Pretraga

Natječaj za prugu Leskovac-Karlovac ide dalje, ‘pojačan’ za 10 milijuna eura, Strabag ostaje u igri

A- A+

Kod prvog pokretanja postupka nabave za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka na dionici željezničke pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac duljine 44 kilometara projekt je opisan kao najveći infrastrukturni projekt na razini države. Zatim je sve zakomplicirao postupak nabave. Prvoodabran je Strabag koji je trebao raditi sve na predviđenoj trasi, no žalbe nakon odabira produljile su postupak za godinu dana. Da bi zbog kašnjenja od strane naručitelja nešto kasnije Strabag zatražio raskid. Ipak ostaje u igri, a izgradnja i rekonstrukcija idu dalje te se za ukupno 10 milijuna eura više traži još jedan izvođač s kojim će podijeliti radove.

Projekt je sufinanciran iz EU fondova | HŽ Infrastruktura

Više od tri godine nakon prvog raspisanog natječaja priča o rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionici željezničke pruge Hrvatski Leskovac-Karlovac duljine 44 kilometra dobiva nastavak. Na prethodnom natječaju naručitelja HŽ Infrastrukture odabran je Strabag, dok je u novom natječaju povećane vrijednosti ugovor s tvrtkom djelomično raskinut pa je i obujam radova manji. Donosimo što se točno u natječaju promijenilo.

Strabag će graditi objekte

Na Elektroničkom sustavu javne nabave raspisan je novi, treći po redu natječaj za rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka, no i elektrifikaciji željezničke pruge M202 na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac. Radovi izgradnje i rekonstrukcije prugu bi trebali ubrzati na 160 km/h, rekonstruirati postojeće kolodvore, dva prenamijeniti u stajališta te rekonstruirati određena stajališta. K tome, na pruzi duljine 44 kilometra, predviđa se izgradnja vijadukata, izgradnja novih i uklanjanja nekih postojećih mostova, podvožnjaka i uređenje kompletne infrastrukture.

Izdvojeni članak

Integrirani javni prijevoz, odličan sustav kojemu je temelj željeznica: Evo zašto je u Zagrebu podbacio

Dok je natječaj posljednji put bio procijenjen na 245 milijuna eura, nova nabava trebala bi biti 10 milijuna eura skuplja, odnosno je procijenjen na 255 milijuna eura. Također, nakon što je u natječaju objavljenom prije više od tri godine prvoodabrani bio Strabag, poslije djelomičnog raskida ugovora bit će odgovoran za radove na objektima pa se traži izvođač koji će napraviti ostalo. Prisjetimo se, dvije godine nakon posljednjeg natječaja, Strabag je zbog kašnjenja naručitelja radi kojega su rasli troškovi htio potpuno raskinuti ugovor, no ovim djelomičnim raskidom ipak će biti zadužen za objekte na trasi, vrijedne oko 40 milijuna kuna.

Rekonstrukcije, izgradnja, rušenja

Napominjemo, kako navodi opis predmeta nabave neki od radova koji će se provoditi u sklopu projekta, bit će rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka za brzinu do 160 km/h, rekonstrukcija postojećih kolodvora Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko, Karlovac. Također će se rekonstruirati kolodvori Horvati i Draganić, koji će biti prenamijenjeni u stajališta.

Nadalje, u stajalište, to jest otpremništvo rekonstruirat će se kolodvor Zdenčina, a bit će rekonstruirana i preostala stajališta. U planu su i rekonstrukcije parkirališta te pothodnika u kolodvorima i stajalištima, uređenje elemenata vanjske i unutarnje odvodnje na pruzi, kolodvorima, te na vanjskim i svodnim cestama i objektima.

Izdvojeni članak

Fotogalerija: Dron snimke otkrivaju kako napreduju radovi od 320 milijuna eura na željeznicama

Uz to će se graditi novi željeznički propusti, novi mostovi i vijadukti, ali i uklanjati neki postojeći mostovi. U planu je i izgradnja novog podvožnjaka – Bedekovo, te rekonstrukcija dva postojeća. Ukinut će se željezničko-cestovni i pješački prijelazi uz izgradnju križanja van razine i pothodnika. Gradit će se servisne i izmještene nerazvrstane ceste, nove svodne ceste i one koje spajaju križanja van razine s postojećim cestovnim prometnicama, pojedine postojeće građevine bit će uklonjene, te će doći i zidovi za zaštitu od buke kao i nova postrojenja električne vuče.

Prethodni natječaji

Prisjetimo se, sličan natječaj postojao je 2021. godine kad ga je osvojio Strabag uz ponudu od 1,71 milijardu kuna (227) milijuna eura, s PDV-om. Tada je odbijeno devet konkurenata uključujući China Railway Eryuan Engineering Group koji je s ponudom od 1,28 milijardi kuna bio jeftiniji. Razlog za njihovo odbijanje bila je neuobičajeno niska ponuda.

Godinu dana nakon postupka nadmetanja za odabir izvođača radova na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac riješena je dvostruka žalba turske tvrtke koje su proglašene neosnovane. Također im je odbijen zahtjev za naknadu troškova žalbenog postupka, te je izgradnja tvrtke konačno trebala krenuti. Ipak, kako je dvije godine nakon potpisivanja Strabag zbog kašnjenja naručitelja i porasta cijena materijala htio raskinuti ugovor,  HŽ infrastruktura izvođaču je smanjila opseg posla na objekte, dok se za preostali posao traže novi izvođači.

Željeznica je Hrvatskoj ‘bolna točka’. Koji su najveći nedostaci pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap