U ponedjeljak su započeli ‘povijesni’ radovi na izgradnji beogradskog metroa na Makiškom polju. Prva linija podzemne željeznice trebala bi biti završena 2028., a druga 2030. godine. Radove će predvoditi kineska kompanija PowerChina s kojom je ugovor potpisao srpski ministar građevinarstva Tomislav Momirović početkom mjeseca.
Beograd | Foto: Unsplash
Radove koji su započeli izgradnjom infrastrukture i nasipavanjem platoa za spremište na Makiškom polju u ponedjeljak je najavio i pozdravio Siniša Mali, srpski ministar financija, prenosi N1.rs.
Mali je rekao da će podzemna željeznica imati tri linije, prva će ići od Makiškog polja do Mirijeva, druga od Mirijeva do Železnika, a treća donosi proširenje BG vlaka i tramvajskog sustava.
Na stranicama grada objavljeno je da će Beograd do 2030. godine dobiti dvije linije metroa dužine 42 kilometara sa 43 stanice, 223 kilometara BG voza sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.
Trasa metroa u Beogradu | foto: n1
Strah za čistu vodu
Srpska javnost je podijeljena oko gradnje metroa. Iz opozicije kažu je “najava početka radova na izgradnji depoa za metro u Beogradu početak kraja Beograda, koji će postati grad bez vode za piće” te da je cijena njegove izgradnje “preko noći narasla s dvije na šest milijardi eura”.
S druge strane, arhitekt Dragoljub Bakić prošle godine je izjavio kako se ‘ne treba igrati podzemnim vodama pogotovo tamo gdje postoje bunari i tvornice za proizvodnju vode. Beograd je jedan od rijetkih glavnih gradova Europe gdje pijete vodu s česme i sad vi to dovodite u rizik da biste tamo sagradili nešto, pa i metro, to je potpuno suludo,’ prenosi N1.
U ponedjeljak je u Beogradu održan i prosvjed na kojem su građani, okupljeni u pokretu Ekološki ustanak, poručili da će ‘Beograd ostati žedan’ jer se u projektiranju zanemarilo da je to područje značajno vodocrpilište za opskrbu srbijanske prijestolnice.
Isto tako u Beogradu se planira izgradnja nacionalnog stadiona vrijednog 257 milijuna eura, a o čemu više možete pročitati ovdje.