Pretraga

Ispod radara žila kucavica Dubrave dobiva novi tramvajski kolosijek! Je li moguće?

A- A+

U trenutku kad se činilo da u Zagrebu nema mjesta za najavu još jednog infrastrukturnog projekta stiže vijest o rekonstrukciji Kolakove. Traži se rješenje koje će riješiti sve manjkavosti ove ključne prometnice na istoku grada. Osim uređenja kolnika i nogostupa te biciklističkih staza, projektni zadatak spominje nešto sasvim neočekivano – tramvajsku prugu duž trase od Avenije Gojka Šuška pa sve do Dankovečke. Još jedan kolosijek u Dubravi nije nevjerojatan, ali brojna pitanja ostaju neodgovorena.

cesta

cesta | foto: pexels

Nekad se čini da najavama novih infrastrukturnih projekata u Zagrebu nema kraja. Najavljivani su jedan po jedan, da bi se otvaranje novih gradilišta i radovi na projektima od desetaka milijuna eura dodatno zahuktali kako se bližio kraj 2024. godine. Gradski proračun toliko je pretrpan planovima da smo mislili kako nas više ništa ne može iznenaditi.

A onda smo u sustavu javne nabave naletjeli na zanimljiv projektni zadatak koji nam je prodrmao maštu. Što kada bi se Zagrebu smiješila još jedna tramvajska pruga o kojoj nitko nije pričao? Na iznenađenje smo naišli u opisu predmeta nabave za izvedbu tehničke dokumentacije za rekonstrukciju važne prometnice u Dubravi, koju će, zna se, za 67.500 eura izraditi tvrtka Elipsa SZ.

Izdvojeni članak

Prolazak tramvaja uzrokuje vibracije: U kolikom su riziku od stradavanja šetači Centrom?

Važna prometnica

Kako je već na sva zvona razglašen projekt produžetka Kolakove i Branimirove te njihovo povezivanje na postojeću Ulicu Rudolfa Kolaka na njenom završetku – Dankovečkoj, uočivši da se sprema rekonstrukcija ceste kojom iz dana u dan prolaze tisuće vozila, nismo bili iznenađeni. Uz Aveniju Dubrava ova ulica je najveća prometna žila kucavica na prostoru zagrebačke Dubrave.

S druge strane, tkogod je stanovao u ovom dijelu grada ne bi se bunio zbog ‘podebljanog’ javnog prijevoza.  Za one koji ne znaju, postojeća Kolakova prometnica je ozbiljnih gabarita između Avenije Gojka Šuška i Dankovečke ulice. A ono što nas je iznenadilo u projektu je što smo proučavajući dokumentaciju u projektnom zadatku uočili točku prema kojoj rekonstrukcija ‘glavne ceste’ podrazumijeva i planiranje novog tramvajskog kolosijeka.

Još jedan kolosijek?

Prema opisu nabave, traži se tehničko rješenje za rekonstrukciju postojeće trase Kolakove. Po Planu prometa Odluke o donošenju Generalnog urbanističkog plana Grada Zagreba ova prometnica kategorizirana je kao glavna gradska ulica s koridorom od 30 do 43 metara.

Izdvojeni članak

Prvi čovjek VMD-a o gradnji i stanovanju: Zagreb više nema luksuz, ponuda je jeziva, a ljudi pristaju na sve

Za taj potez traži se optimiziranje površine različitih namjena, u što se ubrajaju dvosmjerni kolnik s nogostupom sa svake strane, biciklistička staza u oba smjera i… tramvajska pruga. Opis u projektnom zadatku jasno oslikava nove tračnice u Dubravi.

– Perone tramvajskih stajališta, tramvajsku prugu, stupove kontaktne mreže, nadstrešnice i drugo potrebno je planirati prema Pravilniku o tehničkim uvjetima za projektiranje, gradnju i rekonstrukciju željezničke pruge gradske željeznice, stoji u opisu projektnog zadatka koji je potpisao pročelnik iz Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost Andro Pavuna, s napomenom da će se planirati uz konzultaciju sa stručnim službama.

