Pretraga

Je li ovo budućnost gradskog parkinga? ‘Bajk park’ ima 30 parking mjesta i nalazi se u poslovnom središtu Zagreba

A- A+

U garaži Poslovnog centra Romeo i Julia u srcu zagrebačke Radničke ulice, izgrađen je ‘bajk park’ ili parking za bicikle koji je  namijenjen svim zaposlenicima te zgrade. Iza ovog projekta stoji arhitektonski ured Das Haus, koji je ujedno bio nadležan i za izvedbu radova, a osmislili su vrlo kreativno rješenje koje je očaralo publiku. 

Bajk park | Autor: Živko Pletikapić

Iz godine u godinu u Zagrebu je sve više biciklista. Nedavno smo pisali kako je u tijeku ponovni izbor izvođača radova za izvedbu dionice nove državne biciklističke rute što dolazi kao svojevrsna potvrda potrebe za biciklističkom infrastrukturom. Osim što se bicikliranjem mogu izbjeći gradske gužve, može se pridonijeti očuvanju okoliša i poraditi na kondiciji i sve više zaposlenika odabire upravo dva kotača kao prijevozno sredstvo do radnog mjesta. Eventualno problem može stvoriti ‘parkiranje bicikla’ dok smo mi u uredu, a jedan je poslovni centar u Zagrebu doskočio i tom problemu na vrlo kreativan način.

‘Bajk park’ je projekt arhitektonskog ureda Das Haus koji je izgradio ‘parking za bicikle’ u garaži Poslovnog centra Romeo i Julija  u srcu zagrebačke Radničke ulice. Namijenjen je svim zaposlenicima te zgrade, a ideja je došla u suradnji s predstavnicima zgrade s kojima su prethodno već surađivali.

– Predstavnici zgrade bili su otvoreni prema novim idejama, ali ujedno svjesni toga da će postojeća garaža izgubiti nekoliko parkirnih mjesta za automobile kako bi se napravio prostor za bicikle. Ipak, znali su da će u konačnici biti na dobitku jer mnogo zaposlenika dolazi na posao biciklima. Kao što sve više ureda koji drže do sebe i svojih zaposlenika ima lounge u kojem zaposlenici neometano mogu popiti kavu i predahnuti na nekoliko minuta, tako postaju svjesni i toga da parkirališta za bicikle pridonose kvaliteti čitavog radnog okruženja, rekao je arhitekt Davorin Radošević, suvlasnik arhitektonskog ureda Das Haus.

Bajk park | Autor: Živko Pletikapić

Bajk park | Autor: Živko Pletikapić

Estetika i funkcionalnost u jednom

Ekipa je spojila moderan dizajn i funkcionalnost te su napravili kontrast svijetlih i tamnih boja. Uklonjena su tri parkirna mjesta, napravljena je kontrola pristupa i može se ući samo sa za to namijenjenom karticom. U bajk parku je i punkt za punjenje električnih bicikala i romobila. Dizajn ovog dijela parkirališta povezan je s cjelokupnom pričom PC Romeo i Julia. Naime, ista boja i grafika nalaze se i na novoj fasadi zgrade. Od ulaza u garažu do bajk parka vode oznake na podu.

– Izradili smo šablonu i obojali strelice kako bi biciklisti znali doći do svoje pozicije, te da i vozači automobila vide upozorenja i paze na bicikliste. Postojeće cijevi sprinkler sustava i kanale ventilacija obojali smo u žuto i tako su postali sastavni dio cijelog koncepta. Za još bolji ukupni dojam zaslužne su biljke u teglama i umjetna trava kako bi se smanjila „hladnoća“ garaže. Korištena je transparentna mreža kako prostor ne bi odavao dojam klaustrofobičnog podruma, istaknuo je arhitekt Radošević.

Izdvojeni članak

Stiže zima, a nemate kamo s biciklom? Evo naših prijedloga kako da ga ukomponirate u interijer

Klamerice umjesto spirala

Ono što dodatno doprinosi funkcionalnosti čitavog prostora je korištenje tzv. „klamerica“ za ostavljanje bicikla. Riječ je o tipu stalka za bicikle koji je dobio ime po spojnici za papir, a koji biciklisti smatraju neusporedivo boljim rješenjem nego stalke u obliku spirale.

Naime, dizajn spiralnog stalka temelji se na zastarjeloj, ali još uvijek vrlo raširenoj paradigmi da se bicikle veže za prednji kotača. To pak pogoduje krađama, ali i oštećenjima brzinomjera, zvona, retrovizora, košare, sajle ili ručke kočnica prilikom izvlačenja bicikla sa stalka ako se volani preklapaju jedan preko drugoga.

Bajk park | Autor: Živko Pletikapić

Bajk park | Autor: Živko Pletikapić

30 ‘parkirnih mjesta’

S druge strane, „klamerica“ omogućuje vezivanje bicikla na bilo kojem dijelu, neovisno o veličini i vrsti bicikla te su situacije za moguća oštećenja neusporedivo manje. Također, omogućuje veći broj parkiranih bicikla pa na trenutnom prostoru bajk parka može biti njih tridesetak.

Reakcije korisnika su nadmašile sva očekivanja, pa tvrtka već dobiva upite za slična rješenja i u drugim poslovnim zgradama. Bajk park je dokaz da dobar dizajn, briga za zaposlenike i ekologija mogu ići ruku pod ruku.

Bajk park | Autor: Živko Pletikapić

Bajk park | Autor: Živko Pletikapić

Izdvojeni članak

Sindikat biciklista u otvorenom pismu gradonačelnicima predlaže povećanje biciklističkih traka kao energetsku mjeru

Copy link
Powered by Social Snap