do 2034.

Zračna luka Luís de Camões planirana je međunarodna zračna luka koja će prvenstveno služiti Lisabonu, glavnom gradu Portugala. Nalazit će se 40 kilometara cestom od centra grada, u općini Alcochete, s druge strane rijeke Tejo.

Izdvojeni članak

Najveća gradilišta u EU: Tri tunela, jedna zračna luka i povijesno proširenje metroa

Predviđa se da će koštati do 9 milijardi eura, a financirat će se iz fondova Europske unije, javno-privatnih partnerstava i tarifa zračnih luka. Vlada se nada dovršetku prve faze do 2034. godine, kada bi mogli započeti radovi na demontiranju zračne luke Humberto Delgado, koja radi s najvećim mogućim kapacitetom. Prva faza imat će dvije uzletno-sletne staze, svaka duga četiri kilometra, koje će moći primiti sve tipove zrakoplova, dok će kapacitet aerodroma iznositi više od 22 milijuna putnika. Naknadnim fazama dodat će se još dvije uzletno-sletne staze i povećati kapacitet na 100 milijuna do 2050. godine, stavljajući ga u prvu kategoriju svjetskih zračnih luka.

Čeka se odluka Vincija

Vinci Airports podružnica je francuske kompanije Vinci, koja je druga najveća svjetska tvrtka u koncesijskog i građevinskoj industriji. Riječ je o kompaniji koja upravlja civilnim zračnim lukama i koja razvija mrežu od 65 zračnih luka u 12 zemalja, uključujući Portugal, Francusku, Brazil, SAD, Kambodžu, Japan, UK, Kostariku i Srbiju.

Izdvojeni članak

Srbija ne odustaje od aerodroma Trebinje, je li ugrožen dubrovački izvor pitke vode?

Ako Vinci prihvati prijedlog, posao će obavljati pod svojom podružnicom ANA, koja upravlja Humbertom Delgadom i devet drugih zračnih luka u Portugalu, od 2012. prema ugovoru koji se proteže do 2062. ANA je predala svoju početnu dokumentaciju u prosincu, za koju je portugalsko Ministarstvo infrastrukture reklo da je u skladu s njegovim planovima za izgradnju zračne luke bez doprinosa iz državnog proračuna. ANA sada ima do 36 mjeseci da razradi svoje planove izgradnje. Vlada je naglasila svoju spremnost za razgovor o prilagodbama specifikacija projekta, modelima financiranja i odredbama o podjeli rizika.

Zatvara se postojeća zračna luka

Zračna luka Humberto Delgado neformalno je poznata i kao Zračna luka Lisabon te ranije Portela. Smještena je sedam kilometara sjeveroistočno od središta grada Lisabona. S više od 35 milijuna putnika godišnje, to je 12. najveća zračna luka u Europi po broju putnika i najprometnija zračna luka s jednom pistom u kopnenoj Europi. Također, luka nosi i oko 200.000 tona tereta godišnje.

Izdvojeni članak

Galerija: Proširenje ‘Vaclava Havela,’ ovako će izgledati najveća zračna luka u Češkoj

Iako je 2019. godine trebala ići u modernizaciju i proširenje, planovi su propali. Inicijalno, Humberto Delgado je trebao biti zamijenjen zračnom lukom u Oti, no planovi su se izjalovili tako da će se novi aerodrom graditi u Alcocheteu, koji je ujedno i 10-ak kilometara bliži od Ote. Pogledajte ovdje kako izgleda plutajući aerodrom koji sve više tone.

Copy link
Powered by Social Snap