Fotogalerija: Dron snimke otkrivaju kako napreduju radovi od 320 milijuna eura na željeznicama
Za podizanje kvalitete pruge, u ožujku 2020. potpisan je ugovor u vrijednosti 320,9 milijuna eura s turskom tvrtkom Cengiz. U sklopu velike revitalizacije hrvatske željeznice, koja se može nazvati i jednim od najvećih željezničkih projekata u Hrvatskoj, izgrađuje se drugi kolosijek na dionici Križevci-Koprivnica. Radom na toj dionici, nastavlja se modernizirati Mediteranski koridor koji preko Zagreba, Rijeke i Budimpešte veže Pirenejski poluotok i mađarsko-ukrajinsku granicu. Razvojem željezničke mreže teži se razvoju visoke učinkovitosti za mješoviti prijevoz od mađarske granice do luke Rijeka. Završetkom radova na dionici Križevci-Koprivnica-državna granica, smanjenjem duljine s 43,2 na 42,6 km, trebala bi se postići nova brzina vožnje, od 160 km/h. Kako napreduju radovi na dionici, pogledajte u galeriji.
Željeznička infrastruktura u Hrvatskoj napreduje, a između ostalog, u tijeku je i projekt rekonstrukcije postojeće pruge te izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci-Koprivnica. Radom na toj dionici, HŽ Infrastruktura d.o.o. nastavlja s modernizacijom Mediteranskoga koridora koji preko luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte povezuje Pirenejski poluotok s mađarsko-ukrajinskom granicom, a tako i s jedinstvenom transeuropskom prometnom mrežom (Trans-European Transport Network – TEN-T).
Prema informacijama na stranicama HŽ Infrastrukture, projekt je dio nastavka razvoja željezničke mreže te uspostave dvokolosječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti prijevoz od mađarske granice do luke Rijeke. Želi se povezati mađarsku granicu i luku Rijeke, unaprjeđenim i ubrzanim željezničkim prometom. U pitanju je strateški i jedan od najvećih željezničkih projekata današnjice u Hrvatskoj, a Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture osiguralo je sredstva iz CEF instrumenta.
Nova brzina željeznice do 160 km/h
Završetkom radova, na cijeloj dužini dionice trebala bi se postići brzina vožnje od 160 km/h. Dionica Križevci-Koprivnica-državna granica, duljine 42,6 km, sastavni je dio željezničke koridorske pruge za međunarodni promet državna granica-Botovo-Dugo Selo, službenog naziva Željeznička pruga M201 na koridoru RH2, a dio je i dionice Rijeka-Zagreb-Budimpešta na Mediteranskome koridoru. 12. ožujka 2020. HŽ Infrastruktura je s tvrtkom Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S. potpisala Ugovor za izvođenje radova u vrijednosti 320,9 milijuna eura.
Radovi na dionici Križevci-Koprivnica-državna granica napreduje te je dosad završeno više od 60 posto projekta, a u promet su, navode iz HŽ Infrastrukture, pušteni i prvi kilometri novoizgrađene pruge. Točnije, u promet je pušteno sedam kilometara novoizgrađene pruge između Koprivnice i Drnja. U sljedećem razdoblju, u planu su intenzivni radova na sva 42 kilometra pruge, te će se nastaviti i radovi na objektima faze A, faze B, faze C i faze D.
13. i 14. ožujka 2024. održan je i interni tehnički pregled nadvožnjaka Sokolovac, te se nakon tehničkog pregleda i očitovanja svih javnopravnih tijela očekuje ishođenje uporabne dozvole. Isto tako, nakon tehničkog pregleda te uklanjanja svih primjedbi, ishođena je i uporabna dozvola za nadvožnjak Novo Drnje, a odrađen je i tehnički pregled nadvožnjaka Vuk, za koji se još moraju izgraditi ostale pristupne ceste. Radovi će djelomično utjecati na tijek prometa u blizini gradilišta pa su dijelovi cesta bili zatvoreni. Napredak u radovima pogledajte u galeriji.
Galerija 10 Fotografija
OtvoriU ožujku 2020. potpisan ugovor za nadzor vrijedan 5,3 milijuna eura
Podsjećamo, 23. ožujka 2020. sa zajednicom ponuditelja koju čine tvrtke Centar za organizaciju građenja d.o.o. i DB Engineering & Consulting GmbH potpisan je Ugovor za pružanje usluge nadzora u vrijednosti 5,3 milijuna eura. Projektom se izvode radovi na dogradnji drugoga kolosijeka i rekonstrukciji postojećega kolosijeka od Križevaca do mađarske granice. Unaprjeđenje željeznice trebalo bi omogućiti brzinu vlakova do 160 km/h, s ograničenjem u na nešto manje brzine u gradskim područjima, Lepavini i Koprivnici.
Nova dvokolosiječna dionica slijedit će postojeću trasu, uz iznimku poddionice Carevdar – Lepavina. Izgradnjom novih perona, nadstrešnica, pothodnika te parkirališta za automobile i bicikle u sklopu projekta omogućit će se i lakši pristup osobama smanjene pokretljivosti. Ukupna duljina pružne dionice Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom radovima će se smanjiti, s 43,2 km na 42,6 km. U sklopu projekta predviđaju se i drugi radovi.
Krenula je javna nabava za vraćanje željeznica u zadarsko zaleđe. Više o tome pročitajte ovdje.