Najnoviji trendovi u svijetu kuhinja i kupaonica: Ove će stvari obilježiti 2023. godinu
Američka neprofitna Udruga za kuhinje i kupaonice (NKBA) objavila je istraživanje o trendovima u dizajnu interijera za 2023. godinu. Izvještaj pruža uvid u stilove, boje, karakteristike proizvoda, materijale i tehnologiju koji će dominirati dizajnom kuhinja i kupaonica u sljedeće dvije do tri godine.
Tricia Zach, voditeljica istraživanja u NKBA izjavila je kako potrošači preferiraju višenamjenske prostore da bi ih po potrebi mogli prilagođavati poslu, obrazovanju i zabavi, prenosi Builder.
Istraživanje je pokazalo kako vlasnici kuća preferiraju u kuhinje dodati elemente koji ‘skrivaju’ nered kao i ‘proširiti’ funkciju otoka. Ispitanici su rekli kako najbolji kuhinjski dizajni uključuju velike otoke koji funkcioniraju kao blagovaonski stolovi (76%), rušenje zidova i elemenata tako da kuhinja ostaje otvorena prema drugim dijelovima doma odnosno otvoreni plan gradnje (74%), smočnicu koja ima prostor za odlaganje tehnike (72%) i podove koji se lako čiste (70%).
Walk-in i ugradbene smočnice veliki su trend jer se ljudi nadaju da će u tim prostorijama ne samo čuvati hranu, već imati i namjenski radni prostor kao i ostavu za male kućanske aparate, ali i spremanje lonaca, tava i drugog posuđa. Održivost je važna mnogim vlasnicima kuća. 100% LED rasvjeta, odvojena skladišta za recikliranje i mnogo prirodnog svjetla su načini na koji se postiže ‘održivost doma’.
Popularni stilovi
Kad su u pitanju konkretni stilovi, vodeći u istraživanju su se pokazali: prijelazni ili mješoviti (70%), suvremeni (59%), moderni (55%), organski/prirodni (51%) i rustiklani (47%). Zeleni, plavi i bijeli tonovi drveta i nijanse sive su najpopularnije boje za kuhinje.
– Bijela će biti popularna boja kao i zelena i plava koje podsjećaju ljude na toplinu doma. S druge strane, metalik tonovi dodaju glamur u kuhinju ili, ovisno o uređenju, rustikalni dojam, piše u izvješću. Zbog zemljanih i prigušenih tonova kuhinja, dizajneri će koristiti ‘hrabre boje’ za zidove (55%), umjetnine (45%), namještaj s ‘akcentima’ (41%), tapete (40%) i tkaninu (npr. zastore) (40%).
Kad je u pitanju tehnologija, vlasnici kuća žele nesputanost – upravljanje prostorom putem mobilnih uređaja ili glasovnim upravljanjem, slavine sa senzorima za dodir, integriranu rasvjetu i pametne uređaje, općenito. Najistaknutije tehničke značajke uključuju tehnologiju kuhanja na pari/prženje na zraku već integriranu u pećnice (73%), namjenske prostore za mobilne uređaje, punjenje prijenosnog računala ili gledanje TV-a (73%), mobilnu aplikaciju za upravljanje uređajima (51%) i slavine sa senzorima pokreta (50%).
Što se tiče završne obrade, kvarc ostaje najbolji odabir za kuhinjske površine. Razlog? Lakoća održavanja. Slijedi granit. Tvrdo drvo, luksuzne vinilne daske/pločice i keramičke pločice ostaju najpopularniji materijali podova.
Na kraju, kuhinjski sudoperi s jednom zdjelom od nehrđajućeg čelika ili kompozita postaju sve popularniji. Perilice posuđa postaju sve bitnije u kuhinjama kao i hladnjaci s francuskim vratima, a ventilacijske nape bit će središnja točka s drvetom i nehrđajućim čelikom kao popularnim izborom materijala.
U kupaonicama vlasnici žele rekreirati spa atmosferu
Glavni trendovi ‘u nastajanju’ kada je kupaonica u pitanju su uklanjanje kade kako bi se povećala veličina tuša (77%), uklanjanje zidova kako bi se općenito povećao prostor kupaonice (63%) i povezivanje s ormarom/prostorom za garderobu (58%). Jedna od značajki koju je otkrilo istraživanje jest da ljudi žele imati spa atmosferu u kupaonici.
Trendovi ‘održivosti’ također se protežu i na kupaonicu, sa značajkama poput 100% LED rasvjete, podnim grijanjem i EPA WaterSense slavinama/glavama tuša/WC školjkama, što je karakteristično za američko tržište.
Slično kuhinjama, najdraži ‘kupaonski stilovi’ uključuju prijelazne (mješovite) (69%), suvremene (59%), organske/prirodne (59%) i moderne (57%), dok najpopularnije boje uključuju plavu, zelenu, bijelu, sivu, i neutralne boje. Dizajneri će koristiti hrabre boje na okomitim površinama, umivaonicima i umjetninama kako bi stvorili kontrast.
Što se tiče kupaonske tehnologije, vlasnici kuća žele podno grijanje, kontrolu temperature/vlage, glasovno upravljanje, pametne WC-e/bidee i pametna ogledala. Od toga prednjači podno grijanje (69%), pametna kontrola termostata za podove/tuš (67%) i detektor vlažnosti/ventilacije koji se prilagođava na temelju ljudske aktivnosti (55%).
Što se tiče završne obrade, svijetli kvarc najbolji je izbor radnih ploča za većinu ispitanika. Keramičke i porculanske pločice i podno grijanje bit će popularan izbor kad su podovi u pitanju, a također će prevladavati pločice i ploče velikog formata, zbog manje linija za fugiranje i održavanje.
Veliki tuševi za dvije osobe s otvorenim ulazima najvažnija su značajka kupaonice koju želi većina vlasnika nekretnina, a drugo mjesto zauzimaju klizna vrata. Samostojeće kade su također sve popularnije, ali samo za ‘primarne’ kupaonice ukoliko ih u kući ima više.