Pretraga

Kroz godinu dana nova dionica Podravske brze ceste: U tijeku je Natječaj za idejno rješenje

A- A+

Dionica Podravske brze ceste – od Pitomače do Virovitice mogla bi se uskoro početi graditi. U tijeku je Natječaj za izradu Idejnog rješenja i Studije utjecaja na okoliš koji traje do 28. travnja, a kojeg su otvorile Hrvatske ceste. O ovoj se cesti, čija se gradnja odvija u fazama, već godinama govori.

Podravska brza cesta

Podravska brza cesta | foto: Hrvatske ceste

Rok za predaju Idejnog rješenja i Studije utjecaja na okoliš istječe 28. travnja, dok je rok za izvođenje radova na dionici Podravske brze ceste – od Pitomače do Virovitice godinu dana od odabira ponuditelja, prenosi Večernji list. U Projektnom zadatku navedeno je kako je trasa projektirana kao brza cesta s dva odvojena kolnika (sjevernim i južnim), s pristupom lokalnoj mreži prometnica putem deniveliranih čvorišta s državnim i županijskim cestama.

Početna točka brze ceste u ovom Projektnom zadatku je u čvoru Kladare. Nakon tog čvora trasa napušta područje Koprivničko-križevačke županije i prelazi u Virovitičko-podravsku županiju. U blizini granice tih županija prelazi objektom preko željezničke pruge R202. Na putu prema čvoru Pitomača trasa brze ceste presijeca županijsku cestu Ž4001, zaobilazi područje grada Pitomača s južne strane presijecajući pritom županijsku cestu Ž4002 na kojoj je formiran čvor Pitomača.

Izdvojeni članak

Radovi na cestama u cijeloj Hrvatskoj: Pogledajte što nas očekuje u budućnosti

Trasa dionice brze ceste Pitomača – Virovitica

Trasa brze ceste potom nastavlja južno od državne ceste D2 prema istoku, ponovno prelazeći objektom željezničku prugu R202. Nekoliko kilometara dalje trasa drugi put presijeca državnu cestu D2 i na tom mjestu je formiran čvor Stari Gradac. Nakon čvora brza cesta prolazi između mjesta Rogovac i Bušetina, presijeca županijske ceste Ž4007 i Ž4008 te nastavlja prema Virovitici.

Kako je opisano u Projektnom zadatku, prije završetka trase i spoja na dionicu Virovitica – Suhopolje, okomito na trasu Podravske brze ceste, pruža se brza cesta Virovitica – Suhopolje, u km 51+641,83, okomito na trasu Podravske brze ceste, pruža se brza cesta Virovitica – Terezino polje.

Na mjestu sjecišta tih dviju brzih cesta projektiran je čvor Virovitica 1. Podravska brza cesta na dionici između Koprivnice i Virovitice završava u km 53+434,30, spojem na čvorištem koje nastavak brze ceste tvori sa državnom cestom D5.

Izdvojeni članak

Brza cesta u Varaždinu mogla bi se početi graditi ove godine, dok ona u Dubrovniku ‘naviješta’ probleme

Od granice s Mađarskom do granice sa Srbijom

U Strategiji prostornog razvoja RH donesenoj 2017. godine spominje se trasa Podravske brze ceste od slovenske granice preko Varaždina, Koprivnice i Virovitice u smjeru Osijeka. Nije to cijela Podravska brza cesta u svom izvorno planiranom obliku, piše novinarka Mateja Šobak za Večernji list.  Prvotna je ideja bila od Ormoža do Srbije, no za Večernji list su iz Hrvatskih cesta potvrdili da se Podravska brza cesta ‘gradi postupno, po dijelovima najvećeg prometnog opterećenja, od granice s Mađarskom do granice sa Srbijom’.

Krajem 2017. godine u promet je puštena samo brza cesta Virovitica – Suhopolje, poznata i kao Sjeverna obilaznica grada Virovitice. Hrvatske ceste će za izradu Idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš platiti 118 tisuća eura bez PDV-a. Za uspješnost na natječaju potrebno je  predvidjeti optimalnu trasu od Pitomače do Virovitice, kao i sve popratne elemente poput mostova, tunela, instalacija, prometne signalizacije i potencijalnih uslužnih objekata.

Donosimo i projektni zadatak za izradu Idejnog rješenja i Studije utjecaja na okoliš dionice Pitomača – Virovitica.

Copy link
Powered by Social Snap