Pretraga

Važna obilaznica rasteretit će jug Dalmacije: Nakon drame u javnoj nabavi, odabran isti izvođač

A- A+

Obilaznica na samom jugu Dalmacije značila bi prometno rasterećenje za općinu Orebić. No, teren je težak, zbog čega bi se gradili brojni objekti, a gradnja ne bi bila jeftina. Projekt procijenjene vrijednosti 50,5 milijuna eura trebala je graditi zajednica ponuditelja turske i domaće tvrtke, Texo Molior i Yapi Merkezi Insaat za manju cifru, a onda je sve zaustavila žalba. Sada je ponovljen postupak nabave, a odabir… ponovljen. Uz to, ovo ni nije jedini milijunski projekt na području Pelješca.

obilaznica

obilaznica | foto: Freepik

Nakon što je donesena odluka za izgradnju obilaznice Orebića pred kraj 2024. godine, drugi ponuditelj podnio je žalbu na odabir. Naime, Strabag se pobunio na odabir zajednice ponuditelja Texo Molior iz Cavtata i turske tvrtke Yapi Merkezi Insaat, te je zbog žalbe Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila svoju odluku o odabiru. A onda je po ponovljenom postupku ponovljen ‘stari’ odabir.

Izgradnja nove obilaznice koštat će skoro okruglih 50 milijuna eura, no nije jedini veliki ulog na jugu Dalmacije. Za Pelješac je u planu i izgradnja novog trajektnog pristaništa, u koje također idu milijuni.

Izdvojeni članak

Najskuplja dionica autoceste u Hrvatskoj ide dalje: Skoro sve spremno za posljednju etapu

Komplikacija u postupku

Općina Orebić trebala bi dvije godine nakon početka radova dobiti 6,57 kilometara dugu obilaznicu. Zbog teškog terena, na trasi obilaznice gradio bi se priličan broj objekata, najmanje njih devet. Izvedba kompleksnog projekta stoga je procijenjena na vrijednost od okvirno 50,5 milijuna eura.

Još u 2023. godini donesena je odluka o pokretanju postupka nabave za izvođača, na koju su pristigle tri ponude. Pred kraj ožujka 2024. godine, stigle su ponude zajednice Colas i Degal Tehnike za 61.822.944,03 eura s dodanim porezom, Strabaga u vrijednosti 49.706.031,24 eura s porezom na dodanu vrijednost, te zajednice ponuditelja tvrtki Texo Molior i Yapi Merkezi Insaat ve Sanayi A.S. za 49.374.703,01 eura.

Krajem prošle godine posljednja zajednica je i odabrana prema kriteriju najjeftinije ponude. Činilo se da je sve spremno, no onda se Strabag žalio na odluku. Taj korak produljio je odabir i više-manje sve zakomplicirao.

Osnovana žalba

Državna komisija za kontrolu postupaka (DKOM) poništila je svoju Odluku o odabiru, kako se može iščitati iz javno dostupne dokumentacije.

D414, s kojom će se spajati nova obilaznica | Foto: screenshot Google Maps

– Poništava se Odluka o odabiru, u otvorenom postupku javne nabave za izgradnju obilaznice Orebića, naručitelja Hrvatske ceste. Nalaže se naručitelju Hrvatske ceste da u roku od 8 dana od dana javne objave rješenja na javnim stranicama DKOM-a nadoknadi žalitelju Strabag Zagreb troškove žalbenog postupka u iznosu od 66.360 eura, stoji u Rješenju.

Kako stoji dalje u Obrazloženju, u odgovoru na žalbu naručitelj se usprotivio žalbenom zahtjevu i predložio odbiti žalbu kao neosnovanu, a odabrana je zajednica istaknula prigovor neurednosti žalbe. Žalba je ipak dopuštena kao uredna, pravodobna i osnovana, a postupak potom ponovljen. Iznenađenje je što je u ponovljenom postupku još jednom donesena ‘stara’ odluka.

Još jedan krug

Na otvaranju ponuda u ožujku ove godine ponuda iste zajednice ponuditelja ocijenjena je kao najpovoljnija te je izabrana za podao izgradnje nove obilaznice na jugu Dalmacije. U Odluci o odabiru stoji, obilaznicu Orebića izgradit će zajednica ponuditelja iz Cavtata i Turske, za pola milijuna manje od procijenjene vrijednosti (50,5 milijuna eura).

Podsjećamo, trasa gradnje zahtjevna je, zbog čega je na njoj predviđena gradnja vijadukta Bilopolje, podvožnjaka Stanković, Trstenice, Galbalovo, Ruskovići, Divovići te podvožnjaka Lampovo. U planu je i gradnja dvaju pothodnika – Žukovac i Kućište.

Izdvojeni članak

Hrvatske ceste izmještaju važnu cestu prema moru, gradi se obilaznica koja će spasiti jedan grad

Kako to inače biva, gradnja bi krenula od složenih pripremnih radova na glavnoj trasi, te za izgradnju priključaka, održavanja točki operativnog poligona i repera, te sva nužna geodetska mjerenja. Prije radova, naravno, treba se raskrčiti put sklanjanjem grmlja, šiblja i drveća s ceste, kao i postojećih betonskih elemenata. Građevinski radovi moći će krenuti po završetku izvedbe širokog iskopa tla.

Nov parking brodovima

Ovo, vrijedi napomenuti, na prostoru Pelješca planira se još jedan značajan ulog. U Orebiću je, kako smo pisali, u ožujku potpisan Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava od 19,5 milijuna eura, a novac je predviđen da bi se sufinancirala izgradnja trajektnog pristaništa Perna. Izgradnjom nove infrastrukture poboljšala bi se prometna povezanost iz luke Orebić koja je trenutno preopterećena.

Uz pristanište, gradila bi se i nova operativna obala s centralnim pristaništem gata dužine preko 90 metara. Novac se planira usmjeriti i za sufinanciranje uređenja prateće zaobalne površine. Smatra se da bi nova luka zadovoljila potrebe za narednih 50 ili čak 100 godina.

Ovdje pročitajte sve o još jednoj važnoj obilaznici grada u Dalmaciji.

Copy link
Powered by Social Snap