Preuređuju se ulice, oslobađa se prostor za pješake: Ovako izgleda ‘superblok’ u Beču
U lipnju ove godine započela je pilot-faza novog bečkog projekta u sklopu kojega se postupno preuređuju ulice i oslobađa se prostor za pješake i bicikliste. Ovim se modelom nastoji pridonijeti poboljšanju kvalitete života u gradu.
Manje automobila, a više zelenila i prostora za građane. Koncept je to koji se trenutačno provodi u austrijskoj prijestolnici u sklopu novog pilot-projekta takozvanog ‘superbloka’. Koncept ‘superbloka’ potječe iz Barcelone, a predstavlja područje koje se proteže na više stambenih blokova unutar kojih je smanjen automobilski promet. Prostor je oslobođen za pješake i bicikliste, dok se promet na rubovima bloka optimizira.
Austrijski glavni grad prilagodio je koncept koji se temelji na trendovima i modelima urbanog razvoja. Beč stavlja poseban naglasak na društvenu koheziju i širenje zelenih površina kao i na sudjelovanje građana koji su imali priliku iznijeti svoje ideje i prijedloge za njegovo oblikovanje.
Ovim se modelom, između ostaloga, smanjuje buka i prašina koju uzrokuju automobili. Preraspodjela javnog prostora u korist građana i prilagodba tog područja klimatskim promjenama pridonose snižavanju temperatura i poboljšanju kvalitete života u gradu.
Započela pilot-faza
Na izradi koncepta za projekt prvog bečkog ‘superbloka’, koji nastaje u 10. gradskom okrugu Favoriten, radi se od prošlog ljeta. U lipnju ove godine započela je pilot-faza te se postupno preuređuju ulice i mijenja organizacija prometa unutar bloka. Ondje je otvorena i nova pješačka zona, a prve privremene mjere omogućuju da se isprobaju neke ideje i procijeni njihov dugoročan potencijal. Građani imaju priliku informirati se o projektu na izložbi na otvorenom te se uključiti u daljnje uređenje prostora na različitim događanjima sve do kraja rujna 2022.
Područje koje obuhvaća nekoliko ulica u 10. okrugu odabrano je za provođenje projekta zbog gustoće naseljenosti. Osim toga, prema interaktivnoj karti koja prikazuje temperaturne vrijednosti sadrži neka od najtoplijih mjesta u gradu koja je potrebno rashladiti.
Ondje se također nalaze brojne odgojno-obrazovne ustanove, stoga se smanjenjem količine vozila u njihovoj blizini nastoji povećati sigurnost svih, prije svega djece. Promet motornim vozilima bit će dopušten isključivo stanovnicima tog dijela grada kao i interventnim i komunalnim vozilima.