Pretraga

Velika modernizacija tramvajskih pruga u Zagrebu: 6 milijuna eura za nove tračnice

A- A+

Zbog dotrajalosti tramvajskog kolosijeka u Gradu Zagrebu, na četiri važne dionice modernizirat će se pruga. Radovi će se odvijati na Ksaverskoj cesti, u ulici Ribnjak, na dionici u Ulici kneza Branimira te na raskrižju Savske ceste i Tratinske ulice, a ukupna vrijednost modernizacije procijenjena je na 6 milijuna eura. Za prve tri dionice očekuje da će radovi trajati 90, a na posljednjoj navedenoj dionici 45 dana od uvođenja izvođača u posao. U otvorenom postupku javne nabave jasno su definirani troškovi zasebnih postupaka koji će biti provedeni.

TMK 2200; foto: David Mandić | baustela.hr

Krajem travnja, objavljen je postupak Modernizacije tramvajskih pruga u Gradu Zagrebu na četiri dionice. Dionice tramvajske pruge koje će se modernizirati tramvajska su pruga na Ksaverskoj Cesti od Ulice Matije Jandrića do zaokretnice Mihaljevac, pruga u ulici Ribnjak od Vlaške do Ulice Nike Grškovića, ona u Ulici kneza Branimira od Glavnog kolodvora do Avenije Marina Držića te na raskrižju Savske ceste i Tratinske ulice. Radovi su ukupno procijenjeni na vrijednost od 6 milijuna eura. Naručitelj radova su Grad Zagreb i Zagrebački električni tramvaj.

Vrijednost radova

Od ukupne vrijednosti od 6 milijuna radova na svim dionicama, modernizacija pruge na Ksaverskoj cesti koštat će oko milijun eura, u ulici Ribnjak oko 2 milijuna eura, u Ulici kneza Branimira 2,4 milijuna, a uređenje na raskrižju Savske ceste i Tratinske ulice prema procjeni 600 tisuća eura. Izvodit će se radi zamjene dotrajalog tramvajskog kolosijeka u svrhu podizanja kvalitete i sigurnosti tramvajskog prometa u Zagrebu. Predmetom nabave predviđeno je da se radovi istovremeno mogu odvijati na više dionica.

Izdvojeni članak

ZET daje 40 milijuna eura za novi vozni park, stižu Končarovi tramvaji

Za prve tri od četiri dionice na kojima će se provoditi modernizacija, predviđeni rok završetka radova je 90 dana, od dana uvođenja u posao. Za posljednju ‘grupu’, odnosno dionicu na raskrižju Savske ceste i Tratinske ulice, kraj radova predviđen je 45 dana od uvođenja u posao. Pritom, radovi na svim dionicama obuhvaćat će sličan opseg radova, od demontaže i uklanjanja zastarjelog materijala, do čišćenja onih dijelova koji su ispravni te njihovo vraćanje u kolosijek, kao i postavljanje novih materijala i elemenata u kolosijeku, po predviđenim troškovima.

Uklanjanje starog materijala

Od radova, na dionicama će se provoditi rezanje asfalta na spojevima starog asfalta sa novim uz tramvajsko tijelo. Potom, kako je navedeno u zasebnim troškovnicima, će se demontirati A.B. krovne, odnosno predfabricirane rigolne A.B. ploče, a demontiranje obuhvaća razbijanje betonskog sloja do -30 cm ispod gornjeg ruba tračnice.

Nadalje, uklanjat će se stari neoprenski profil sa strane glave tračnice, neoprenski podlošci te stare spužve (ako postoje) ispod nožice tračnice. Opseg radova obuhvaćat će i demontiranje graničnika zajedno sa temeljima, te će se uklanjati jastuci pokrovnih ploča, izravnavajući sloj od žitkog sintetičkog materijala. Svi stari i neispravni materijali, stoji u troškovniku, bit će odvezeni na deponiju, osim krovnih A.B. ploča, od kojih će ispravne ploče biti odvezene na Remizu Dubrava te će, nakon čišćenja moći biti vraćene u kolosijek.

Ugradnja kolosijeka

Govori li se o nabavi i ugradnji kolosijeka, izvodit će se iskolčenje kolosijeka po profilima s visinskim osiguranjem potrebnim za iskop i izradu tampona, radit će se posteljica s minimalnom zbijenosti, a potom će se posteljicu zbijati vibracijskim valjkom sa četiri do šest prijelaza. Pravit će se i produbljenje iskopa i zamjena eventualno lošeg materijala, što će se dokumentirati ispitivanjem te će se dobavljati i polagati geotekstil po širini i visini iskopa.

Po potrebi, uklanjat će se i kolnička konstrukcija do -30 centimetara ispod GRT-a, uklonit će se zatvaranje kolosijeka tucanikom, koji će se odvesti na deponiju ili na čišćenje. Dobavljat će se žljebatne tračnice za dionice po gradu, po potrebi će se provesti savijanje tračnica za lukove. K tome, nove tračnice bit će postavljene na betonsku ploču. Tračnice će se zavarivati postupkom zavarivanja praškom punjenom žicom bez zaštitnog plina ili nekim drugim jednakovrijednim certificiranim postupkom.

Ovo ljeto počinju obuhvatni radovi na širenju zagrebačke tramvajske pruge, a koje nove ‘trase’ se očekuju pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap