Za 50 milijuna eura jug Dalmacije dobiva važnu obilaznicu, zna se tko će nadzirati radove
Jug Dalmacije, točnije općina Orebić, dobiva svoju obilaznicu. Izgradnja trase duge nešto više od 6,5 kilometara bit će kompleksna jer će se u sklopu njene realizacije graditi više infrastrukturnih objekata. Upravo zbog složenosti radova, procijenjena vrijednost projekta je 50 milijuna eura. Zna se tko bi radove trebao realizirati, a sada je poznato i da će gradilište nadzirati zajednica ponuditelja ‘PPG‘ Društvo za projektovanje i građenje iz Sarajeva i nositelj Stude inženjering.

cesta | foto: Pexels
Prije nešto više od godinu dana, u veljači 2024. godine, Hrvatske ceste raspisale su milijunski natječaj za važan projekt na jugu Dalmacije. Radilo se o izgradnji obilaznice Orebića, vjerojatno projektu najvećih razmjera za to područje dosad.
O opsegu planiranih govori činjenica da je samo posao nadziranja gradilišta procijenjen na vrijednost od 2 milijuna eura, dok bi radovi mogli doseći cifru od 50 milijuna. Već ranije za izgradnju je odabrana zajednica domaćeg i stranog ponuditelja Texo molior iz Cavtata i turski Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi A.S., a sada je poznato i koje tvrtke će budno pratiti radove.
Od dvije pristigle ponude, odabrana je jeftinija zajednice ponuditelja ‘PPG‘ Društvo za projektovanje i građenje iz Sarajeva i nositelja Stude inženjering. Predviđeno je da bi radovi mogli biti završeni za 26 mjeseci.
Je li najjeftinije premalo?
Odabir je po običaju proveden temeljem kriterija najpovoljnije ponude, a ovoga puta ponuda je bila baš povoljna. S porezom na dodanu vrijednost prvoodabrana zajednica svoje usluge je ocijenila na vrijednost od 1.246.162,50 eura što je gotovo upola manje od procijenjenog iznosa za taj posao.
Je li ponuđeni iznos za obavljanje građevinskog nadzora ili se opet podcjenjuje posao ključan za kvalitetnu realizaciju građevinskog projekta, kao što je bio slučaj s Kranjčevićevom, o kojemu nedavno se oglasila i Hrvatska komora inženjera? Ovo pitanje se postavlja budući da je procijenjena vrijednost posla bila 2 milijuna eura, dakle skoro milijun eura viša od odabrane ponude, i to s uključenim PDV-om.

D414, s kojom će se spajati nova obilaznica | Foto: screenshot Google Maps
Osim prvoodabranog, na natječaj se javila i druga zajednica ponuditelja, ona Investinženjeringa, nositelja, sa članovima Safege i Eptisa servicios de ingeneria. Dokumentacija navodi kako se u roku od 10 dana nakon donošenja odluke može izjaviti žalba.
Pripremna faza
Podsjećamo, natječaj za izgradnju važne obilaznice grada Orebića Hrvatske ceste su raspisale u veljači 2024. godine. Radi se o natječaju od 50 milijuna eura za gradnju obilaznice kojoj bi glavna svrha bila razdvojiti tranzitni od gradskog prometa. Konkretno, u planu je izgradnja 6,57 kilometara prometnice koja će biti popraćena gradnjom nadvožnjaka, podvožnjaka i ostalih važnih elemenata.
Prema opisu u troškovniku, radovi će uključivati brojne pripremne i građevinske radove na glavnoj trasi i priključcima, održavanje točaka operativnog poligona i repera, te sva nužna geodetska mjerenja. Prije radova, kako to inače biva, planira se i izmiještanje postojeće signalizacije te sklanjanje grmlja, šiblja i drveća s ceste.
Zatim će se uklanjati i postojeći betonski elementi, dok će strojni i površinski iskop humusa biti prebačen na stalno odlagalište. Na trasi će se izvesti strojni široki iskop tla, nakon čega će moći započeti planirani građevinski radovi.
Planirani objekti na trasi
Uz obilaznicu će se graditi vijadukt Bilopolje, a prije gradnje će se provesti pripremni radovi. Zatim će se izvoditi betonski radovi donjeg ustroja, izrada temelja stupova i upornjaka te izrada stupova s oplatom unaprijed određene klase armiranog betona.
Predviđena je i izgradnja podvožnjaka Stanković, podvožnjaka Trstenice, podvožnjaka Galbalovo, Ruskovići, Divovići, podvožnjaka Lampovo, pothodnika Žukovac te pothodnika Kučište. Odabir nadzora, naravno, proveden je nakon što je odabran izvođač radova, a za taj su posao, podsjećamo, Hrvatske ceste odabrale zajednicu ponuditelja koju čine već spomenuti Texo molior iz Cavtata i turska tvrtka Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi A.S..
Obilaznicu bi trebao dobiti i grad na sjeveru Hrvatske koji se odnedavno nameće kao jedno od top gradilišta u Hrvatskoj. Ovdje doznajte o čemu je riječ.