Asfaltiranje bez nesnosnih gužvi i prekida prometa? Rješenje je tu i već ga koriste
Opsežni radovi na prometnicama uglavnom stvaraju zastoje ili prekid prometovanja na dionicama na kojima se izvode. Švicarski savezni ured za ceste (FEDRA) pronašao je rješenje. Napravili su most koji prometnicu podiže na visinu koja omogućava da se ispod njega odvijaju radovi dok promet nastavlja neometano teći. Nakon manjih konstrukcijskih izmjena, most je uspješno primijenjen na autocesti na sjeveru zemlje.
Radovi velikog opsega na prometnicama uglavnom znače velike zastoje ili pak potpuni prekid prometovanja dok traju radovi. Rješenje su obično preusmjeravanje prometa ili izvođenje radova noću, a nijedna opcija nije idealna. Švicarci su pronašli odličnu alternativu, koja je nakon par izmjena već u primjeni na švicarskim cestama.
Vožnja iznad 257 metara radova
Švicarski savezni ured za ceste (FEDRO), uspio je, naime, izraditi veliki pokretni most koji po potrebi preuzima promet dijela prometne dionice na kojemu se rade popravci. Dok isprva ideja nije bila najbolje provedena i imala je određene manjkavosti, uz odgovarajuće konstrukcijske promjene iznjedreni su odlični rezultati te se most već koristi, piše revijahak.
Most naziva ASTRA konstrukcija je dužine 257 metara, širine 7,57, koja se može uzdignuti na visinu do 4,65 metara iznad ceste. Jednom kada se most montira i hidraulički podigne, moguće je pomicati ga uzdužno ili po širini. Inovacija se već koristi na autocesti A1, na osi istok-zapad Švicarske, a prolazi kroz sjever zemlje. Čitava konstrukcija, na toj je dionici podignuta u samo dvije noći, između 5. i 7. travnja.
Konstrukcija unaprijeđena
Ispočetka, kada ASTRA nije bila toliko dugačka koliko je sada, postojala je opasnost kako će cijeli projekt propasti. Od izmjena, primijenjeno je uzdizanje na četiri metra iznad tla, dok je prvotna maksimalna visina iznosila tri metra. K tome, dodatnim uzdizanjem, omogućen je i dodatan nagib, a dvama rješenjima razriješena su pitanja prolaska kamiona i rada velikih strojeva ispod konstrukcije.
Na cesti na kojoj je most postavljen, naime, traje obnova 1,5 kilometara duge dionice. Kako su o stroju rekli tvorci, on se može koristiti za više namjena, od sanacije mostova do sanacije prometnica, a najveće prednosti su da se posao može obavljati danju te na vrlo prometnim područjima.
Asfaltiranje okućnice može biti jednostavno i dugotrajno rješenje za prilaz ili parking. Više o konstruiranju čvrste površine ispred svog doma s manjim budžetom pročitajte ovdje.