Pretraga

VOLUM3 – Digitalna platforma koja prati cijeli životni ciklus građevine

A- A+

VOLUM3 je platforma za kolaboraciju i upravljanje projektima kroz cijeli životni ciklus građevine – planiranje, projektiranje, izgradnju i održavanje. Nastala iz potrebe za jednostavnijom, pouzdanijom i učinkovitijom suradnjom, na jednom mjestu povezuje sve sudionike projektiranja, gradnje i održavanja – arhitekte, inženjere, investitore, facility managere.

Kampus Infobip | foto: PROMO

Kampus Infobip | foto: PROMO

Platforma je nastala sinergijom entuzijazma i stvarnih potreba arhitektonskog ureda kao odgovor na probleme u upravljanju, komunikaciji i dijeljenju materijala koji se javljaju tijekom projektiranja i gradnje. Koncipirana je da se lako uklopi u postojeće radne procese. Razvoj platforme pokrenut je 2017. godine uz potporu Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i Strukturnih fondova. Ukupna vrijednost projekta bila je oko dva milijuna kuna, od čega je dio financiran sredstvima EU fondova, a ostatak kroz potporu jednog od najvećih hrvatskih arhitektonskih ureda – Studija 3LHD.

Struka je vrlo brzo prepoznala vrijednost digitalne suradnje – VOLUM3 obzirom da omogućava lakoću razmjene informacija, sigurnost podataka, uštedu vremena, smanjenje rizika i troškova kroz cijeli životni ciklus građevine. Do sada ju je koristilo preko 800 domaćih i međunarodnih tvrtki, te više od 2.700 arhitekata, inženjera, građevinara, izvođača, voditelja projekata, investitora i proizvođača.

Izdvojeni članak

Čudo moderne tehnologije: Napravljen softver koji može predvidjeti nesreće na gradilištu

Kako funkcionira VOLUM3

Korisnici kroz VOLUM3 platformu transparentno upravljaju rokovima, zadacima i odgovornostima pojedinih suradnika na projektu. Podaci su pohranjeni u oblaku, uvijek dostupni i sigurni. Platforma povezuje sve sudionike projekta na digitalnoj cloud bazi dostupnoj s bilo kojeg mjesta, što jamči transparentnu i pravodobnu izmjenu informacija.

– VOLUM3 projektima upravlja kao centralizirana platforma na kojoj svi sudionici mogu surađivati i dijeliti informacije i dokumente u stvarnom vremenu što olakšava proces suradnje i promovira transparentnost. Projekti često imaju stroge rokove i zahtijevaju učinkovito upravljanje vremenom. S VOLUM3-om, voditelji projekta stvaraju zadatke, dodjeljuju odgovornosti i postavljaju rokove unutar platforme. Sudionici mogu jednostavno pratiti svoje zadatke, ažurirati napredak i primati obavijesti, osiguravajući pravovremeno dovršavanje projektnih ciljeva, objašnjavaju iz VOLUM3-a.

VOLUM3 taskovi | foto: PROMO

VOLUM3 taskovi | foto: PROMO

Prilagodljiv za svaki građevinski projekt

VOLUM3 je primjenjiv na različite vrste projekata i timova bez obzira na veličinu i način organizacije. Svaki modul može se koristiti prema specifičnim potrebama projekta. Voditeljima projekta VOLUM3 daje jasan pregled rada, rokova i timova projekta kako bi lakše donosili odluke i zadržali projekt unutar predviđenih rokova i budžeta. Platforma također omogućuje generiranje analitičkih izvješća i pregleda projektnih podataka koji pak pružaju uvid u napredak projekta, troškove, učinkovitost timova i druge ključne pokazatelje.

– Na projektima se generira veliki broj dokumenata, uključujući nacrte, zapisnike, specifikacije i izvješća. Praćenje najnovijih verzija i upravljanje revizijama dokumenata može biti izazovno. VOLUM3 nudi funkcionalnost kontrole verzija, osiguravajući da su svi projektni dokumenti ažurirani i lako dostupni što višestruko pojednostavljuje proces upravljanja dokumentima, kažu iz VOLUM3-a.

Izdvojeni članak

Od holograma do dronova: Ovo su izumi koji bi mogli transformirati građevinski sektor

Potpuna kontrola i dostupnost

Platforma se koristila i za realizaciju projekta Kampus Infobip. Korisnici ističu njenu funkcionalnost u svim fazama razvoja projekta.

– Od prvog dana rada zajedno smo s projektantima za dijeljenje informacija i upravljanje projektom odlučili koristiti VOLUM3. Bili smo uključeni u sve faze razvoja i gradnje, i imali pregled i kontrolu nad svim radovima. Platforma je omogućila bolji pregled aktivnosti, brži i kvalitetniji proces donošenja odluka, obavljanje zadataka na vrijeme, detaljno izvještavanje. Nije bilo zastoja u radu ni u vrijeme lock-downa izazvanog virusom COVID19, kaže voditelj projekta Kampus Infobip, Emil Ferjančić, te kao veliku prednost platforme ističe i činjenicu da nakon završetka projekta svi podatci ostaju u bazi.

– Danas, kada je zgrada u upotrebi i dalje imamo pristup cjelovitoj bazi nacrta i dokumentacije koju koristimo za održavanje i facility management. Aplikaciju i stečena znanja i iskustva koristimo i za gradnju novog kampusa u Sarajevu, kaže Ferjančić.

Copy link
Powered by Social Snap