Važan pothodnik na zagrebačkom glavnom kolodvoru u radovima, evo do kada
Pješački pothodnik na Glavnom kolodvoru u Zagrebu napokon je krenuo u rekonstrukciju vrijednu 60.000 eura. Radovi će trajati do ožujka ove godine, dok će pothodnik biti pregrađen na dva dijela za korištenje putnika tijekom sanacije. Zamijenit će se instalacije i sanirati strop, a po završetku radova pothodnik bi trebao biti umjetnički oslikan.
Pokrenuta je rekonstrukciju važnog pješačkog pothodnika na zagrebačkom Glavnom kolodvoru, izvještava HŽ Infrastruktura. Radovi bi trebali biti gotovi sredinom ožujka, dok će za to vrijeme pothodnik biti pregrađen na dva dijela kako bi ga putnici i dalje mogli koristiti tijekom obnove.
Obnova od 60.000 eura
Vrijednost sanacije pothodnika iznosi 60.000 eura, nakon čega će zasjati u najsjajnijem svjetlu. Obnovom će biti zahvaćeno popođenje na prvome peronu ispred ulaza u pothodnik, a sanirat će se mramorne obloge na oba stubišta i strop.
Također, popločat će se dijelovi zidova, očistit će se grafiti s kamenih ploča i zidnih reklama panoa. Zamijenit će se električne instalacije i rasvjeta, a postavit će se moderne instalacije za videonadzor te novi koševi za otpad. Po završetku radova u planu je oslikavanje pothodnika u suradnji s uličnim umjetnicima.
Najveći željeznički kolodvor
Glavni kolodvor u Zagrebu najveći je u Hrvatskoj. Izgradnja njegove glavne zgrade započela je 1890. godine, dok je svečano otvorena dvije godine poslije pod imenom Državni kolodvor. Autor projekta bio je Ferenc Pfaff, inače arhitekt Državnih ugarskih željeznica.
Zanimljivo, zgrada je zbog svoje povijesne važnost registrirana kao kulturno dobro. Oblikovana je u neoklasicističkom stilu te je ukrašena raznim skulpturama i dekoracijama. Dugačka je 186,5 metara, a na zgradi su do sada izvršene dvije veće obnove – jedna za potrebe Univerzijade, a druga 2006. godine. U zadnje vrijeme se uvelike priča o premještanju Glavnog kolodvora i rekonstrukciji željeznice, no za sada od toga nema još uvijek ništa.
Novi pothodnik u Koprivnici
Pisali smo ovdje kako je u Koprivnici službeno otvoren pothodnik za pješake i bicikliste ‘Danica’, čime su stečeni uvjeti za zatvaranje željezničko – cestovnog prijelaza ‘Danica’. Novi pothodnik spaja industrijsku zonu s ostatkom grada, a dio je najvećeg infrastrukturnog projekta rekonstrukcije pruge od Križevaca do Mađarske, u čijem je sklopu do sada zatvoreno deset željezničko – cestovnih prijelaza. Vrijednost cijelog projekta iznosi 350 milijuna eura, a sve bi trebalo biti gotovo do kraja 2025. godine.
Rekonstrukcija pruge koja vodi od Križevaca do Mađarske trenutačno je najveći željeznički projekt u Hrvatskoj, u čijem je sklopu do sada zatvoreno 10 željezničko – cestovnih prijelaza. Tako je gotovo postignut konačni plan denivelacije, odnosno izgradnje pothodnika i podvožnjaka duž trase projekta. Time će se pješaci i biciklisti moći sigurnije kretati, a postignuta je i dodatna razina sigurnosti u željezničkom i cestovnom prometu.
Preko mosta Drave do Mađarske
Krajem prošle godine otvoren je i novoizgrađeni kolosijek preko novog mosta Drava u Botovu. Proteže se od kolodvora Novo Drnje do mađarske granice dužine 2,5 kilometara. Ovom investicijom skratit će se vrijeme putovanja od Zagreba do Koprivnice za ispod sat vremena.
Most je dug 300 metara, visok i širok po 10 metara i težak čak 4 tisuće tona. Sastavljao se na obali uz lokaciju montaže, metodom uzdužnog potiskivanja, koja se po prvi puta koristila u Republici Hrvatskoj. Što u praksi znači da se ‘gurao’ na drugu stranu obale rijeke Drave. Na projektu je angažirana turska kompaniji Cengiz Insaat, o čemu više možete pročitati ovdje.