Revolucija ispod Londona: Japanci transformirali podzemnu željeznicu s najsloženijom signalizacijom u povijesti
Željeznička signalizacija ključna je za sigurnost i učinkovitost vlakova, no često ostaje u sjeni impresivne infrastrukture. Kompanija Hitachi Rail upravo je završila najzahtjevniju fazu modernizacije signalnog sustava na četiri linije londonske podzemne željeznice, uključujući kompleksni Neasden Depot. Ovaj projekt, poznat kao 4LM, najveća je digitalna nadogradnja signalizacije u povijesti londonskog metroa i značajno će unaprijediti pouzdanost i učestalost vožnji.

Željeznička signalizacija | Foto: Canva ilustracija
Željeznički projekti uvijek su privlačili pažnju, od novih vlakova do rekonstrukcije željezničkih mreža i izgradnje tunela. No, malo tko je vodio računa o tome koliko je signalizacija bitna i koliko tehnički zahtjevan i zamršen može biti taj sustav.
Kako bi se što bolje dočaralo sve to, potvrđuje nam najnoviji projekt kompanije Hitachi Rail, koja je uspješno završila najnoviju fazu implementacije naprednog signalnog sustava na linijama londonske podzemne željeznice: Circle, District, Hammersmith & City te Metropolitan. Ova faza označava tehnički najzahtjevniji trenutak do sada u sklopu Projekta modernizacije četiriju linija (4LM) – najvećeg pojedinačnog zahvata u nadogradnji signalizacije u povijesti londonske podzemne željeznice.
Najveći servisni depo
Posebno izazovno bilo je područje koje ova faza obuhvaća – Neasden Depot, najveći servisni depo u podzemnoj mreži Londona. Upravo ondje implementirana je najkompleksnija dosad verzija CBTC (Communication-Based Train Control) tehnologije upravljanja vlakovima. Projekt je zahtijevao savršenu integraciju nove digitalne signalizacije s postojećom, naslijeđenom infrastrukturom, kao i izravno testiranje međusobnih sučelja sa signalnim sustavom SelTrac™, koji koristi linija Jubilee. Sve to moralo je biti izvedeno uz neprekidno prebacivanje sustava u stvarnom vremenu, bez značajnijih prekida u svakodnevnom prometu i bez većih smetnji za putnike.
– Isporuka ove faze zahtijevala je iznimno precizno upravljanje prijelazima između sustava uživo, sinkronizaciju podataka u stvarnom vremenu i detaljnu koordinaciju između više linija. Sve to izvedeno je s minimalnim utjecajem na svakodnevni promet, što svjedoči o vrhunskoj stručnosti naših timova i kvalitetnoj suradnji s Transport for London, izjavio je Clarke Walker, direktor projekta u Hitachi Rail UK.

Željeznička signalizacija | Foto: YT screenshot

Željeznička signalizacija | Foto: YT screenshot
Najsloženija nadogradnja u povijesti podzemne željeznice
Program modernizacije 4LM jedan je od najvećih i najkompleksnijih zahvata željezničke signalizacije u svijetu. Hitachi Rail koristi svoju ekspertizu u području digitalne signalizacije i automatizacije kako bi transformirao ključne aspekte londonske mreže – povećao pouzdanost i učestalost usluga te dodatno unaprijedio sigurnost putovanja na gotovo 40 posto podzemne mreže.
– Ova prekretnica ne odražava samo tehničku izvrsnost naših sustava, već i kvalitetu ljudi i partnerstava koja su je omogućila. Uspjeh je rezultat precizne isporuke, pažljivog planiranja i izvanrednog timskog rada – rekao je Andy Bell, potpredsjednik Hitachi Rail UK.
Iz Transport for London također su pozdravili dovršetak ove faze, naglasivši da ona predstavlja ključni korak prema uvođenju CBTC tehnologije na još većem dijelu mreže te u konačnici omogućava učinkovitije kretanje kroz grad.
– Program modernizacije četiriju linija mijenja način na koji se Londonci kreću svojim gradom. Uspješna integracija ove nove faze približava nas cilju – omogućiti brža, češća i pouzdanija putovanja milijunima putnika svakog dana, izjavio je Peter McNaught, direktor operativne spremnosti TfL-a.
Kako bi obilježio ovu važnu prekretnicu, Hitachi Rail objavio je i kratki dokumentarni film koji prikazuje ključne trenutke implementacije te timove koji su radili na njezinoj provedbi. Video, izrađen u suradnji s Transport for London, sadrži scene iz stvarnog vremena s vikenda puštanja u pogon te osobne dojmove članova projektnog tima na terenu.
O programu 4LM
Projekt modernizacije četiriju linija londonske podzemne željeznice (4LM) obuhvaća 310 kilometara pruge i 113 postaja, što predstavlja modernizaciju gotovo 40 posto cijele mreže. To ga čini jednim od najambicioznijih i najopsežnijih projekata željezničke signalizacije u svijetu.
Na ovom golemom infrastrukturnom području svakodnevno prometuje 192 putnička i 33 inženjerska vlaka, u sklopu 14 definiranih migracijskih zona. Najnovija dovršena faza, implementirana u izuzetno zahtjevnom operativnom okruženju depoa Neasden, predstavlja dosad najsloženiji korak u ovom projektu. Uspješna integracija moderne CBTC tehnologije u tako gust prometni sustav potvrđuje kako digitalna tehnologija može temeljito transformirati urbanu mobilnost i postaviti nove standarde u pouzdanosti i učinkovitosti javnog prijevoza.

Željeznička signalizacija | Foto: YT screenshot
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.