Rijeka Tara prirodna je granica između Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Preko nje će se uskoro graditi most koji će povezivati Hum u BiH sa Šćepan Poljem u Crnoj Gori. Na potezu su sada dvije imenovane komisije koje trebaju odraditi svoj dio posla, a uskoro se očekuje i raspisivanje natječaja za izgradnju mosta.

Ilustracija/ rijeka Tara | Foto: Park prirode Piva/Ilustracija Canva
Rijeka Tara duga je 146 kilometara, a posljednjih 40 kilometara prirodna je granica između Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Kod crnogorskog naselja Šćepan Polje, na području općine Foča, zajedno s rijekom Pivom tvori rijeku Drinu. Uskoro će Tara biti bogatija za novi most, koji će spajati spomenuto crnogorsko naselje i naselje Hum u Bosni i Hercegovini. Natječaj za njegovu izgradnju očekuje se uskoro, piše vrisak.info.
Projektiraj i gradi
Početkom kolovoza 2024. godine potpisan je sporazum o zajedničkoj nabavi za projekt ‘Izgradnja međudržavnog mosta preko rijeke Tare i pristupnih cesta’ između Ministarstva prometa i veza BiH, Ministarstva prometa i pomorstva Crne Gore te poduzeća Putevi Republike Srpske, a sporazum je odobren i od strane Vlade Republike Srpske. Izgradnja će se provoditi po modelu ‘projektiraj i izgradi’, koristeći već pripremljenu dokumentaciju. Uprava za promet Crne Gore pozvana je da se očituje o korekciji visinske razine prometnice na mostu s crnogorske strane, kao i o uvjetima koje izvođač mora ispuniti za radove na crnogorskom teritoriju, uključujući potrebne licence.
Prema dogovoru, u prosincu su imenovane dvije komisije koje će koordinirati realizaciju projekta. Prva komisija zadužena je za nabavu izvođača radova na mostu i pristupnim cestama, dok će druga nadzirati kvalitetu radova i poštivanje tehničkih standarda. U komisijama su predstavnici Puteva Republike Srpske, Ministarstva komunikacija i prometa BiH te Uprave za promet Crne Gore, a za koordinaciju administrativnih poslova zadužen je tajnik.
Crnogorski ‘Pelješki most’
Na potezu između Kumbora i Luštice u Herceg Novom, Crna Gora planira izgradnju mosta o kojemu se govori već desetljećima. Novi plan, za razliku od prethodnih, predviđa brzu cestu s četiri trake koja će prolaziti zaleđem od Herceg Novog do Budve – u sklopu Jadransko-jonskog autoputa.
Autor idejnog rješenja je Građevinski institut Makedonija AD iz Skoplja, izabran na javnom natječaju za izradu idejnog projekta dionice brze ceste od Herceg Novog do Budve. Hoće li se graditi prema tom nacrtu, odlučit će struka, budući da nije riječ o jedinom projektu za bolju povezanost dviju obala Boke.
Sekretar za prostorno planiranje i izgradnju Općine Herceg Novi, Vladislav Velaš, istaknuo je da će trasa voditi od Debeloga Brijega, graničnog prijelaza s Hrvatskom, te će se ponovno priključiti na Jadransku magistralu kod Tivta. Most će se graditi upravo na toj lokaciji, a ne preko tjesnaca Verige
Sanacija mosta do BiH
Također, stari most preko rijeke Une u selu Neteka, udaljenom samo 500 metara od vrela rijeke, uskoro će biti obnovljen. Riječ je o važnoj lokalnoj prometnici pod upravom Županijske uprave za ceste Zadarske županije, a zbog dotrajalosti konstrukcije, most zahtijeva hitnu sanaciju. Izvođač radova bit će brodska građevinska kompanija Madex, koja je odabrana putem javnog natječaja.
Projekt predviđa sanaciju oštećenja na gornjoj i donjoj strani mosta, čime će se osigurati njegova funkcionalnost i sigurnost za promet. Vrijednost radova iznosi gotovo 200.000 eura, a projekt će se financirati iz sredstava Županijske uprave.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.