Grad prvog hrvatskog tramvaja modernizira svoj vozni park star četiri desetljeća
Osijek će dobiti deset najsuvremenijih niskopodnih tramvaja. Prvi će u grad stići u ožujku sljedeće godine. Pomlađivanje javnog prijevoza tramvajima tvrtke Končar, vrijedno 25 milijuna eura, prati suvremenizacija pripadajuće infrastrukture. Uvertira u unapređenje mobilnosti građana, modernizacija je 9,5 kilometara tramvajske pruge i 23 nova stajališta. Očekuje se da će radovi na projektu izgradnje pruga teški 35 milijuna eura biti privedeni kraju do konca ove godine. Većinom se financiraju europskim sredstvima. Najveći slavonski grad, jedini uz Zagreb, prevozi svoje stanovnike tramvajem, a osvježenje voznog parka nije vidio već 40 godina.
Najnoviji tramvaji stižu u Osijek. Investicija u deset niskopodnih tramvaja od 25 milijuna eura, oblikovat će budućnost grada s gotovo stoljetnom tramvajskom tradicijom. Udobnije i sigurnije putovanje za Slavonce, osigurano je sredstvima Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Proizvođač svih novih osječkih tramvaja je tvrtka Končar. Njihov model 2500 dugačak je 20,8 metara i ima kapacitet za prijevoz 135 putnika, od čega su 44 mjesta sjedeća. Prvi niskopodni tramvaj stiže u najveći slavonski grad početkom ožujka sljedeće godine, a vozni park treba biti kompletiran do početka rujna 2025. godine, piše lokalni.hr.
Preduvjet za dolazak tramvaja, obnova je 9,5 kilometara tramvajske pruge. U to je uračunata i modernizacija 23 tramvajska stajališta, oko deset kilometara kontaktne mreže i 7,5 kilometara podzemne kabelske mreže. Predviđena je izgradnja jedne nove i revitalizacija dvije postojeće ispravljačke stanice.
– Moram zahvaliti građanima na strpljenju sve ovo vrijeme. Ovaj projekt radimo za sve generacije koje dolaze iza nas. Tramvaji će podići razinu usluge i sigurnosti javnog prijevoza na području grada. Planiramo i radimo na preseljenju remize na Zeleno polje, rekao je gradonačelnik Osijeka Ivan Radić.
Nova ulaganja u gradu
Novo europsko financijsko razdoblje, Osijeku će donijeti radove na dionici od raskrižja Trpimirove i Europske avenije, u dužini od 370 metara, do Kuhačeve ulice s južne strane. Promet i dalje ostaje dvosmjeran. Najavljeno je da će dionica D6 biti gotova najkasnije do jeseni.
Inače, za to doba posve moderan električni tramvaj, stigao je u Osijek 15. svibnja 1925. godine. Uz Zagreb, to je jedini grad u Hrvatskoj s tramvajskom linijom. Ovom investicijom, nastavlja se višegodišnja praksa koja je prije skoro sto godina povezala urbane dijelove tada puno manjeg Osijeka i olakšala kretanje mještana unutar grada.
Pogledajte ovdje kako u Budimpešti izgleda budućnost tramvajskih stajališta na kojima biljke puštaju glazbu.