Pretraga

Klizište na državnoj cesti: Uz prometnicu na Kvarneru proklizala zemlja, izgleda opasno!

A- A+

Kako spasiti državnu cestu kada se uz njen rub ‘otvori’ zemlja? Ovo je pitanje na koje odgovor imaju Hrvatske ceste koje upravo traže izvođača sanacije ozbiljnog klizišta uz važnu prometnicu u Primorsko-goranskoj županiji. Treba sanirati okvirno 35 metara široko klizište uz cestu te srediti prometnicu. Nakon polovice ožujka moglo bi se znati tko će obaviti posao od 200-tinjak tisuća eura.

klizište na državnoj cesti | foto: screenshot natječajna dokumentacija (EOJN)

Na državnoj cesti DC32 u Primorsko-goranskoj županiji koja vodi prema granici sa Slovenijom zemlja se ‘otvorila’. Na dionici između naselja Prhci i Tršće aktiviralo se oko 25 metara dugo i 35 metara široko klizište. Sada je u planu sanacija od okvirno 200.000 eura.

Uzrok klizanja

Klizište se aktiviralo uz pasicu novog asfalta, gdje je trasa prometnice izvedena djelomičnim nasipavanjem postojećeg terena te djelomično zasijecanjem u postojeći teren. Zna se da su postojeći nasipi i zasjeci nezaštićeni, te da su izvedeni bez potpornih konstrukcija.

Izdvojeni članak

Riječka obilaznica dobiva važan čvor: Iskopan iz arhive, prvi korak procjena utjecaja na okoliš

Utvrđeno je da klizište zahvaća prometnicu u duljini od otprilike 30 metara. Zna se kako je uzrok klizanja terena najvjerojatnije neadekvatna izvedba drenaže kosine te kolnika prometnice na nepropusnu podlogu. K tome, opterećenje padine vibracijama prometa i nepovoljan nagib padine, ali i opterećenje novog sloja asfalta i betona zasigurno nisu pomogli.

Kako spasiti cestu

Procjena kaže kako bi se s vremenom, djelovanjem oborinskih i podzemnih voda te opterećenjem padine vibracijama klizište moglo dodatno proširiti u uzbrežnom smjeru. Odronjeni materijal je rasteretio padinu, što bi moglo destabilizirati postojeću prometnicu. Stoga je glavno pitanje – kako će se ugrožena dionica ceste sanirati.

Projektna dokumentacija otkriva da su u sklopu sanacije klizišta na državnoj cesti DC32 predviđeni radovi u svrhu povećanja globalne stabilnosti padine, izvedba sustava oborinske odvodnje i rekonstrukcija prometnice u duljini od 40 metara. Konkretno, u planu je sanacija izvedbom pilotske stijene od armiranobetonskih bušenih pilota duljine 5, 6, 7 i na koncu, 8 metara.

Opis radova

Piloti su predviđeni u dva reda na osnom razmaku od 1,50 metra. Poprečni razmak redova pilota iznosio bi 1,20 metara, a iznad pilota je predviđena izvedba armiranobetonskog potpornog zida promjenjive visine H=2,55-2,65 m.

U projektnoj dokumentaciji može se iščitati i da je iza zida predviđeno nasipavanje kamenog materijala. Uz navedene radove na osiguranju globalne stabilnosti padine, predviđena je i rekonstrukcija prometnice te izvedba sustava oborinske odvodnje na lokaciji klizišta. Na licu mjesta, radovima će ipak prethoditi priprema gradilišta, a svaki detalj može se pronaći u preciznom opisu predviđenih radova. Ponude zainteresiranih ponuditelja primat će se do 14. ožujka 2025. godine.

Što o klizištima otkriva obuhvatno istraživanje pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap