Most Garzón jedan je od najčudnijih na svijetu: Izgleda poput kružnog toka, ali s razlogom
Most Garzón jedan je od najčudnijih mostova na svijetu, a nalazi se u južnoameričkom Urugvaju. Izgrađen 2015. godine, izgleda kao kružni tok kojim prometuju vozila, ali i šetaju pješaci. Dizajniran je u kružnom obliku kako bi prisilio vozače da uspore, osiguravajući sigurnost pješaka. Prostire se na 202 metra, a u njegovu izgradnju utrženo je 450 tona čelika i 40.000 metara sajli. Također, most je pažljivo dizajniran kako bi zaštitio ekološki važnu istoimenu lagunu.
Jeste li znali da se u Urugvaju nalazi jedan od najčudnijih mostova na svijetu koji izgleda kao kružni tok. Riječ je o mostu Garzón izgrađenom 2015. godini čiji neobični dizajn potpisuje Arhitektonski ured Rafael Viñoly. Dizajniran je u kružnom obliku kako bi prisilio vozače da uspore i omogućava pristup pješacima duž jednosmjerne kružne rute, uključujući pješačke prijelaze koji omogućuju pristup ili unutarnjim ili vanjskim nogostupima kruga, piše na službenoj stranici Arhitektonskog ureda.
Prsten od 200 metara
Laguna Garzón je prije bila opslužena malim trajektom za dva vozila koji je trebao dnevno svjetlo i lijepo vrijeme za rad. Most je zamijenio trajekt u prosincu 2015., osiguravajući prijelaz za pješake i do otprilike 1.000 vozila dnevno.
Izgradnja je koštala 10 milijuna dolara, od čega je 80 posto osigurao argentinski poduzetnik Eduardo Costantini. U projekt je utrošeno 450 tona čelika, 500 kubnih metara betona i 40.000 metara sajli. Ovaj cestovni prsten veličine je 202 metra, a nalazi se visoko iznad razine lagune. Sastoji se od 16 stupova mosta postavljenih 20 metara jedan od drugog, koji podržavaju dvije rampe i središnju obilaznicu koja prelazi lagunu. Pješačke staze s obje strane razdvojenih prometnih traka omogućuju pristup središnjem otvoru mosta i njegovom obodu, gdje posjetitelji mogu sjediti, pecati i uživati u pogledu.
Odvajanjem dva kolnika kružnog mosta, dizajn smanjuje vrijeme u kojem je bilo koje mjesto na površini vode kontinuirano zasjenjeno dok se sunce kreće nebom i minimizira susjedno područje na koje utječe sjena, što poboljšava prodor svjetlosti i raspršivanje kroz vodu. Prilično uski radijus okretanja strukture također prisiljava motorna vozila da ‘smanje gas’ dok prelaze i potiče vozače da uživaju u prirodnim ljepotama područja.
Ekološki osjetljivo područje
Laguna Garzón proteže se na gotovo 5.000 hektara i jedno je od niza ekološki osjetljivih vodenih tijela duž obale Urugvaja. Dovoljno visok da ispod njega mogu slobodno prolaziti čamci i konstruiran s najmanje mogućih stupova, most je pažljivo dizajniran kako bi zaštitio svoj postojeći ekosustav. Dokumentirano kao važno područje za ptice i biološku raznolikost, prirodni ekosustav koji štiti regionalne ptice i njihova staništa, područje mosta popularno je za promatranje ptica i ‘žetvu’ školjki, a okruženo je panoramskim pogledom na krajolik.
Dizajn mosta smanjuje njegov utjecaj na okoliš i stvara javno područje nad vodom. Također, dovoljno je visok da ispod njega mogu slobodno prolaziti čamci, a i pažljivo je dizajniran kako bi zaštitio svoj postojeći ekosustav. Pogledajte ovdje kako izgleda podizni most u dalmatinskom mjestu koji je već dugi niz godina od izuzetne važnost za njegove stanovnike.
Most u Trogiru
Pisali smo kako je prošle godine otvoren neobičan most u gradu Trogiru. Riječ o mostu preko Foše čije je otvorenje bio događaj koji se dugo čekao s obzirom na to da je konstrukcija grandiozno dopremljena i postavljena dva mjeseca prije službenog predstavljanja.
Konstrukcija mosta teška je 65 tona, najveća širina iznosi 10,40 metara, a visina je nešto preko 4 metra. Raspon je 25, a ukupna dužina 30 metara. Prema najavama specijalnom će dizalicom biti podignut u jednom danu. Vrijednost investicije iznosi približno milijun eura, a o tome možete pročitati više ovdje.