Jedna od vodećih hrvatskih tvrtki gradi novi pogon vrijedan 50 milijuna kuna
Zagrebačka tvrtka Modepack gradi novi pogon u Velikoj Gorici vrijedan 50 milijuna kuna, a 7,5 milijuna kuna sufinancira se iz EU fondova. Riječ je o tvrtki koja postoji samo pet godina te se primarno bavi e-trgovinom i kurirskom dostavom, kao i sigurnosnim pakiranjem za novac i dragocjenosti, a vodeći su u svojoj djelatnosti.
Kurirske i sigurnosne ambalaže zagrebačkog Modepacka koriste razne tvrtke, kao što su Amazon, H&M, Vans, Adidas, DHL, DPD, Loomis te burza dijamanata u Antwerpenu (Antwerpen World Diamond Centre), međutim, to su samo neki od njihovih brojnih korsnika.
Modepack je jedna od vodećih tvrtki u proizvodnji visokokvalitetne ambalaže za logistički prijevoz robe, a na tržištu postoje samo pet godina. Preciznije, tvrtka se primarno bavi e-trgovinom i kurirskom dostavom, kao i sigurnosnim pakiranjem za novac i dragocjenosti.
Modepack izvozi na 32 svjetska tržišta
Naime, tvrtka izvozi na čak 32 svjetska tržišta, a ukupni udio izvoza u poslovanju iznosi preko 90 posto. Jure Širić, direktor i vlasnik tvrtke Modepack, ističe za Poslovni dnevnik da je tvrtka nastala na procjeni da će e-trgovina vrlo brzo postati naša stvarnost, međutim, to se dogodilo značajno prije nego što je mogao zamisliti.
– Nisam potpuni stranac u ovoj industriji jer dolazim iz obiteljske tvrtke Weltplast koja se od 1983. bavi ambalažom i recikliranjem, a od 2010. sam u njoj vodio prodaju za EU tržišta. No, to je velika tvrtka koja se bavi generalno ambalažom i sirovinama za nju, a moja želja je bila iskoračiti u nešto novo i drukčije. Prema svemu sudeći nisam pogriješio, dodao je Širić.
Štoviše, Modepack bilježi stalni rast prihoda koji su prošle godine iznosili 50 milijuna kuna. To je bio rast od 60 posto u odnosu na godinu prije kada je zabilježen rast od 30 posto. Ove godine se očekuje dodatni rast od 20 posto, odnosno prihodi od oko 60 mlijuna kuna. Kako tvrtka planira graditi novi pogon i proširiti svoj asortiman, očekuje se da bi prihodi u 2025. godini mogli dosegnuti 150 milijuna kuna, s daljnjom tendencijom rasta.
Novi pogon vrijedan 50 milijuna kuna
Također, Širić objašnjava da je uslijed pandemije koronavirusa prošle godine obustavljeno cjelokupno društvo i gospodarstvo, međutim, istovremeno je značajno porasla e-trgovina, što ga je iznenadilo. Modepack je prošle godine, upravo zbog eksponencijalnog rasta, započeo s novom investicijom te udvostručenjem svojih kapaciteta.
Štoviše, u roku sljedećih mjesec dana trebali bi početi radovi na novom pogonu tvrtke Modepack u Velikoj Gorici, prenosi Poslovni dnevnik. Vrijednost te investicije iznosi ukupno 50 milijuna kuna, a 7,5 milijuna kuna sufinancira se iz EU fondova. Pogon će se nalaziti u neposrednoj blizini njihovog najvažnijeg kupca – Hrvatske pošte koja u tom području ima svoj logističko-distributivni centar, a planirani završetak radova je do ljeta 2022. godine.
Tri nove proizvodne linije
Širić navodi da Modepack trenutno radi na pet proizvodnih linija, međutim, to za njihovo poslovanje nije dovoljno. Stoga će u novi pogon premjestiti postojeće linije, a osim toga, instalirat će tri nove linije koje će biti jednakog kapaciteta kao i trenutnih pet zajedno.
Dodaje da će nove proizvodne linije imati puno veće tehnološke mogućnosti, i to posebno kada se radi o papirnatoj ambalaži koja je sve traženija. Naime, dvije trećine ukupne investicije će biti uloženo u opremanje proizvodnje, a ostatak se odnosi na građevinske radove.
U novom pogonu će biti zaposleno 20-tak novih radnika, a trenutno u Modepacku radi 42 radnika. Direktor tvrdi da će novi pogon imati kapacitet za 12 do 14 proizvodnih linija te će moći zaposliti ukupno 80-tak radnika, u slučaju da tržišne okolnosti to budu zahtijevale.
Održivi model
– Kako je u našem biznisu ekologija i zelena agenda generalno vrlo važna tema, čak smo se i kod planiranja investicije odlučili primijeniti taj model. Naime, odlučili smo da nećemo ići u greenfield investiciju nego u reciklažu nekog postojećeg objekta, navodi Širić za Poslovni dnevnik.
Dodaje da su vrlo brzo pronašli što su tražili, a riječ je o nedovršenom projektu propale građevinske tvrtke Tempo u Velikoj Gorici. Naime, ta je građevinska tvrtka još 1990-ih započela gradnju svog prodajnog sjedišta, međutim, uslijed poslovnih poteškoća projekt je obustavljen, a spomenuta tvrtka je završila u stečaju. Riječ je o velikom prostoru gdje površina površina zemljišta iznosi 32.000 četvornih metara, a površina zgrade 5.500 četvornih metara te je moguće dodatno širenje u budućnosti.
Osim toga, iz Modepacka se nadaju konverziji kuna u eure, koja se očekuje tijekom 2023. godine, jer će za taj posao biti potrebna velika količina sigurnosne ambalaže za novčanice. Podsjetimo, to je jedan od Modepackovih glavnih proizvoda, a direktor i vlasnik Jure Širić procjenjuje da bi im to moglo donijeti oko milijuna eura dodatnog prihoda.