Pretraga

Ovo je novi bager za željeznice: Moćan stroj od 25 tona s hidrostatskim pogonom na tračnice

A- A+

Građevinski radovi i projekti postaju sve izazovniji, a pravi odgovor na te izazove su moderni alati i strojevi. Upravo zato tijekom godine održavaju se razni sajmovi na kojima velike svjetske kompanije i proizvođači predstavljaju najnovije strojeve i alate. Jedna od tih kompanija je švicarska tvrtka Liebherr, koja je prije nekoliko dana predstavila prvi željeznički bager. Riječ je o modelu RE 25 M Litronic, koji teži 25 tona, ima potpuno novi sustav podvozja i odlikuje se impresivnim gornjim nosačem.

Željeznički bager RE 25 M | Foto: Liebherr

Građevinska industrija suočava se sa sve većim izazovima i složenijim zahvatima. Kako bi se radovi mogli kvalitetno izvoditi i uspješno odgovoriti na te izazove, nužno je modernizirati alate i strojeve. Najveće svjetske kompanije, uključujući i vodeće proizvođače alata i građevinskih strojeva, svakog mjeseca predstavljaju nove modele opreme, osobito bagera. Jedan od posljednjih takvih modela je novi željeznički bager RE 25 M Litronic, koji je predstavila švicarska tvrtka Liebherr na važnom međunarodnom sajmu IAF 2025 u njemačkom Münstru.

RE 25 M Litronic pripada klasi od 25 tona i predstavlja izuzetno moćan i sofisticiran željeznički bager. Opremljen je hidrostatskim pogonom na tračnice i profiliranim gornjim kolima. Novi model sadrži inovativni koncept donjeg stroja, moderni dizajn gornjeg stroja i potpuno novu kabinu za strojara s intuitivnim INTUSI operativnim sustavom.

Izdvojeni članak

Grdosije iz Švedske: Pogledajte kako izgledaju najmoderniji bageri

Inovativni koncept podvozja

Jedan od ključnih noviteta kod RE 25 M Litronic modela je potpuno novi sustav podvozja, koji će postati standard u svim budućim Liebherrovim strojevima za rad na tračnicama. Posebno vrijedi istaknuti novi tračnički sustav (čiji je patent u postupku), koji omogućuje različite načine kretanja: u iskopanom stanju (kategorija 9A) i spuštenom položaju s gumama na tračnici (kategorija 9C).

Time stroj ne samo da može raditi i voziti u istom položaju, već može, gdje je to dozvoljeno – raditi spušten i voziti podignut, čime se štiti željeznička infrastruktura od oštećenja. Sustav za oscilaciju i pohranjivanje tračničkih kotača također je redizajniran. Zahvaljujući podesivoj oscilirajućoj osovini, osigurava se stabilnost u radu i trakcija tijekom vožnje.

RE 25 M može se kretati brzinom do 40 km/h, dok je u nuždi moguće vučenje do 60 km/h. Po izboru, stroj se može opremiti središnje postavljenim stabilizatorom u dvije točke, koji povećava opterećenje bez smanjenja vidljivosti u neposrednoj blizini stroja, što je ključno za precizan rad na zahtjevnim gradilištima.

Željeznički bager RE 25 M | Foto: Liebherr

Impresivni gornji nosač

S kratkim radijusom zakretanja repa i redizajniranim gornjim nosačem, RE 25 M Litronic je iznimno kompaktan i lak za održavanje. Pristup komponentama, uključujući hidrauličku pumpu i motor, olakšan je zahvaljujući servisnim zaklopkama integriranim u protuuteg. Sam protuuteg može se jednostavno ukloniti za veće servise, dok se novi sustav za obradu ispušnih plinova može sklopiti radi lakšeg održavanja.

Kabina s pilotskim sjedalom postavljena je na gornji nosač i donosi novu razinu udobnosti za rukovatelja. Nova konfiguracija vrata omogućuje lakši ulazak i izlazak, a zahvaljujući INTUSI sustavu upravljanja, vidno polje vozača znatno je poboljšano jer više nije potrebna dodatna upravljačka ploča ispod volana.

Izdvojeni članak

Gradilište iz zraka: Novu liniju metroa u europskom velegradu kopa 185 tona teška hidrogletalica

Hidraulički sustav za maksimalnu učinkovitost

Liebherrov RE 25 M Litronic koristi dokazani motor snage 120 kW (163 KS) u kombinaciji s inovativnim hidrauličkim sustavom koji uključuje dvostruku pumpu promjenjivog volumena (2 x 220 l/min). Time se omogućuje istodobno upravljanje pogonskim i radnim funkcijama bez kompromisa u performansama. Dodatni visokotlačni krug omogućuje upravljanje s više hidrauličkih priključaka – što RE 25 M čini visoko prilagodljivim strojem za različite radne zadatke, uključujući i one koji zahtijevaju specijalne alate.

Kako bi dodatno povećao svestranost stroja, Liebherr je razvio novi model Solidlink 33-9, namijenjen upravo željezničkim bagerima. Riječ je o potpuno hidrauličkom sustavu brzog spajanja, koji omogućuje brzu i sigurnu zamjenu priključaka – izravno iz kabine. Sustav omogućuje uključivanje dodatnih visokotlačnih funkcija za priključke kao što su alati za nabijanje, paralelne hvataljke i produžeci strele. Solidlink rješenje dodatno skraćuje vrijeme zastoja na gradilištu i značajno povećava učinkovitost te sigurnost pri izmjeni priključaka. Pogledajte ovdje kako izgledaju najnoviji mini bageri.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap