Pretraga

Nakon 20 godina čekanja napokon autocesta na relaciji Zagreb-Sisak

A- A+

Sisak je dugo čekao na dobru prometnu vezu sa Zagrebom. U tijeku su radovi na autocesti dužine 42 kilometra koja će spajati ta dva grada, a privode se kraju te se očekuje da će autocesta uskoro biti spremna za prometovanje. Nazire se i kraj radova na novoj dionici autoceste A11 Lekenik-Sisak. Vrijednost radova procjenjuje se na 20 milijuna eura, a sada će i Petrinja i Glina napokon dobiti svoj priključak na autocestu. Uz to, dovršava se novi most na Odri te se nazire kraj uređenja riječne marine Sisak.

Radovi na autocesti Zagreb-Sisak | foto: Sisačko-moslavačka županija

U izgradnji je dionica ceste koja će povezivati Lekenik i Sisak. Tom prilikom, župan Ivan Celjak, s predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, kao i Hrvatskih autocesta i Hrvatskih cesta obišao je aktivna gradilišta, izvijestili su iz Sisačko-moslavačke županije.

Župan Celjak: ‘Autocesta će potaknuti doseljavanje u Sisak’

Za vrijeme obilaska, osvrnuvši se i na napredak u izgradnji višestambenih zgrada na području Siska, Celjak je istaknuo važnost kvalitetne cestovne povezanosti Zagreba i Siska.

– San napokon postaje stvarnost, izvođači asfaltiraju autocestu do Siska. Još uvijek nismo svjesni što će značiti neposredna povezanost Siska i Zagreba autocestom i u demografskom i u gospodarskom smislu. Pogotovo kad uzmemo novu kartu regionalnih potpora i činjenicu da je najjeftinije ulaganje poduzetnicima upravo na području Sisačko-moslavačke županije. Blizina Zagreba, siguran sam, jamči i dolazak mladih obitelji, pogotovo uzmemo li u obzir da smo s ministarstvom nadležnim za graditeljstvo dogovorili izgradnju 20 višestambenih zgrada na području Siska. To znači da ćemo za godinu dana imati 380 stanova više na području Siska, rekao je.

Inače, na autocestu se na području županije čekalo neko vrijeme, a radovi bi trebali biti u potpunosti privedeni kraju za tri ili četiri mjeseca. Nova dionica autoceste, A11 Lekenik-Sisak, bit će dugačka 10,9 km, dok će ukupna dužina autoceste između Zagreba i Siska iznositi 42 km te se čeka na kraj radova.

Izdvojeni članak

Hrvatske autoceste raspisale novi natječaj za dionicu A11 Lekenik – čvor Sisak: Mijenja se projektna dokumentacija

– Dionica autoceste A 11 Lekenik-Sisak, dužine 10,9 km. Ukupna dužina autoceste od Zagreba do Siska je 42 km. Radovi napreduju jako dobro, u završnoj su fazi. Ova bi se autocesta na Čvoru Sisak trebala spojiti na državnu cestu, poručio je predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, Boris Huzjan.

Priključak na autocestu i za Petrinju i Glinu

Od samog početka gradnje ove dionice, javili su se određeni problemi u realizaciji; od toga da je nedostajalo materijala, do vremenskih uvjeta koji su priječili neometan tijek radova. Zahvaljujući Fondu solidarnosti, realizirane su razne prometnice. Iznimno je važno, napomenuo je državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić, kako će uz izgradnju nove autoceste i Petrinja i Glina dobiti priključak na autocestu, a investicija je procijenjena na 6,5 milijuna eura.

Pritom, Hrvatske autoceste trenutno provode natječaj za prolaz u Zagrebu koji će, preko Ranžirnog kolodvora, autocestu spajati na Sarajevsku ulicu s centrom Zagreba. To znači da će, kad cesta bude dovršena, put iz Siska do centra Zagreba trajati oko pola sata.

– Gradnju pratimo od prvog dana, zadovoljni smo s onim što danas vidimo. Znamo koji su sve problemi u realizaciji bili, od nedostatka materijala na ovom prostoru pa do vremenskih uvjeta. Kroz Fond solidarnosti, kao posljedica petrinjskog potresa, realizirano je gotovo 100 milijuna eura prometnica. Ministarstvo je ukinulo i naplatu cestarine, radove je komentirao Mihotić.

Na području Sisačko-moslavačke županije, Hrvatske ceste uložile su oko 22 milijuna eura, isključujući PDV, a nakon ulaganja, za radove u tijeku i one koji tek trebaju krenuti, ključna će biti koordinacija različitih akcija. Radove između Hrvatskih autocesta i cesta koje se odnose na čvor prema D36, kao i radove na mostu Odra i na pristupnim cestama valjat će koordinirati, no, ne očekuje se da će po tom pitanju biti problema.

Izdvojeni članak

U Novskoj počinje gradnja zgrade s 20 stanova, a u Lekeniku se ubrzava obnova

Uz novi, sanirat će se i stari most na Odri

Prilikom obilaska gradilišta cesta na području Siska i Lekenika, obiđeno je i gradilište koje će autocestu spojiti s državnom cestom u Sisku. Taj zahvat trebao bi se izvesti u dvije faze, a obuhvaćat će izvedbu mosta Odra te rotora Staro Pračno sa spojnim cestama – u prvoj fazi; te izvedbu sjevernog kolnika spojne ceste od spoja na autocestu Lekenik-Sisak s rotorom Staro Pračno u drugoj fazi.

Radovi na mostu Odra trebali bi uskoro biti dovršeni. Dio projekta, od rotora Staro Pračno, do uključivanja u Zagrebačku ulicu u vrijednosti 8,6 milijuna eura privode se kraju. Nakon puštanja u promet novog mosta, i stari će most na Odri biti saniran i ponovno otvoren.

Uređenje riječne Marine – investicija od 7 milijuna eura

Traju i radovi na Komunalnom pristaništu na rijeci Kupi u Sisku. Točnije, u tijeku je izvođenje radova druge i treće faze na tom projektu, odnosno, obavlja se završna faza iskopa te završetak obaloutvrde. Ovi radovi prema roku bi trebali biti završeni do kraja godine. Očekuje se da će na kraju radova vrijednost investicije biti oko 7 milijuna eura.

Trenutno smo u fazi paralelnog izvođenja druge i treće faze radova, što podrazumijeva završnu fazu iskopa, završetak obaloutvrde. Predviđeni rok nam je kraj godine. U prošloj godini nismo uspjeli izvesti planirane radove zbog nepovoljnih hidroloških uvjeta tijekom kolovoza i srpnja, a nakon završetka druge i treće faze, slijedi nam četvrta faza: opremanja, izgradnje upravne zgrade, a po završetku radova, imat ćemo riječnu marinu kapaciteta 194 veza, za prijem plovila duljine do 12 metara, o obnovi je rekla ravnateljica Lučke uprave Sisak Valentina Sučić.

Više o novoj strategiji HAC-a za zelene autoceste pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap