Pretraga

Tko će graditi mega tunel kod susjeda? U užem izboru dvije turske tvrtke i jedan konzorcij

A- A+

Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) objavila je koje su kompanije prošle proces pretkvalifikacije za dugo očekivani posao, izgradnju tunela Prenj. Riječ je o uglednim turskim tvrtkama koje imaju iskustvo u sličnim poslovima. Tunel Prenj jedna je od najvažnijih dionica na BiH dijelu Koridora V c, bit će dug 11 kilometara koji će, između ostalog, učiniti Sarajevo dostupnijim ostalim dijelovima zemlje, ali i susjednim državama.

tunel

tunel | foto: Freepik

U tijeku je postupak odabira izvođača radova za tunel Prenj, jednu od najvažnijih dionica Koridora V c kroz Bosnu i Hercegovinu. Objavljeno je koje su tvrtke prošle proces pretkvalifikacije za ovaj veliki posao.

Tako su trenutno u razmatranju uglavnom turske kompanije. Prvi krug odabira izvođača prošli su: Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret Turska, Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. Turska, konzorcij DL Limak Joint Venture kojeg čine korejski Jongno-gu i glavni partner Limak Construction Industry and trade INC Turska, objavila je Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD).

Izdvojeni članak

Bauštela na +35°C: Rashladni kontejneri bez klime i voda koju sam poneseš, cijene se oni koji šute i rade

Tunel Prenj je dio pod dionice Koridora V c, Konjic (Ovčari)-Tunel Prenj- Mostar sjever. Radi se o tunelu dužine 11 kilometara, devetom najdužem prometnom tunelu u Europi, te prvom u BiH koji prelazi granicu od šest kilometara. Ukupna vrijednost projekta je približno 400 milijuna eura.

Radi se o najznačajnijem infrastrukturnom projektu u BiH, piše hms.ba. Naime, Izgradnjom ovog tunela Autocesta FBiH od Mostara do Sarajeva uveliko će se skratiti putovanje. Za usporedbu, trenutna dužina puta preko M-17 iznosi 113 kilometara, dok će izgradnjom autoceste iznositi 82 kilometra.

Podsjećamo, procedura za izbor izvođača radova na tunelu Prenj započela je još u studenom 2022. godine. Iz Autocesta FBiH su nedavno istaknuli da bi dodjela ugovora za izvođača radova trebala biti obavljena do kraja 2024. godine, što znači da bi radovi mogli početi slijedeće godine.

Završena prva dionica tunela ispod Baltika, imat će 89 posebnih betonskih elemenata, doznajte ovdje detalje.

Copy link
Powered by Social Snap