Pretraga

Projektant Pelješkog mosta komentirao ideju Bosanske akademske zajednice o rezanju mosta i pravljenju pokretnog

A- A+

Bosanska akademska zajednica nedavno je predložila ideju o rezanju Pelješkog mosta i da se od njega napravi pokretni koji bi se podizao i spuštao kako bi veliki brodovi mogli u Neum. Tvrde da zbog mosta u Neum ne mogu doći veliki kruzeri. Sve je to prokomentirao projektant mosta Marijan Pipenbaher.

most

Pelješki most spajanje zadnjeg dijela | foto: Vlada RH

Izgradnja Pelješkog mosta u Hrvatskoj, koji će biti pušten u upotrebu 2022. godine, onemogućava da kruzeri ili veći brodovi pristaju na teritoriji BiH i to je, kako navodi sarajevski akademik profesor doktor Suad Kurtćehajić i predsjednik Bosanske akademije nauka i umjetnosti „Kulin ban“.

– U izgradnju tog mosta je do sada uloženo tristo i nešto milijuna eura, plus je Hrvatima pomogla i EU da se taj most izgradi i nema tu nikakve riječi o rušenju ako smo dozvolili njegovu gradnju. Sad, ne znam da li to može da se nekako ’izreže‘ pa da se napravi pokretni, podižući most, kojim bi se omogućilo da uplove veći brodovi i kruzeri, riječi profesora Kurtćehajića prenosi Slobodna Dalmacija.

Izdvojeni članak

Probijen je posljednji tunel na pristupnim cestama Pelješkom mostu

 

– Vidite, BiH je imala dva izlaza na more, Neum i Sutorinu. Po AVNOJ-u, BiH je imala oba mjesta. Točnije, 1945. godine Predsjedništvo AVNOJ-a je utvrđivalo granice tadašnje Jugoslavije, odnosno federalnih jedinica koje tada još nisu bile republike, što su kasnije postale. Za BiH je bila sljedeća formulacija: BiH će ući u granicama koje su utvrđene na Berlinskom kongresu, dakle i sa Sutorinom i s Neumom, rekao je Kurtćehajić.

Na ove izjave se i oglasio projektant Pelješkog mosta, Slovenac, Marijan Pipenbaher koji ovakve tvrdnje iz Sarajeva naziva bedastoćama, koje se s vremena na vrijeme plasiraju u dnevno političke svrhe.

Izdvojeni članak

Otpornost Pelješkog mosta na potrese i jake udare vjetrova objasnio je stručnjak koji vodi cijeli projekt

– Takve izjave nemaju nikakve veze sa strukom. Republika Hrvatska je maksimalno otvorila prolaz prema Neumu visine 55 metara i svaki brod može proći. Prolazi se kao u najvećim europskim lukama. Veliki brodovi i kruzeri tu nemaju što raditi jer je riječ o zaštićenom području kroz Naturu 2000. Veliki propeleri bi izrovali morsko dno, pojašnjava Pipenbaher za Slobodnu Dalmaciju.

Za ovaj most bi bilo sasvim dovoljno do 35 metara visine. Da mogu proći jedrilice s 25 metara visokim jarbolom. Prostor je preosjetljiv i u Neumu je tako mala lučica da se veliki brod ne može ni okrenuti-ističe Pipenbaher, naglašavajući da imaju četiri prolaza ispod mosta širine 285 metara pa oni koji prolaze prema Neumu mogu birati kuda će proći.

Izdvojeni članak

Ministarstvo graditeljstva ima novi projekt koji je skuplji od Pelješkog mosta, čak tri milijarde kuna

– Pelješki most je lijep i uklapa se sa morskim okolišem i brdima na Pelješcu. I svi mu se dive. Ovakve izjave koje dolaze iz BIH su obično politikantstvo-zaključio je Pipenbaher.

Projektant Pelješkog mosta komentirao ideju Bosanske akademske zajednice o rezanju mosta i pravljenju pokretnog
Share via
Copy link
Powered by Social Snap