Pretraga

Zna se izvođač najskuplje prometnice u RH nakon Pelješkog mosta, spoj na A3 gradit će za 160 milijuna eura

A- A+

Konačno je ugovorena izgradnja brze ceste koja bi trebala spojiti Požegu izravno na autocestu A3 Zagreb – Lipovac. Riječ je o izgradnji dionice ukupne duljine 14,75 kilometara, koja će se  realizirati u dvije faze. Nakon višemjesečne neizvjesnosti sada je poznato kako će ovu važnu prometnicu graditi China Road and Bridge Corporation (CRBC) za gotovo 160 milijuna eura.

vijadukt

vijadukt | foto: Freepik

Za gradnju ceste Požega – A3 još prošle godine stigle su ponude dvije tvrtke. Jedna od China Road and Bridge Corporation (CRBC) koja je iznosila 159,80 milijuna eura (bez PDV-a), a druga od zajednice ponuditelja koju čine Strabag, Strabag AG i Osijek Koteks u iznosu od 179,89 milijuna eura (bez PDV-a). Izbor je, kako se i nagađalo, nakon duge procedure pao na CRBC čiji je ovlašteni predstavnik upravo potpisao ugovor s Hrvatskim cestama.

Izdvojeni članak

Hrvatske ceste spremaju natječaj za spektakularan spoj Kozjaka i Splita preko zaljeva, Kaštelanski most ide dalje

– U javnom nadmetanju odabrana je tvrtka CBRC s kojom imamo jako pozitivna iskustva na izgradnji Pelješkog mosta, a prisutni su i na realizaciji projekta tunela Kozjak u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Danas je ovo povijesni trenutak jer će Požeško-slavonska županija i grad Požega realizacijom ove ceste biti dostupniji, i u prometnom smislu i za gospodarske aktivnosti, izjavio je prilikom ugovaranja posla ministar, Oleg Butković.

Tunel, 2 mosta i 5 vijadukta

Ugovor o izvođenju radova potpisali su predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, Ivica Budimir i ovlašteni predstavnik odabranog izvođača radova, Uprave tvrtke China Road and Bridge Corporation (CRBC), Lu Shengwei.

Budimir je ovom prilikom naglasio kako je riječ o najvećem ugovoru financijske vrijednosti kojeg Hrvatske ceste potpisuju s nekim izvođačem, nakon Pelješkog mosta.

– Projektom dokazujemo političku volju i stratešku usmjerenost. Jasno je svima kako povezivanje Požege s autocestom znači dati ovoj regiji priliku za razvoj, otvoriti put gospodarstvu, skratiti put do posla, bolnice, škole, naglasio je Budimir.

Govoreći o samom projektu, istaknuo je kako isti uključuje i vrlo zahtjevni tunel ‘Bablja gora‘ dužine 1,65 kilometara, 2 moderna čvorišta, 5 vijadukata, 4 nadvožnjaka i 2 mosta.

vijadukt

vijadukt | foto: Freepik

Četiri faze

Brza cesta od Požege do autoceste A3 projektirana je, te će se izvoditi u četiri faze. U prvoj fazi planirano je izmještanje elektroenergetskih instalacija na trasi od Požeškog Brestovca do čvorišta Staro Petrovo Selo.

Zatim slijedi gradnja desnog i lijevog kolnika na dionicama Brestovac-Godinjak i Godinjak-Staro Petrovo Selo. Rok završetka radova je 48 mjeseci, a odbrojavanje kreće čim izvođač radova bude uveden u posao.

Čeka se 20 godina

Nova prometnica ima za cilj bolje i brže povezati Požegu i okolicu na autocestu A3. Ideja za ovu brzu cestu nastala je prije više od 20 godina, ali do danas nije realizirana. Trasa buduće ceste imat će polazišnu točku u mjestu Brestovac, a završnu u Starom Petrovom Selu od kuda će se spajati na autocestu.

Zanimljivo, brza cesta gradit će se usporedno uz postojeću cestu D51 koja je u lošem stanju. Što zbog velikog intenziteta prometa, što zbog brojnih klizišta koja se uz nju protežu, te uzrokuju devastaciju i zastoje.

autocesta | foto: Pexels

Doznajte ovdje sve o velikoj rekonstrukciji cestovnog ulaza u Makarsku.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap