Pretraga

Divovi mijenjaju vizuru grada: Mega dizalice Rijeci bi mogle vratiti status najvažnije kontejnerske luke

A- A+

Terminal Rijeka Gateway predstavlja jednu od najvećih investicija u logističku infrastrukturu ukupne vrijednosti 380 milijuna eura. Zajedničko je ulaganje APM terminals i ENNA grupe podijeljeno u dvije faze. Prva vrijedna 200 milijuna eura trebala bi biti završena do kraja 2025., a uključuje izgradnju osnovne infrastrukture. Na terminal su upravo stigle najveće dizalice koje potpuno mijenjaju vizuru grada. Cijeli projekt Rijeku bi iznova mogao učiniti najvažnijom kontejnerskom lukom u ovom dijelu Europe.

nove dizalice na riječkom terminalu Gateway | Grad Rijeka

Na terminal Rijeka Gateway stigle su prve dvije STS (ship-to-shore) dizalice, najveće dizalice na terminalu koje će služiti za prebacivanje kontejnera između brodova i samog terminala. Novi mega strojevi ujedno će definirati novu urbanu vizuru Grada Rijeke.

Minimalna buka i utjecaj na okoliš

Terminal Rijeka Gateway jedna je od najvećih investicija u logističku infrastrukturu ukupne vrijednosti 380 milijuna eura. Paralelno sa završetkom građevinskih radova kreće opremanje terminala sa svim potrebnim za početak rada iduće godine.

Izdvojeni članak

Rijeka planira konstrukciju dvije park-šume i zelenog štita za Škurinjski poluotoku

Nakon realizacije cijele investicije, terminal će imati ukupan kapacitet preko milijun TEU-a (jedinica teretnog kapaciteta kontejnerskih brodova) godišnje, za što se očekuje da će Rijeci vratiti status najvažnije kontejnerske luke u ovom dijelu Europe. Kod svih radova, poseban naglasak stavlja se na održivost kroz maksimalno smanjenje utjecaja ovog terminala na okoliš, ali i na lokalnu zajednicu.

Imajući to u vidu, sve dizalice na Rijeka Gatewayu bit će potpuno električne, s napajanjem osiguranim isključivo iz održivih izvora električne energije. Isto tako, da bi se buka i utjecaj na okoliš sveli na minimum, brodovi na terminalu prilikom utovara i istovara gasit će bučne brodske motore i napajati se električnom energijom s terminala.

Manje svjetlosno zagađenje

Sustav smanjenja buke kompletira korištenje soft landing tehnologije na dizalicama za tišu manipulaciju kontejnerima te zvučnih signala kompletne opreme terminala u obliku bijelog šuma umjesto pištanja. Na terminalu će se također koristiti tehnologije za smanjenje svjetlosnog zagađenja s terminala kao i brojni sustavi za sprječavanje zagađenja mora.

Podsjećamo, Rijeka Gateway zajednička je investicija kompanije APM terminals i ENNA grupe podijeljena u dvije faze. Prva faza obuhvaća ulaganje od 200 milijuna eura i završava do kraja 2025. te uključuje izgradnju osnovne infrastrukture terminala, nabavku najsuvremenijih kontejnerskih dizalica i uspostavu potrebne logističke podrške. Druga faza planira dodatno ulaganje od 180 milijuna eura, koje će biti realizirano tijekom sljedećih 10 godina.

Poznati riječki kvart čeka značajno unaprjeđenje infrastrukture. O čemu je riječ, pročitajte na poveznici.

Copy link
Powered by Social Snap