Radovi na cestama u cijeloj Hrvatskoj: Pogledajte što nas očekuje u budućnosti
U Hrvatskoj se trenutno radi na nekoliko većih projekata na autocestama i brzim cestama. Najveći je projekt dovršavanje istarskog ipsilona, ali svaka dionica je iznimno važna za svoje područje. Neki radovi bi trebali biti gotovi već krajem 2022. godine.
HAC A1 | Pixabay
Autocesta A5
Na koridoru 5C se gradi dionica od mosta Halasica do čvora Beli Manastir, duga oko 17,5 km. Otvorenje ove dionice se očekuje u studenom ove godine, zajedno s već dovršenom dionicom od čvora Osijek do mosta Halasica, dugačke oko 7 kilometara. Ta dionica je dovršena još 2018. godine, kad i most Drava, dugačak gotovo 2,5 kilometara – dulji i od Pelješkog mosta. Otvaranjem te dionice, pustit će se u promet novih 24,6 kilometara ceste.
Nakon završetka ovih radova, još se mora izgraditi dionica duga 5 kilometara od Belog Manastira do granice s Mađarskom, kojom će se završiti koridor 5C koji prolazi kroz Hrvatsku. Završetak tih radova se očekuje krajem 2024. godine.
Autocesta A8
U sklopu radova na autocesti A8 se radi na izgradnji čvora Vranja, vijadukta Zrinšćak i probijanja druge cijevi tunela Učka, duge 5,63 km. Sve skupa, u pitanju je novih 8 km autoceste. Već je probijeno 3,3 km tunela, a plan je da se nova cijev pusti u promet 2023. godine.
Jednom kada se to dogodi, počinju radovi na uređenju stare cijevi, a očekuje se prometovanje u obje cijevi krajem 2024. godine. Za dovršetak istarskog ipsilona, potrebno je još izgraditi 10 km autoceste do Matulja i dovršiti vijadukte Mirna i Limska Draga.
Autocesta A11
Počela je izgradnja dionice od čvora Lekenik do čvora Sisak, u duljini od 10,9 km. Uz autocestu, gradi se i spojna brza cesta od 3 km, od autoceste do samog grada, kao i novi most Odra, te čvorovi Stupno i Odra. Završetak radova je planiran u proljeće 2024. godine, ali potrebno je prvo izgraditi spojnu cestu. Ideja je sve završiti poštujući rokove za zajedničko otvaranje A11 prema Petrinji, a i izgraditi novi čvor Žižina.
Brza cesta D12
U planu je izgradnja dionice D12 od čvora Farkaševac do Bjelovara. Dionica je podijeljena u dvije faze – prva faza je čvor Faršakevac – Breza u duljini 5,1 km, koja bi trebala biti gotova krajem ove godine, a druga od Breze do Bjelovara, duga 11,8 km, zajedno s čvorom Gudovac. Gradnja druge faze je tek počela, a rok izvođenja radova je 30 mjeseci. Otvaranje ceste se očekuje tek 2025. godine i to ne u punom profilu, već će biti otvorena samo jedna strana kolnika s dvije trake.
Brza cesta D10
Uskoro bi trebala početi izgradnja dionice Križevci – Kloštar Vojakovački. Izabran je izvođač radova, ali radovi nisu počeli početkom godine zbog velikog poskupljenja materijala. U kolovozu se govorilo da je postignut dogovor između investitora i izvođača, ali izgleda da dogovora i dalje nema.
Brza cesta Okučani – granica BiH
Projekt je podijeljen u tri faze – prva faza se sastoji od novog mosta preko rijeke Save, koja je već dovršena. Druga faza je u tijeku, a radi se o dionici brze ceste od mosta Gradiška do čvora Novi Varoš. Nakon dovršetka druge faze, novi most s novim graničnim prijelazom će biti pušten u promet i tako zaobići gužvu u Gradiškoj. Rok za dovršetak radova je 2 godine, a radovi su započeli početkom 2022. godine. Preostaje još treća faza, koja je nastavak brze ceste od čvora Novi Varoš i spajanje brze ceste na čvor Okučani na A3.
Karlovačka brza cesta
Radi se i na dionici Križanje Mostanje do križanja s državnom cestom D1 u Cerovcu, duljine 6,2 km. Zaobići će se most Turanj. Vukelićev most preko rijeke Korane napokon će dobiti svrhu dovršetkom ove dionice. Radovi su započeli u srpnju 2020. godine, a rok za dovršetak je bio dvije godine. Isti je probijen, a radovi su još uvijek u tijeku.
Obilaznica Omiša
Nova obilaznica Omiša je sastojni dio buduće brze ceste Solin – Omiš. Trenutno je u tijeku izgradnja dionica Omiš istok – most Cetina, na državnoj cesti D70. Posebno je zahtjevan dio omiške obilaznice, prema čvoru Dugi Rat. Zahtjevan je jer prelazi preko kanjona rijeke Cetine, a ima i puno tunela.
Tunel Komornjak je ‘problematičan’ jer se radi račvanje unutar tunela. Dio tunela koji se gradi ide prema D70, drugi će ići na glavnu trasu brze ceste prema Dugom Ratu. Završetak radova se očekuje do kraja 2022. godine.
Stonska obilaznica
Dio nove brze ceste će ići kroz Pelješac. Još je u izgradnji dionica od čvora Prapratno do čvora Doli, zajedno s mostom Ston. Ova dionica će biti dugačka 7,9 km, a dovršetak radova se očekuje početkom 2023. godine. Dok se dionica ne pusti u promet, teretnom prometu prema Dubrovniku, odnosno Pločama, nema mjesta. Isti ne može ići preko Pelješkog mosta kako kamioni ne bi prolazili kroz Ston.