Veliki igrač dobio posao izgradnje važne ceste u sjevernoj Dalmaciji, spasit će stanovnike od makadama
Usprkos brojnim pokrenutim infrastrukturnim projektima diljem Hrvatske, makadam nigdje nije stran pojam. Problem ne samo manjka odgovarajućeg površinskog sloja, već i izostanka osnovne komunalne infrastrukture muka je s kojom se, između ostalih, susreću Zadrani u Ulici Stanka Vraza. Ondje nema ni odgovarajućeg sustava odvodnje, a neophodna je zamjena, odnosno dogradnja javne rasvjete. Stanovnicima te ulice sada se napokon smiješi nova opremljena cesta koju će za skoro milijun i pol izgraditi veliki igrač – tvrtka Strabag.
Poznato je da se infrastrukturni radovi katkada mogu otegnuti. Posebno to zna biti slučaj kad je riječ o manjim projektima za koje se čini da i nisu toliko važni, iako u stvari mogu doprinijeti prometnom funkcioniranju grada.
Ista situacija zahvatila je zadarsku Ulicu Stanka Vraza, čiji se stanovnici odvajkad bore s makadamom i nedostatkom pješačke staze, no sada im se ipak smiješi novi asfalt s pripadajućom komunalnom infrastrukturom. Ovaj posao za skoro milijun i pol eura provest će netom odabrani izvođač Strabag.
Loša cesta bez nogostupa
Iako je turističko središte i važan urbani centar Dalmacije, kao svaki grad u Hrvatskoj, i Zadar muku muči s mjestimično lošim cestama i općenito nekvalitetnim urbanim planiranjem. Jedna od ulica koja već niz godina čeka ušminkavanje ona je Stanka Vraza, koju je i dalje prekriva makadam i manjak komunalne infrastrukture.
Ta postojeća nerazvrstana cesta jednokolnička je gradska ulica sa dvosmjernim prometom, promjenjive širine s makadamskim završnim slojem. Pritom nema ni izgrađene nogostupe.
Na području ove ulice nema ni izgrađenog javnog sustava odvodnje otpadnih voda, dok je on prisutan u obližnjim ulicama Maka Dizdara i Put Nina s kojima je predmetna ulica povezana. Ipak, ima vodovodnu mrežu, uz koju ulicom prolazi i magistralni vodovod, a uskoro joj se smiješi i svježi asfalt te ostali elementi pripadajuće komunalne infrastrukture.
Problem kanalizacije
Još prilikom obilaska u travnju 2021., gradonačelnik Branko Dukić za ovu je prometnicu duljine 425 metara najavio ušminkavanje. S pročelnicima i dorektorom odvornje Grgom Peronja obznanio je planove i dinamiku njenog uređenja.
Najavljen je tada projekt izgradnje sustava fekalne i oborinske odvodnje koji se provodi u sklopu aglomeracije Zadar-Petrčane, a čime će se uspostaviti uvjeti za trajno rješenje kanalizacijske mreže u ulici. Za tu ulicu tada je najavljena i evidencija prometnice u postojećim gabaritima da bi konačno bila uređena sa svom pripadajućom komunalnom infrastrukturom.
Posljednjih su godina pribavljani potrebni dokumenti i ishođene dozvole za radove, kao i potrebe o posebnim uvjetima građenja te izjava o položaju elektroničke komunikacijske infrastrukture. Potom je u rujnu ove godine konačno objavljena obavijest o nadmetanju.
Nakon pristizanja svih ponuda u listopadu, poznato je da će zadarsku cestu urediti veliki igrač – Strabag – i to za 1.431.812,53 eura s PDV-om. Rok izvođenja je šest mjeseci od potpisivanja ugovora.
Dva raskrižja
Radovi će zahvatiti Ulicu Stanka Vraza od raskrižja s Ulicama Mirka Dizdara i Nikole Božidarevića, do raskrižja s ulicom Put Nina. Prema projektu se planira izvedba četverokrakog raskrižja s Ulicama Maka Dizdara i Nikole Božidarevića, dok se na spoju s Put Nina planira mini kružno raskrižje sa kompletno povezanim centralnim otokom.
Ulica Stanka Vraza duljine je oko 425 metara. Prema projektnom rješenju projektirana je prometnica širine 5,50 metara s obostranim nogostupima širine od 1,60 metara. Kolni pak prilazi i priključci za zgrade i objekte koji se planiraju graditi ili su izgrađeni uz ovu ulicu izvest će se preko nogostupa ili zelene površine.
Radovima se općenito namjerava poboljšati prometna i komunalna infrastruktura, kroz nekoliko važnih koraka. Osim navedenih, u planu je i izgradnja, točnije dogradnja infrastrukturne mreže – vodovoda, odvodnje i javne rasvjete, dok će uz prometnicu biti pješačke staze.
Radovi predviđaju i izmještanje postojeće DTK mreže sa spojem na novi koridor koji je planiran uz novu javnu rasvjetu. U planu su i potporni te ogradni zidovi, ovisno o stanju na terenu.
Prema Prostornom planu
Cjevovodi vodovoda i odvodnje i vodovoda te javne rasvjete i DTK infrastrukture bit će izvedene u potpunosti kao podzemne građevine, a okna na cjevovodima odvodnje i vodovoda i TK zdenci kao podzemni objekti. Poklopci okana i zdenaca biti će položeni na nivou prometne površine, dok će stupovi javne rasvjete biti će smješteni uz rub nogostupa prometnice.
Za izvedbu nasipa koristiti će se materijal iz kamenoloma (pozajmišta). Ovaj rad obuhvaća nasipanje, razastiranje i po potrebi vlaženje te planiranje materijala u nasipu prema odredbama projekta. Svaki sloj materijala mora biti vodoravno razastrt ili u nagibu u kojem je pružena niveleta ceste.
Prometnu opremu i signalizaciju, kako horizontalnu tako i vertikalnu postavit će se u skladu sa prometnom situacijom i specifikacijom prometnih znakova i opreme, uz desni rub na dionici ceste ili uz desni rub nogostupa ukoliko je dionica ceste unutar naselja. Prometnica, odvodnja, vodovod, javna rasvjeta i DTK kanalizacija radit će se u skladu s Prostornim planom uređenja Grada Zadra objavljenom u Glasniku grada, stoji u tehničkim specifikacijama projektnog zadatka.
Ovdje pročitajte sve o dogradnji ključnog terminala zračne luke u Dalmaciji.