Ovo je afrički mega projekt od tri milijarde eura, spaja dva od tri glavna grada svoje zemlje
Jedan od najvrjednijih infrastrukturnih projekata u Africi završen je još 2010. godine za cijenu od tri milijarde eura. Riječ je o željeznici Gautrain u Južnoafričkoj republici koja spaja Johannesburg i Pretoriju, dva od ukupno tri glavna grada u državi. U sklopu Gautraina, nalazi se i najduži podzemni tunel u Africi, dok je tijekom izgradnje željezničke infrastrukture korištena najnovija tehnologija uz najviše standarde sigurnosti.
Jeste li znali da u Južnoafričkoj Republici postoji željeznica vrijedna tri milijarde eura koja spaja dva od tri glavna grada? Riječ je o željezničkom projektu Gautrain koji je završen 2010. godine, a već 15 godina jedan je od najvećih afričkih infrastrukturnih ostvarenja, piše express.co.uk.
Najduži podzemni tunel u Africi
Projekt Gautrain u Južnoafričkoj Republici redefinirao je infrastrukturu na kontinentu, s najdužim podzemnim tunelom u Africi, impresivnom dionicom od 15,4 kilometra koja povezuje ključne lokacije u pokrajini Gauteng. Izgrađen po procijenjenoj cijeni od 3,3 milijarde eura, tunel predstavlja značajno postignuće u inženjerstvu i dokaz potencijala inovacija za preobrazbu života.
Ovo podzemno čudo dio je 80-kilometarske željezničke mreže velike brzine koja povezuje Johannesburg, Sandton, Pretoriju i međunarodnu zračnu luku OR Tambo. Duž svoje rute, tunel sadrži tri ključne podzemne postaje – Johannesburg Park, Rosebank i Sandton – nudeći svakodnevnu besprijekornu povezanost za tisuće putnika. Ukupno postoji 24 vlakova koji postižu maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat.
Vrhunska tehnologija i sigurnost
Izgradnja tunela ove veličine nije bio mali podvig, a inženjeri su dobili zadatak upotrijebiti kombinaciju naprednih strojeva za bušenje tunela (TBM) i konvencionalnih tehnika bušenja i miniranja kako bi precizno probili zemlju. Održavanje točnosti bilo je od ključne važnosti, jer je čak i najmanje odstupanje moglo ugroziti strukturni integritet tunela. Navigacija kroz jedinstvene izazove podzemne gradnje, poput odsutnosti magnetskih polja i nemogućnosti korištenja GPS-a za navođenje, zahtijevala je inovativna rješenja.
Sigurnost je bila glavni prioritet tijekom izgradnje i ostaje dio rada tunela. Sedam šahtova za hitan pristup i sigurnih skloništa strateški su postavljeni duž tunela za zaštitu u kritičnim situacijama. Sustavi kontinuiranog nadzora prate stanje u tunelu u stvarnom vremenu, dok najsuvremenija geometrija kolosijeka i senzori doprinose pouzdanom radu Gautraina.
Osim svojih inženjerskih postignuća, projekt Gautrain imao je dubok utjecaj na regiju. Ponuda održive alternative cestovnom prijevozu značajno je smanjila prometne gužve na prometnim autocestama Gautenga, štedeći vrijeme putnika i smanjujući potrošnju goriva. Ova promjena pridonosi nižim emisijama ugljika, usklađujući se s globalnim ciljevima održivosti.
Solarna elektrana Redstone
Prije više od dvije godine Južnoafrikanci su izgradili velebnu solarnu elektranu Redstone, o čemu smo pisali ovdje. Nalazi se u neposrednoj blizini još dvije solarne elektrane te tako tvori veliki solarni park koji proizvodi 271 mW električne energije. Zanimljivo, solarna elektrana može skladištiti termalnu energiju na 12 sati, što znači da elektrana može proizvodnju električne energije odrađivati noću.
Redstone je prva solarna elektrana takve vrste koja je izgrađena u Africi i proizvodi 480.000 MW čiste energije godišnje. Dodatno, opskrbljuje približno 210.000 južnoafričkih kućanstava električnom energijom tijekom najveće potražnje, a otvorila je više od 3.500 radnih mjesta. Izgradnja ove solarne elektrane s heliostatima koštala je oko 800 milijuna američkih dolara, a više o tome pročitajte ovdje.