Pretraga

Na hrvatskom otoku gradi se milijunska ribarska luka, uz nju ide i rekonstrukcija državne ceste

A- A+

U Komiži na Visu napokon bi trebala započeti izgradnja ribarske luke. Vlada Republike Hrvatske objavila je u svom službenom dokumentu da će radove vrijedne 11 milijuna eura izvoditi tvrtka Pomgrad Inženjering. Nova luka modernizirat će ribarstvo na Visu, a u sklopu projekta rekonstruirat će se priključna državna cesta u Komiži te izgraditi primarni lukobran duljine 78 metara. Komiža je kolijevka hrvatskog ribarstva, a riječ je o geostrateški iznimno važnoj luci koja bi nakon godina čekanja trebala ugledati svjetlo dana.

Ribarska luka Komiža | Foto: Lučka uprava Split

U Komiži na otoku Visu uskoro će započeti izgradnja dugo iščekivane ribarske luke, objavila je Vlada RH u službenom dokumentu. Riječ je o projektu vrijednom 11 milijuna eura s PDV-om, a radove će izvoditi tvrtka Pomgrad Inženjering.

Moderna infrastruktura

Cilj projekta je unaprijediti infrastrukturu ribarske luke Komiža, čime će se osigurati siguran i nesmetan rad ribara, povećati učinkovitost u rukovanju ribarskim plovilima te poboljšati radni uvjeti na otoku Visu.

Izgradnja ribarske luke provodit će se kroz osam faza te nultu fazu, u sklopu koje će se rekonstruirati državna cesta DC117 u Komiži, kako bi se omogućio priključak ribarske luke. Rekonstrukciju, u duljini od 200 metara s pripadajućim instalacijama, financiraju Hrvatske ceste.

Izdvojeni članak

Veliki planovi za Gaženicu: Modernizacija, ribarska luka i kontejnerski terminal

U prvoj fazi projekta planirana je izgradnja primarnog lukobrana duljine 78 metara, operativne obale uz korijen primarnog lukobrana u duljini od 54 metra te operativne obale istočno od korijena lukobrana u duljini od 89 metara. Također, predviđeno je uređenje prometnih površina te instalacija u zaleđu obalnog zida.

Kolijevka hrvatskog ribarstva

Komiža je kolijevka hrvatskog ribarstva i jedno je od rijetkih mjesta u Hrvatskoj gdje ribarstvo nije zamrlo. Upravo zato ovaj projekt ima veliku važnost za lokalne ribare, s obzirom na to da u gradu postoji više od 60 ribarskih obrta koji žive isključivo od ribarstva.

Ribarska luka također ima i geostrateški značaj jer će se nalaziti na najisturenijem dijelu Jadrana, što će omogućiti brži izlaz na more i time doprinijeti gospodarenju hrvatskim teritorijalnim vodama.

Izdvojeni članak

Završena velika jadranska luka, ugrađeno 915.000 kilograma armature i 6.000 kubika betona

Kako su lokalni političari najavljivali još prije nekoliko godina, u kasnijim fazama izgradnje ribarske luke predviđena je mogućnost proizvodnje leda, prostorije za popravak ribarskih alata te uređaji za iskrcaj i skladištenje ribe. Uz to, projekt će riješiti dugogodišnji problem i potencijalni konflikt između turizma i ribarstva. Nova luka također će osigurati preduvjete za brzu dostavu kvalitetne i svježe hrvatske ribe.

Luka najavljena još 2002.

Zanimljivo je da ideja o ribarskoj luci u Komiži nije nova. Još prije 23 godine lokalne vlasti najavljivale su izgradnju ribarske luke, a bilo je odabrano i idejno rješenje viških arhitekata Ante Mardešića i Andreja Stanojevića. Tadašnji plan predviđao je dva velika lukobrana, duljine 200 i 100 metara, na koje bi moglo pristajati 200 koća, kao i prvu hrvatsku veletržnicu ribe.

– Njima ćemo spriječiti udare mora s jugozapada i juga. Lukobran na jugozapadu bit će dug 200 metara i na njemu će moći pristajati pedesetak ribarskih koća veličine oko 20 metara, ali i koće duge 40 metara. Na drugom glavnom lukobranu, dugom 100 metara, koji će štititi luku od udara s juga, moći će pristati više od 60 ribarskih koća duljine 14 metara. Hrvatska ribarska flota danas oskudijeva suvremenim i tehnološki opremljenim ribarskim brodovima, no u međunarodnim vodama, bliže otoku Visu nego Italiji, stalno je oko 200 talijanskih koćarica, tunolovaca i plivarica, objasnili su 2002. godine arhitekti u razgovoru za arhiva.nacional.hr.

Izdvojeni članak

Revolucija na Cresu: Otkrijte kako mali vrtić ‘Girice’ pokreće energetsku tranziciju u Hrvatskoj

Bila je planirana je i izgradnja velikog spremišta brodova na tri etaže, koje bi se nalazilo na neiskorištenom prostoru ispred tvornice ribe ‘Neptun’. Površine 2.500 četvornih metara, ovo bi spremište omogućilo svim vlasnicima pasara i manjih ribarskih brodova sigurno skladištenje njihovih plovila. Kako bi se reklo u Dalmaciji – pronašli bi svoj ‘suvi vez’. Pogledajte ovdje kako će izgledati rekonstrukcija luke na jednom od najvećih hrvatskih otoka.

Copy link
Powered by Social Snap