Obnavlja se pruga iz povijesnih knjiga: Novi korak za zamjenu tračnica starih preko 100 godina
Stara pruga od Karlovca prema granici sa Slovenijom građena je prije više od 100 godina, a s vremenom je došla i do točke neiskoristivosti. Tako njome od 2023. ne vozi vlak, a iste godine krenula je i rekonstrukcija prvog dijela trase u smjeru Slovenije. Sada se prave prvi koraci prema nastavku radova, nakon čega će za ostati još jedna, posljednja trasa za obnovu. Upravo je odabran izvođač Studije izvodljivosti za novih 14,5 kilometara.

pruga Karlovac-Ozalj | foto: Karlovačka županija
U prosincu 2023. godine u skladu s potpisanim Ugovorom započeli su radovi na staroj pruzi između Karlovca i Ozlja koja se ne koristi dvije godine. Dio je dulje trase koja povezuje Karlovac s državnom granicom, a radovi zasad dobro napreduju.
U narednih par godina može se očekivati i početak radova na nastavku pruge – dijelu od Ozlja prema granici budući da je upravo odabran izvoditelj Studije izvodljivosti za taj dio. Naravno, prvo treba prikupiti svu dokumentaciju. Posao je pripao zajednici Mobilita Vision i China Eryuan Engineering Group.
Demografska mjera?
Nedavno smo pisali o tome kako se punom parom radi na rekonstrukciji više od 100 godina stare željezničke pruge između Karlovca i Ozlja. Podiže se brzina putovanja, te povećava nosivost i kapacitet starih tračnica koje su prije početka radova već bile neiskoristive.
Obnova je važna iz nekoliko razloga, a jedan koji možda niste očekivali je demografska mjera. Naime, kako je u srpnju poručila zamjenica županice Karlovačke županije Vesna Hajsar Dolinar, popravak stare infrastrukture može poslužiti kao demografski ‘booster’ za cijelo karlovačko područje.

modernizacija Karlovac-Kamanje-DG | Projektni zadatak, EOJN
Taj dio pruge za 6,6 milijuna eura radi tvrtka Pružne građevine, a sve napreduje po planu, no ne zaboravimo da je predmetna trasa samo dio željeznice koja nastavlja dalje do državne granice sa Slovenijom. Odabirom izvođača Studije izvodljivosti, tvrtke Mobilita Evolva, upravo je napravljen korak dalje prema nastavku gradnje.
HŽ odlučio
U sustavu javne nabave može se vidjeti da 17. srpnja naručitelj HŽ Infrastruktura donosi odluku da je Izrada studije izvodljivosti procijenjene vrijednosti 130 tisuća eura pripala zajednici ponuditelja Mobilita Vision i China Railyway Eryuan Engineering Group. Ponuda je u sustavu nabave ostvarila najveći broj bodova sukladno kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude, ukupno 97,13 bodova. Cijena izvedbe koju su predložili niža je od procjene i iznosi 107.500 eura.
Ostale ponude poslali su zajednica ponuditelja ŽPD, Moneo savjetovanja i Granove, zajednica Geoprojekta i Saraj inženjeringa iz susjedstva, te njemački DB Engineering&Consulting. Od navedenih je odbijen prvi ponuditelj koji je poslao ponudu neusklađenu s dokumentacijom o nabavi, dok su ostali jednostavno ostvarili manji broj bodova.
Predmet nabave odnosi se na rekonstrukciju novih 14,2 kilometra u smjeru granice, a nakon tog dijela ostat će još posljednji. Modernizacija dionice pruge provest će se u okviru šireg uređenja za što su krajem 2023. godine u Sloveniji potpisani Statut i Konvencija za osnivanje Europske grupacije za teritorijalnu suradnju ‘Putevi budućnosti: Ljubljana-Novo Mesto-Karlovac-Zagreb’. Svrha djelovanja ove grupacije jest postizanje većih brzina u putničkome prijevozu, veće nosivosti u teretnome prijevozu te povećanja gustoće naseljenosti u geografski udaljenim mjestima, što smo pisali ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.