Pretraga

Most Počitelj ipak još nije spreman za otvaranje, rok opet pomaknut

A- A+

Most Počitelj zahtjevna je konstrukcija izvedena na 100 metara visokim stupovima. Ovaj most iznad Neretve planiralo se od davne 1997. godine, jer bi znatno olakšao putovanje između juga BiH i hrvatske ‘Dalmatine’. Iako se ideja javila prije 25 godina, krenulo se graditi 2022. a radovi su završeni tek prošle godine. No, na novoizgrađenom mostu konstrukcija je popucala zbog čega nije pušten u promet kad je bilo planirano. Povezivanje juga vrijedno 28 milijuna eura bilo je najavljeno za kraj lipnja, a sad je iznova pomaknuto.

most Počitelj | YouTube screenshot

Ideja za most Počitelj seže do 1997. godine, a sama gradnja ‘malo’ je pričekala – do 2022. Realizacija strateškog projekta kreće tek 26. srpnja 2022., nakon što su rokovi za izgradnju nekoliko puta pomicani. Most Počitelj ukupno dug jedan kilometar na kraju je podignut na 100 metara visokim stupovima iznad rijeke Neretve. Važan je stoga što pravi poveznicu prema već izgrađenom dijelu autoceste koja od Međugorja vodi ka Hrvatskoj, a potom se u jednom trenu spaja i s ‘Dalmatinom’.

Izdvojeni članak

Skandal u Dalmaciji: Most spreman za montažu, a na temelje zaboravili

Otvaranje mosta za promet isprva se očekivalo u srpnju 2023. godine, no pred otvaranje je došlo do neočekivane situacije. Tek dovršena konstrukcija popucala je pa je cijeli most trebao u sanaciju. Prva procjena za otvaranje bila je predviđena za sam početak svibnja, dok je nakon završetka sanacije rok ipak pomaknut za kraj lipnja. No, već smo zagazili u srpanj, a mostom se još uvijek ne prometuje.

Iz Autocesta BiH bilo je najavljeno kako će ogroman most, zajedno sa cijelom dionicom autoputa koja će skratiti put do mora biti pušten u promet na početku ljetne sezone, ali to se nije dogodilo. Najnoviji rok nešto je manje jasno definiran u odnosu na prethodne. Ovog puta, naime, iz Autocesta BiH ogradili su se najavljujući otvaranje mosta ‘u tijeku ljetne sezone’, prenosi biznisinfo.ba. Podsjećamo, za izvođenje mosta bili su zaduženi azerbajdžanska tvrtka Azvirt Limited Liability Company te kineske tvrtke Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group.

Zašto se za novu Uredbu govori da štiti europsko tržište i tko bi gradio Pelješki most da je ranije bila na snazi, pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap