Dva tunela, stotine milijuna, jedan cilj: Rasteretiti usko prometno grlo u srcu Bavarske
U njemačkom velegradu Münchenu uskoro započinje veliki projekt dogradnje S-Bahna. Riječ je o izgradnji istočnog dijela druge jezgre gradske željeznice, poznate pod nazivom Zweite Stammstrecke. Izvođač radova bit će konzorcij tvrtki HOCHTIEF i Implenia. Ovaj važan infrastrukturni projekt započinje u lipnju 2025., a završetak se očekuje 2033. godine. Njegovom realizacijom značajno će se rasteretiti prometna mreža u srcu Bavarske.

S – Bahn | Foto: Implenia
U glavnom gradu Bavarske – Münchenu, pokreće se novi projekt rasterećenja zagušene prometne mreže. U sklopu višegodišnjeg proširenja S-Bahna, Deutsche Bahn dodijelio je ugovor za izgradnju istočnog dijela druge jezgre gradske željeznice (Zweite Stammstrecke) konzorciju Tunnel Ostbahnhof, koji čine tvrtke Implenia i HOCHTIEF, svaka s 50-postotnim udjelom.
Projekt kreće na ljeto
Vrijednost ugovora procjenjuje se na stotine milijuna eura, a obuhvaća građevinske radove na postaji Ostbahnhof te tunelske cijevi između Marienhofa i Ostbahnhofa. Početak radova planiran je za lipanj 2025., a završetak se očekuje do svibnja 2033. godine.
Na dionici dugoj oko tri kilometra, partneri će izgraditi dva prometna tunela, evakuacijsku galeriju, novu podzemnu stanicu München-Ost, osam spojnih struktura između glavnih tunela, više okana i galerija, kao i betonsku školjku za novi podvožnjak kod postaje Ostbahnhof.
Zbog složenih geoloških uvjeta i lokacije u središtu grada, projekt će zahtijevati napredno tuneliranje, specijalna temeljenja i precizno planirane radove u niskogradnji. Poseban izazov predstavlja izvođenje radova uz neprekinuti željeznički promet kroz jedno od najvećih prometnih čvorišta u Njemačkoj. Za učinkovito upravljanje projektom planirana je primjena BIM tehnologije i Lean metoda građenja, kako bi se osigurala optimalna provedba radova u tehnički i logistički zahtjevnim uvjetima, navodi se na službenoj stranici Implenije.
840.000 putnika dnevno
Ova dionica nastavak je već uspješne suradnje Implenie i HOCHTIEF-a, koji od 2018. zajedno rade na izgradnji podzemne stanice Marienhof, također u sklopu iste trase. U tom je projektu Implenia preuzela tehničko vodstvo, dok HOCHTIEF tu ulogu ima u aktualnom projektu.
– Održavanje i razvoj funkcionalne prometne infrastrukture ključno je za kvalitetu života u gradovima. Ponosan sam što Implenia, sa svojim dugogodišnjim iskustvom i stručnim znanjem, ponovno može doprinijeti poboljšanju javnog prijevoza u Münchenu, izjavio je Jens Vollmar, izvršni direktor Implenije.
S oko 840.000 putnika dnevno, münchenski S-Bahn jedan je od najvećih sustava lokalnog javnog prijevoza u Njemačkoj. Glavna pruga, otvorena 1972. i duga 11,3 kilometra, već je dosegnula svoj kapacitet jer svi vlakovi prolaze kroz jedan tunel u središtu grada. Nova druga jezgra S-Bahna, također duga 11 kilometara, gradit će se kao paralelna linija koja će značajno rasteretiti postojeću mrežu, skratiti vrijeme putovanja sa zapada na istok i povećati pouzdanost cijelog sustava, ujedno služeći i kao alternativa u slučaju zastoja.
Obnova i legendarnog mosta
No, to nije jedini veći infrastrukturni projekt u Münchenu. Most Hackerbrücke, jedan od najpoznatijih i najstarijih mostova u gradu, 2027. kreće u veliku obnovu, izvještava Grad München. Ova čelična konstrukcija duga 174 metra, koja je 1973. godine proglašena zaštićenim spomenikom kulture, bit će obnovljena zbog korozijskih oštećenja na betonskim i čeličnim dijelovima.
Hackerbrücke se sastoji od šest zakovanih lučnih nosača, svaki dug 28 metara i visok osam metara. Njegova nježna, rešetkasta konstrukcija sa zakovicama jedan je od rijetkih preostalih lučnih mostova iz 19. stoljeća izrađenih od zavarenog čelika. Više o tome pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.