Pretraga

Zrmanja se vraća ljudima: Grade se dva pristaništa s mostovima, evo i lokacija

A- A+

Lučka uprava Sisak zaključila je javnu nabavu za izradu projektne dokumentacije za dva pristaništa – Obrovac i Janković buk, na rijeci Zrmanji. Posao je dobila zajednica ponuditelja tvrtki Hidroing i Hidrokonzalt projektiranje. Na ovoj vodnoj dionici postoji samo sporadična riječna plovidba manjim individualnim plovilima bez mogućnosti organiziranog pristana na obalu duž cijele dionice. Ovaj projekt trebao bi definirati početnu i odredišnu točku uređenja lijeve obale kako bi se time stvorio prsten koji omogućava korištenje broda u jednom, te pješačenje u drugom smjeru.

Rijeka Zrmanja

Rijeka Zrmanja | foto: Hrvatske vode

Okončan je natječaj u okviru kojega je Lučka uprava Sisak tražila projektanta za zanimljiv projekt – konstrukciju dva pristaništa na Zrmanji. Posao vrijedna 90.000 eura dobila je zajednica ponuditelja s nositeljem, tvrtkom Hidroing i članom tvrtkom Hidrokonzalt projektiranje. Obzirom da je postupak izbora izvođača kasnio u odnosu na planirano očekuje se da će posao biti započet u što kraćem roku, a sve bi trebalo biti gotovo kroz 12 mjeseci.

Izdvojeni članak

Velik projekt u Vukovaru: Gradi se pristanište na Dunavu vrijedno skoro 10 milijuna kuna

Pontonska pristaništa

Rijeku Zrmanju na dionici uzvodno od grada Obrovca do Jankovića buka karakterizira kanjonski tok usječen u vapnenačkim stijenama uz rub južnih padina planine Velebit. Takav smještaj korita rezultira vrlo strmim obalama gotovo duž cijele predmetne dionice osim na kratkim dijelovima na kojima se zbog meandriranja rijeke formirala inundacija koja je podložna učestalim poplavljivanjima uslijed visokih vodostaja.

Ovim projektom predviđena je izvedba dva pontonska pristaništa na početku i završetku staze na lijevoj obali rijeke Zrmanje, a na međusobnoj udaljenosti od približno 3.250 metara. Između dvije lokacije planiranih pristaništa planirano je prometovanje brodske – izletnička linija eko plovilima u vlasništvu javne ustanove ili u koncesijskom režimu s dva pristaništa: polaznim i ciljnim.

Izdvojeni članak

Velebitske ceste: Građene kao ambiciozni pothvati u kamenu, jedna ove godine slavi 200. rođendan

Zbog velikih razlika u vodostaju rijeke, za pristajanje brodova predviđene su plutajuće konstrukcije – pontoni, koji će preko pristupnih mostova biti povezani s obalom. Uređenje obale se izvodi na prepoznatim lokacijama: blizu bivšeg autobusnog kolodvora, na mjestu gdje se i danas vrši pristajanje brodova, te nedaleko Jankovića buka na mjestu zida formiranog okomito na obalu.

pristaništa na Zrmanji | foto: EOJN

pristaništa na Zrmanji | foto: EOJN

Sustav za sidrenje pontona

Za stalno i jednolično održavanje razmaka od obale, te prihvaćanja opterećenja od pontona i brodova projektirana su po četiri armirano-betonska bloka na koti šetnice uz rijeku Zrmanju na svakom pristaništu. Izvesti će se po dva AB sidrena bloka za oslonac pristupnog mosta i po dva AB bloka bitvi za privez sajli. AB sidreni blokovi služe za oslonac pristupnih mostova i za privez sajli.

Dimenzije i točan oblik AB blokova će se definirati daljnjom razradom projekta. U AB blokove će se svakako ugraditi čelična armatura za oslonac i povezivanje s pristupnim mostom. Bitve će biti dimenzionirane da izdrže najveće moguće sile od priteznih vitala brodova i pozicionirane tako da je moguć povez svih vrsta plovila na siguran način. Bitva je projektirana na način da se bitva sidri u armirano betonski blok.

Izdvojeni članak

Ovo je hrvatski dragulj unikatne mostogradnje, veže ga ljubavna priča stara 200 godina

Na pristaništu kod Jankovića buka, gat za manja plovila će se sidriti pomoću sidara u vodi, a ponton pomoću pristupnih mostova i pripadajućih pripona pričvršćenih na obali. Ta dva potpuno različita sustava sidrenja će najbolje funkcionirati ako spajanje gata na ponton izvedemo teleskopskim rastavljivim spojem.

pristaništa na Zrmanji

pristaništa na Zrmanji | foto: EOJN

Pontonski gat

Pristaništa je predviđeno izvesti na način da se omogući jednostavan i siguran vez te uplovljavanje i isplovljavanje izletničkih brodova i čamaca prema parametrima plovila. Pontoni za potrebe pristajanja izletničkih brodova biti će postavljeni paralelno s postojećom obalom. Okvirne dimenzije pontona su 18 x 6 metara.

Pontonsko pristanište kod Obrovca sastoji se od pontona duljine 18 metara za brod duljine 20 metra. Dok se pristanište kod Jankovića buka sastoji od pontona duljine 18 metra za brod duljine 20 metra i pontonskog gata za prihvat manjih plovila duljine 68,2 metra sastavljenog od 5 uzdužnih pontona duljine po 13,5 metara i 10 poprečnih fingera, za 27 plovila duljine od 6 do 15 metara.

pristaništa na Zrmanji, Obrovac

pristaništa na Zrmanji, Obrovac | foto: EOJN

Pristupni most

Na svakom pristaništu će biti postavljena dva pristupna mosta za prilaz pontonima. Pristupni mostovi kod pristaništa Obrovac su duljine 6,6 metra, a kod pristaništa Jankovića buka 10,5 metara. Zbog konfiguracije obale te oscilacije između najnižeg i najvišeg zabilježenog vodostaja, pristupni most će se zglobno osloniti na AB sidreni blok na obali i na ponton na vodi što omogućava fleksibilnost pri promjeni vodostaja u vodotoku.

Čelični most treba biti ograđen ogradom. Detalji sidrenja ograde i točna pozicija postavljanja bit će definirani ovisno o odabiru pristupnog mosta, njegovim konačnim dimenzijama i načinu pričvršćenja definiranim od strane proizvođača.

pristaništa na Zrmanji, Janković buk

pristaništa na Zrmanji, Janković buk | foto: EOJN

Doznajte ovdje sve o mostu koji će se graditi u srcu Risnjaka.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap