Pretraga

Promjene u GUP-u: Najavljena izgradnja dva nova mosta na Savi

A- A+

Prijedlog izmjena i dopuna Generalnog urbanističkog plana (GUP-a), koje su do 12. srpnja u javnoj raspravi, trebale bi transformirati prometnu infrastrukturu u zapadnom dijelu Zagreba. U fokusu je izgradnja dva nova mosta, ‘zapadnog Jarunskog’ i ‘mosta u Savskoj Opatovini’. Projekcije za realizaciju projekata, zbog neriješenih imovinsko – pravni odnosa, sežu čak u naredno desetljeće. Grad predlaže i da ‘istočni Jarunski most’ postane zona za pješake i bicikliste.

Planirane lokacije novih mostova

Planirane lokacije novih mostova | Foto: Grad Zagreb

U izmjenama i dopunama zagrebačkog GUP-a, koje su u javnoj raspravi do 12. srpnja, zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević najavio je dva velika projekta. Ako osvoji novi mandat, dat će izgraditi dva cestovna mosta preko Save u zapadnom dijelu grada. U urbanističkom su planu još od 1970-ih godina ucrtana tri mosta na prostoru od Jadranskog do Jankomirskog mosta.

Gradska uprava smatra da su novi ‘zapadni Jarunski most‘ i ‘most u Savskoj Opatovini‘ nužni za daljnji urbanistički razvoj, imajući pritom na umu i ubrzanu stambenu izgradnju u gradskoj četvrti Stenjevec. Prometna studija koju je Grad naručio, pokazala je da zbog gustoće naseljenosti u gradskim četvrtima Podsused Vrapče, Stenjevec i Trešnjevka jug, izgradnja ‘zapadnog Jarunskog mosta’ prioritetnija. S obzirom na provedeni arhitektonski natječaj i status imovinsko – pravnih odnosa, dovršetak je planiran do kraja 2028. godine.

– Zapadni Jarunski most je namijenjen cestovnom i tramvajskom prijevozu uz pješake i bicikliste. Strateški je bitan za uspostavljanje tramvajske mreže do buduće Nacionalne dječje bolnice u Blatu te kako bi značajno unaprijedio prometnu povezanost cijelog zapadnog dijela grada, izjavio je gradonačelnik Tomašević.

Realizaciju koče imovinsko – pravni odnosi

Gradonačelnik se osvrnuo i na probleme oko ostvarenja projekta ‘mosta u Savskoj Opatovini’. Također zbog lošeg statusa imovinsko – pravnih odnosa, potrebe arhitektonsko – urbanističkog natječaja i izgradnje spojnih cesta, uvjeti za njegovu izgradnju bit će stvoreni najranije 2031. godine.

Izdvojeni članak

Skandal u Dalmaciji: Most spreman za montažu, a na temelje zaboravili

Jedna od ključnih promjena predložena je transformacija ‘istočnog Jarunskog mosta‘ iz cestovnog u pješačko – biciklistički most. Cilj je poboljšati povezanost između naselja Lanište i Jarun, a lakše će se moći i do Arene Zagreb, Sportskog parka Mladost i RSC-a Jarun. Očekuje se raspisivanje arhitektonsko – urbanističkog natječaja, a kraj radova planiran je do konca 2027. godine.

Potpisan je ugovor od pola milijuna eura za novi Krčki most s dvije etaže. Više pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap