Pelješki most se otvara u utorak: U rasponsku konstrukciju ugrađeno 33.600 tona čelika
U utorak je svečano otvorenje Pelješkog mosta, najvećeg infrastrukturalnog projekta u povijesti Republike Hrvatske. Gotovo dva i pol kilometara dug most gradio se 1.277 dana, a posljednja tri mjeseca gradilo se u tri smjene.
Hrvatska već godinama čeka prometno spajanje Dalmacije, a u utorak će ga i dočekati. Pristupne ceste bit će puštene u promet 26. srpnja s mostom. Cijeli proces oko izgradnje mosta i sve što je bilo potrebno za dovršetak istog komentirao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić za N1.
– Zadnje su pripreme u tijeku za tu veliku svečanost, u koju smo uložili puno truda i rada. Mislim da s veseljem možemo čekati utorak i dijelim veselje stanovnika s juga. Za realizaciju ovog kapitalnog projekta bila je važna analiza rizika, procjena situacija koje mogu da se dogode. Zakačio nas je i koronavirus, pa i postkovid problemi – skok cijena. Kineska tvrtka uvedena je 31. srpnja 2018. u projekt. Most je 27. siječnja prošao tehnički pregled. I dio pristupnih cesta je gotov, pa nakon svih posebnih situacija koje smo rješavali u hodu možemo reći da ćemo 25 kilometara prometnice pustiti u utorak, rekao je Josip Škorić.
U most je ugrađeno 33.600 tona čelika
Ogromne količine građevinskog materijala iskorištene su za gradnju mosta, srećom sva je nabava materijala obavljena prije nedavnog naglog poskupljenja.
– U rasponsku konstrukciju ugrađeno oko 33.600 tona čelika. Most je poseban i po tome što je prvi put temeljenje izvršeno s pilotima u komadu od 130 metara, ugrađeno je 1100 tona kosih zatega, 68.000 tona betona je ugrađeno u most – beton koji nije ugrađivan u Hrvatskoj i koji je visoke čvrstoće. Niz podataka ukazuje na sve izazove koje smo imali prilikom izgradnje, rekao je Škorić.
Pristupne ceste trebale bi biti gotove do kraja godine
Rekao je kako su svi izvođači radova na mostu surađivali s naručiteljima. Svi radovi su se odrađivali timski iznad osobnih interesa. Svi dali sve od sebe da ovaj projekt bude uspješan.
– Most je prava sinteza strukture, arhitektonskog rješenja i krajolika – diskretan je, a potpuno fascinantan po svom oblikovanju. S izvođačima ćemo dati sve od sebe da pristupne ceste budu gotove do kraja godine. Način obračuna eskalacije cijena je riješen i čim primimo zahtjeve grčkog izvođača radova za četvrtu fazu krenut ćemo u njihovo rješavanje. Nadam se da ćemo do kraja godine moći očekivati završetak pristupnih cesta, rekao je Škorić.
Most će vjerojatno biti zatvoren za teretni prijevoz
Most će se u utorak otvoriti za osobna vozila. No, čini se kako će teretni prijevoz morati pričekati do kraja ljeta.
– Dobili smo preporuke revizije cestovne sigurnosti da za teški teret i prijevoz opasnih tvari zatvorimo promet do kraja turističke sezone, jer je prolazak kroz Ston najveći problem. Sutra se donosi odluka o tome hoće li tako biti najmanje do kraja sezone ili do potpunog završetka pristupnih cesta, zaključio je Škorić.