Kolakova, zona obuhvata | Projektni zadatak (EOJN)

Veliki potencijal

Projektni zadatak koji naizgled planira tramvajski kolosijek na istoku grada s druge strane ne razrađuje plan o pruzi koja na potezu možda ne bi bila tako loša ideja. Ipak dok sam tekst projektnog zadatka budi maštu, otvara i brojna pitanja.

U kojoj točki će se tramvajska pruga povezivati s postojećim kolosijekom, do kuda bi vozio tramvaj i gdje bi se okretao? Bi li ovakav ishod imao ‘veze’ s produžetkom Kolakove i Branimirove, te kako bi pruga na prometnici utjecala na putovanje pitanja su koja se sama po sebi nameću kod čitanja projektnog zadatka.

Novi tramvajski kolosijek u Dubravi u svakom slučaju s jedne strane bi bio ogromna novost, a s druge ne toliko nevjerojatan. Uzimajući u obzir sve detalje dvaju netom pokrenutih projekata proširenja tramvajske pruge na Sarajevskoj i Heinzelovoj ulici, ne čini se da je tramvaj Kolakovoj znatno manje potreban.

Izdvojeni članak

Rasterećenje Savske ceste: Treba li Zagrebu uopće Šarengradska ili je Jarunski most bolje rješenje?

Kako bismo doznali detalje o projektnom zadatku rekonstrukcije kolakove javili smo se naručitelju Gradu Zagrebu, no do trenutka objave članka nismo dobili odgovor.

Ostali planovi rekonstrukcije

Osim tramvajske pruge koja je zasebna točka zadatka, napominjemo da su predmetom nabave definirani i preostali detalji rekonstrukcije Ulice Rudolfa Kolaka. Projektni zadatak navodi detalje zahvata na prometnici u Gornjoj Dubravi.

– Širina prometnih traka se preporučuje na 3,25 metara. U zoni raskrižja potrebno je planirati zasebne prometne trake. Širina prometnih traka se preporučuje 3,25 metara. U zoni raskrižja potrebno je planirati zasebne prometne trake za lijeva i desna skretanja koje mogu biti širine 3 metra. Obostrani nogostupi trebaju biti minimalne širine 2 metra, navodi projektni zadatak.

Uz optimiziranje prometnih površina projektom je predviđeno i uređenje zelene infrastrukture. Opis također navodi kako je rekonstrukciju moguće izvesti u više etapa, ali zasad nije poznato što će se u kojoj etapi raditi.

Izdvojeni članak

Istok grada postaje ‘čep’: Dograđuje se prometna žila kucavica, najavljena još jedna tramvajska pruga?

Prometno rješenje

Pretpostavka je da bi uređenje ove važne prometnice ubrzalo prometovanje Kolakovom ulicom kojom od javnog prijevoza trenutno voze samo autobusi. Sama rekonstrukcija, prema dionici obuhvata, vodila bi do spoja s planiranim produžetkom Kolakove, jednim od deset strateških projekata koje planira provesti Grad Zagreb.

– Kolakova ulica od Dankovečke do Branimirove definirana je GUP-om Grada Zagreba i Sesveta i predviđa četverotračnu prometnicu. Zbog složenosti se izgradnja predviđa u dvije etape pri čemu prva etapa predstavlja izgradnju jednog kolnika prometnice u cijeloj duljini zahvata, s po jednim prometnim trakom u svakom smjeru, objašnjeno je na stranicama Grada u travnju kad je javnosti predstavljeni projekt.

Kao glavni adut produžetka ove i Ulice kneza Branimira navodi se prijeko potrebno prometno rasterećenje na istoku grada, a isti rezultat se očekuje nakon rekonstrukcije.

Koje sve probleme Zagreb ima s mostovima i zašto pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap