Podzemna ekspanzija: U Frankfurtu kreće mega projekt proširenja S-Bahna
Projekti nadogradnje podzemnih željeznica diljem Njemačke i dalje se intenzivno provode. Nakon što je švicarski građevinski div Implenia potpisao ugovor o proširenju dijela S-Bahna u Münchenu, sličan će projekt realizirati i u Frankfurtu. Riječ je o proširenju dionice Nordmainische S-Bahna, koja prolazi ispod samog središta Frankfurta. Radovi bi trebali biti dovršeni do 2031. godine, a vrijednost projekta premašuje 200 milijuna eura.

Nordmainische S-Bahn | Foto: YT screenshot
Nakon što je švicarska građevinska kompanija Implenia potpisala ugovor za proširenje münchenskog S-Bahna, sada je objavljeno da će sudjelovati i u velikom infrastrukturnom projektu u Frankfurtu. Riječ je o proširenju dionice Nordmainische S-Bahna, jednoj od ključnih prometnih osi u središtu grada, a vrijednost ugovora premašuje 200 milijuna eura. Projekt uključuje izgradnju nove podzemne veze koja će se protezati od središnje stanice Konstablerwache, preko nove podzemne stanice Frankfurt (Main) Ost (tief), pa sve do gradske četvrti Fechenheim.
Izgradnja dviju tunelskih cijevi
Implenia će izvesti više faza projekta, uključujući građevinsku jamu ‘Trog’, iskope za podzemnu stanicu te nekoliko pomoćnih jama i pripadajućih objekata. Posebno zahtjevan dio uključuje bušenje dviju tunelskih cijevi duljine oko 1,2 kilometra, za što će se koristiti moderni strojevi za bušenje tunela. Zbog kompleksne lokacije u gusto izgrađenom gradskom središtu te potreba suvremene, održive gradnje, projekt zahtijeva i posebne temeljačke radove koje će također izvoditi Implenia. Projektna dokumentacija bit će dovršena do kraja 2025. godine, dok se početak građevinskih radova očekuje početkom 2026., a završetak do 2031. godine.
– Održavanje i razvoj funkcionalne prometne infrastrukture ključno je za održivi razvoj naših gradova. Vrlo sam zadovoljan što Implenia može doprinijeti poboljšanju javnog prijevoza u gusto naseljenoj regiji Rajna-Majna, izjavio je Edwin Scherer, voditelj građevinskog odjela tvrtke Implenia.
Projekt Nordmainische S-Bahn predviđa izgradnju i dviju dodatnih željezničkih pruga između Frankfurta, Maintala i Hanaua, sjeverno od rijeke Majne. Riječ je o jednom od najvažnijih infrastrukturnih zahvata u regiji koji će povećati kapacitete i pouzdanost prijevoza, smanjiti emisije te povezati širu regiju Rajna-Majna na učinkovitiji način.
Proširenje S-Bahna i u Münchenu
Sličan projekt paralelno se odvija i u Münchenu, gdje je Implenia u konzorciju s tvrtkom HOCHTIEF (u omjeru 50:50) dobila ugovor za izgradnju istočnog dijela druge gradske željezničke jezgre – poznate kao Zweite Stammstrecke. Ugovor obuhvaća radove na novoj podzemnoj stanici München-Ost (Ostbahnhof) te gradnju dviju tunelskih cijevi koje će povezivati Marienhof i Ostbahnhof. Dionica je duga oko tri kilometra, a uključuje i izgradnju evakuacijske galerije, više spojnih struktura između glavnih tunela, niz okana i galerija te betonsku školjku za novi podvožnjak kod postojeće postaje. Vrijednost projekta procjenjuje se na nekoliko stotina milijuna eura, a radovi bi trebali započeti u lipnju 2025. i završiti do svibnja 2033.
Zbog složenih geoloških uvjeta i lokacije u središtu grada, projekt će zahtijevati napredno tuneliranje, specijalna temeljenja i precizno planirane radove u niskogradnji. Poseban izazov predstavlja izvođenje radova uz neprekinuti željeznički promet kroz jedno od najvećih prometnih čvorišta u Njemačkoj. Za učinkovito upravljanje projektom planirana je primjena BIM tehnologije i Lean metoda građenja, kako bi se osigurala optimalna provedba radova u tehnički i logistički zahtjevnim uvjetima, navodi se na službenoj stranici Implenije.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.