Divovi mijenjaju vizuru grada: Mega dizalice Rijeci bi mogle vratiti status najvažnije kontejnerske luke
Terminal Rijeka Gateway predstavlja jednu od najvećih investicija u logističku infrastrukturu ukupne vrijednosti 380 milijuna eura. Zajedničko je ulaganje APM terminals i ENNA grupe podijeljeno u dvije faze. Prva vrijedna 200 milijuna eura trebala bi biti završena do kraja 2025., a uključuje izgradnju osnovne infrastrukture. Na terminal su upravo stigle najveće dizalice koje potpuno mijenjaju vizuru grada. Cijeli projekt Rijeku bi iznova mogao učiniti najvažnijom kontejnerskom lukom u ovom dijelu Europe.
Na terminal Rijeka Gateway stigle su prve dvije STS (ship-to-shore) dizalice, najveće dizalice na terminalu koje će služiti za prebacivanje kontejnera između brodova i samog terminala. Novi mega strojevi ujedno će definirati novu urbanu vizuru Grada Rijeke.
Minimalna buka i utjecaj na okoliš
Terminal Rijeka Gateway jedna je od najvećih investicija u logističku infrastrukturu ukupne vrijednosti 380 milijuna eura. Paralelno sa završetkom građevinskih radova kreće opremanje terminala sa svim potrebnim za početak rada iduće godine.
Nakon realizacije cijele investicije, terminal će imati ukupan kapacitet preko milijun TEU-a (jedinica teretnog kapaciteta kontejnerskih brodova) godišnje, za što se očekuje da će Rijeci vratiti status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe. Kod svih radova, poseban naglasak stavlja se na održivost kroz maksimalno smanjenje utjecaja ovog terminala na okoliš, ali i na lokalnu zajednicu.
Imajući to u vidu, sve dizalice na Rijeka Gatewayu bit će potpuno električne, s napajanjem osiguranim isključivo iz održivih izvora električne energije. Isto tako, da bi se buka i utjecaj na okoliš sveli na minimum, brodovi na terminalu prilikom utovara i istovara gasit će bučne brodske motore i napajati se električnom energijom s terminala.
Manje svjetlosno zagađenje
Sustav smanjenja buke kompletira korištenje soft landing tehnologije na dizalicama za tišu manipulaciju kontejnerima te zvučnih signala kompletne opreme terminala u obliku bijelog šuma umjesto pištanja. Na terminalu će se također koristiti tehnologije za smanjenje svjetlosnog zagađenja s terminala kao i brojni sustavi za sprječavanje zagađenja mora.
Podsjećamo, Rijeka Gateway zajednička je investicija kompanije APM terminals i ENNA grupe podijeljena u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganje od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu potrebne logističke podrške. Druga faza planira dodatno ulaganje od 180 milijuna eura, koje će biti realizirano tijekom sljedećih 10 godina.
Poznati riječki kvart čeka značajno unaprjeđenje infrastrukture. O čemu je riječ, pročitajte na poveznici.