Apple Vision Pro: VR inovacija koja podiže arhitekturu, dizajn i prodaju nekretnina na novi nivo
Apple početkom 2024. godine u prodaju pušta VR uređaj Apple Vision Pro, prvi s 3D korisničkim sučeljem i mogućnosti upravljanja glasom, te pokretima očiju i ruku. Ova inovacija potencijalno bi mogla značiti revoluciju u načinu na koji nastaju, grade se, opremaju i prodaju nekretnine.
Nakon duge pauze od 11 godina tvrtka Apple na svojoj je godišnjoj konferenciji predstavila potpuno novi uređaj. Riječ je o VR setu Apple Vision Pro koji prema predviđanjima može značajno unaprijediti arhitektonsku i dizajnersku struku, te postati presudan alat u trgovanju nekretninama.
Apple Vision Pro naočale su za proširenu stvarnost s prozirnim ekranom koje omogućuju ostvarivanje komunikacije sustava/virtualnih objekata i korisnika rukama. Ovo je prvi uređaj kroz koji se može gledati, te koji ima aktivno 3D korisničko sučelje. To znači da je cijelo vidno polje korisnika otvoreno za prikazivanje aplikacija koji on može upravljati kako želi bez da za to koristi bilo kakav upravljač, već samo pokretima očiju i ruku, ili glasovno putem Siri sustava. Pogledajte video:
Tehnički moćan uređaj impresivne estetike
Kako piše New York Times, obzirom na cijenu od 3.499 dolara, ne očekuje se da će ovaj uređaj biti u svojoj prvoj ediciji privlačan masama. No, predstavlja odličnu inovaciju za poslovne korisnike iz brojnih struka kojima VR setovi u obimu u kojem su dostupni već danas unaprjeđuju komunikaciju s klijetima i olakšavaju eksperimentiranje s klijetima. U samom vrhu potencijalnih korisnika Apple Vision Pro svakako su arhitekti, dizajneri i trgovci nekretninama koji kao okosnicu u svome poslu imaju visoku estetiku u kombinaciji s intenzivnom komunikacijom prema investitorima i krajnjim korisnicima.
Potvrđuje to i Danilo Micić iz novosadske tvrtke za nekretnine Case3D za gradnja.rs. Prema njegovoj analizi, Apple Vision Pro se izdvaja od prethodnih rješenja kroz odlično osigurano povezivanje hardvera, softvera i korisničkog iskustva što u konačnici osigurava potencijalnim kupcima da se povežu s nekretninama na potpuno novom nivou. Kao najjaču stranu uređaja izdvaja pak njegovu tehničku moć.
– Uređaj se može pohvaliti najsuvremenijom tehnologijom ekrana koja pruža impresivne vizuale i izuzetnu točnost boja. Njegove napredne mogućnosti praćenja osiguravaju precizno i lako kretanje u virtualnom okruženju, eliminirajući svaku moguću nelagodu ili dezorijentaciju. Također, snažne procesorske mogućnosti Apple hardvera omogućuju renderiranje u realnom vremenu čime nastaju realistična i uronjena iskustva koja su ranije bila nedostižna, objašnjava Micić.
Lakše istraživanje tekstura i vrhunske prezentacije
Dodaje kako uređaj s ovakvim tehničkim mogućnosti otvara niz mogućnosti arhitektima i dizajnerima da svoju ideju bolje i lakše prezentiraju investitorima i klijetima. Naime, neki od specifičnih scenarija u kojima Vision Pro pronalazi primjenu su vizualizacija dizajna, izbor materijala i osvjetljenja, te prezentacija.
Kada je u pitanju vizualizacija dizajna, uz pomoć novog Apple uređaja klijenti mogu virtualno šetati kroz arhitektonske planove, istraživati različite opcije dizajna i dublje razumjeti prostorne rasporede. Što olakšava bolju komunikaciju, suradnju i donošenje odluka u fazi dizajna.
Vision Pro također omogućuje arhitektima i dizajnerima enterijera eksperimentiranje s različitim materijalima, teksturama i efektima osvjetljenja u virtualnom okruženju. Dok spojem ove dvije mogućnost uređaj u konačnici pruža kvalitetnije prezentacije zainteresiranim stranama. Kao i, u tom kontekstu, stvaranje funkcionalnih virtualnih prodajnih salona koji pružaju priliku kupcima da detaljno istraže nekretnine u fazi planiranja.
Prilagođavanje kupcima za veću konverziju prodaje
Kada su u pitanju trgovci nekretninama, Appleov uređaj, kaže Micić, omogućava razvojnim investitorima da potencijalnim kupcima prikažu nekretnine u fazi planiranja na angažiraniji i realističniji način, što dovodi do povećanja konverzija prodaje. Također, ističe, mogućnosti analitike podataka koje pruža Apple Vision Pro pružaju dragocjene uvide u preferencije kupaca, što omogućava razvojnim investitorima da prilagode svoju ponudu kako bi efikasnije zadovoljili zahtjeve tržišta.
– Kupci mogu doživjeti atmosferu nekretnine i zamisliti sebe kako žive u njoj, uspostavljajući dublju emotivnu vezu koja utiče na donošenje odluka o kupovini, kaže Micić za gradnja.rs.
Inače, Apple je za Vision Pro registrirao je preko 5.000 patenata i naziva ga najnaprednijim osobnim računalnim uređajem u povijesti, koji je potpuno u klasi za sebe s obzirom na to da objedinjuje funkcije računala, mobilnog telefona, televizora, slušalica i kamera. Prema najavama, u prodaji će se naći početkom 2024 godine. Hoće li ga profesionalci prepoznati kao uređaj vrijedan njihove pažnje i novca ostaje vidjeti. No, jedno je sigurno, kada je u pitanju arhitektura, dizajn i prodaja nekretnina s Apple Vision Pro setom više ništa neće biti isto.
Tehnološki napredak u svakom smislu sve više utječe na svakodnevicu. Što je još novo – pogledajte ovdje.