Skandinavci grade novu željezničku prugu, preko 130 milijuna eura za nove mostove, tunele i brzinu od 250 km/h
U Švedskoj uskoro kreće kapitalni projekt izgradnje nove brze željeznice. Riječ je o projektu East Link koji će za 130 milijuna eura povezivati istok Švedske. Projekt je sada dobio i epilog, posao izgradnje važne dionice Bibana Nyköping dobila je poznata švicarska kompanija Implenia, koja već radi na velikim gradilištima, poput tunela St. Gotthard i dogradnje S – Bahna.

East Link | Foto: Implenia
Brže i sigurnije – tako bi se mogao opisati veliki infrastrukturni projekt koji uskoro započinje na sjeveru Europe. Naime, u Švedskoj će se graditi nova brza željeznica East Link. Projekt je sada dobio svoj epilog jer je Trafikverket, švedska državna agencija zadužena za prometnu infrastrukturu, dodijelila tvrtki Implenia ugovor za izgradnju dionice između Bibane i Nyköpinga. Riječ je o još jednom velikom projektu švicarske kompanije, vrijednom čak 130 milijuna eura.
Dionica od osam kilometara
Dionica Bibana – Nyköping duga je oko osam kilometara i povezuje gradska središta Nyköpinga i Skavste s dvokolosiječnom magistralnom prugom East Link. U sklopu ugovora predviđeni su radovi na izgradnji nekoliko mostova, postavljanju željezničkih tračnica, obnovi postojećih objekata te dodatni radovi duž cijele trase. Završetak dionice predviđen je za 2031. godinu.
Po završetku projekta, zemlja će biti bolje povezana, što će olakšati svakodnevna putovanja, omogućiti lakše dolaske na posao te poboljšati pristup obrazovanju i tržištu rada. Time će se otvoriti nova radna tržišta i omogućiti brža mobilnost u istočnoj Švedskoj, čime će se poboljšati kvaliteta života za brojne građane.
Što je East Link?
East Link jedan je od najvažnijih infrastrukturnih projekata u Švedskoj. Osim što će omogućiti brži prijevoz putnika, projekt će značajno smanjiti opterećenje na postojećim prugama i doprinijeti smanjenju emisije CO₂, jer će više ljudi moći putovati vlakom umjesto automobilima.
Projekt uključuje 160 kilometara dvokolosiječne željezničke pruge koja će prolaziti kroz tri švedska okruga: Stockholm, Södermanland i Östergötland. Nova pruga povezat će pet općina – Södertälje, Trosu, Nyköping, Norrköping i Linköping – te uspostaviti pet novih putničkih središta: Vagnhärad, Nyköping, Skavsta, Norrköping i Linköping.
Nova pruga omogućit će lakše i brže putovanje te bolju povezanost između regija. Oko 25 posto cijelog East Linka bit će izgrađeno na mostovima ili u tunelima, a maksimalna brzina vlakova iznosit će 250 km/h. Izgradnja traje od 2024. do 2034. godine, a puštanje u promet predviđeno je za 2035. godinu.
Ostali veliki projekti
Tvrtka Implenia uključena je i u druge velike infrastrukturne projekte. Jedan od njih je izgradnja nove cijevi najdužeg cestovnog tunela u Europi – St. Gottharda. Projekt je nedavno ušao u novu fazu, kada su strojevi za bušenje tunela (TBM) započeli probijanje kroz stijenu. Tim povodom održana je svečana ceremonija puštanja u rad stroja za bušenje nazvanog Paulina, u švicarskom Airolu. Ovaj div dugačak je 150 metara, a promjer glave bušilice iznosi više od 12 metara, o čemu smo pisali ovdje.
Drugi kapitalni projekt je proširenje münchenskog S-Bahna, odnosno izgradnja istočnog dijela druge jezgre gradske željeznice – takozvane Zweite Stammstrecke. Ovaj ključni infrastrukturni zahvat započinje u lipnju 2025. godine, a završetak je planiran za 2033. godinu. Njegovom realizacijom znatno će se rasteretiti prometna mreža u središtu Bavarske. Više o tome pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.