Dvije autoceste dobivaju novi asfalt: Još jedan posao pripao građevinskom divu, a evo i cijene
Strabag si je osigurao još jedan posao u domeni cestogradnje. Ova tvrtka s Hrvatskim autocestama netom je potpisala više od pola milijuna eura ‘težak’ ugovor za asfalterske radove u južnoj regiji Hrvatske. Njihov zadatak bit će ukloniti oštećeni sloj na nekim dijelovima autocesta A1 i A10 pa te dijelove presvući ‘svježim’ asfaltom. Imaju godinu dana za realizaciju.

Asfaltiranje | Pexels, Canva
Prije više od tjedan dana, datuma 18. lipnja 2025. godine građevinskom divu Strabagu pripao je još jedan posao iz domene cestogradnje, a odnosi se na asfalterske radove. Taj dan, tvrtka je s Hrvatskim autocestama (HAC) potpisala nešto više od pola milijuna eura ‘težak’ ugovor o presvlačenju cesta na jugu države. Ugovor je potpisan za razdoblje od godinu dana.
Popravci od pola milijuna
Tvrtka Strabag početkom lipnja odabrana je za izvođenje manjih asfalterskih radova na autocestama u regiji južne Hrvatske. Jedini su se javili za taj posao procijenjene vrijednosti pola milijuna eura, a na natječaju je prihvaćena nešto viša ponuda te tvrtke. Naime, posao su ponudili napraviti za 564.498,75 eura bez PDV-a, odnosno za 705.623,44 eura s uključenim PDV-om, zbog čega je naručitelj morao blago podići budžet.
– Cijena ponude je veća od procijenjene vrijednosti nabave. Sukladno članku 298. stavak 9. ZJN 2016, Naručitelj je osigurao novčana sredstva u iznosu od 565.000,00 eura za odabir ekonomski najpovoljnije ponude odlukom Uprave društva na 19. Redovnoj sjednici Uprave od 13.05.2025. godine, stoji u odluci HAC-a uz napomenu kako je dostavljena ponuda odgovarala svim drugim unaprijed propisanim zahtjevima i kriterijima natječaja.
Dvije autoceste
Projektni zadatak otkriva da će se planirani radovi izvoditi na dvije autoceste – na A1 od čvora Bosiljevo do NP Karamatići te na A10 od Granice BiH do Ploča. Objašnjeno je da je na predviđenim dionicama nužno popraviti oštećenja kolnika presvlačenjem asfaltom te popraviti udarne jame na koliku autoceste.
Konkretno, predviđen je popravak oštećenog habajućeg asfaltnog sloja u debljini od 6 ili 7 centimetara metodom strojnog frezanja da bi se uklonio frezani materijal, a asfaltna površina se ručno očistila motornom četkom. Po potrebi će se pažljivo ukloniti i asfalt uz prijelazne naprave te će se strojno zarezivati poprečne i uzdužne spojeve između novog i postojećeg asfalta visokopolimeriziranom hladno ljepljivom bitumenskom masom deklariranom za sljepljivanje asfaltnih slojeva na hladnom spoju.

radovi na cesti | pexels
Oštećenja uz udarne jame
Nadalje, treba popraviti oštećeni asfaltni sloj zaustavnog traka te popraviti oštećene udarne jame. Prvi popravak opet će se vršiti strojnim frezanjem, a drugi strojnim zarezivanjem oštećenog sloja uz udarnu rupu.
Kod popravka oštećenog asfaltnog sloja uklanjat će se do 6 centimetara materijala da bi se asfaltna podloga na tim mjestima mogla ručno očistiti, a uz udarne rupe zarezivat će se u debljini od 5 ili 6 centimetara. Po uklanjanju oštećenja, čistit će se podloge rubova koji će se potom premazivati visokopolimeriziranom hladno ljepljivom bitumenskom masom deklariranom za sljepljivanje asfaltnih slojeva.
Strogi tehnički uvjeti
Što se tiče uvjeta kvalitete, za uvjete kvalitete stijenske mase, frakacija kamene sitneži, drobljenog pijeska i kamenog brašna te eruptivnog sastava za završni habajući sloj primjenjivat će se Tehnički uvjeti za asfalterske radove održavanja kolničkih konstrukcija na autocestama. Ti uvjeti bit će dopunjeni Općim tehničkim uvjetima za radove na cestama koje je izradio IGH još 2001..
I uvjeti kvalitete bitumenske kationske emulzije za špricanje pred polaganje asfaltnog sloja u svrhu bolje ljepljivosti također su predodređeni Tehničkim uvjetima koje su propisale Hrvatske autoceste i Općim uvjetima koje je sastavio IGH. Isto vrijedi i za kvalitetu završnog habajućeg sloja te veznog sloja asfalta voznog i pretjecajnog traka. Predviđene radove, kako smo naveli na početku, Strabag bi trebao završiti za godinu dana. Ovdje pročitajte sve o štetama u tunelima koje isto tako treba hitno sanirati.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.