Pretraga

U listopadu kreće obnova pruge od mora prema zaleđu, za dvije godine vlakovi će voziti 100 km/h

A- A+

Uvođenje izvođača u posao, odnosno otvaranje gradilišta na željezničkoj trasi Knin-Zadar očekuje se u listopadu, radovi će započeti iz smjera Zadra prema Benkovcu, a trajat će dvije godine. Ovaj projekt uključuje obnovu 22 tunela, radove na željezničkim prijelazima te izmještanje na pojedinim dionicama. Velika je to vijest stanovnike zadarskog zaleđa, ali i za zadarsku luku koja će ovoga projekta bez sumnje imati koristi.

hž infrastruktura

Tračnice | foto: HŽ Infrastruktura

Obnova i modernizacija željezničke pruge Knin – Zadar, dionice duge 95 kilometara, trebala bi početi u listopadu 2024., potvrdili su za novilist.hr iz tvrtke HŽ Infrastruktura. Radovi će obuhvatiti kompletnu sanaciju gornjega pružnog ustroja, odnosno tračnica i pragova, prolaznih kolosijeka i skretnica na prolaznim kolosijecima u kolodvorima te sanaciju željezničko-cestovnih prijelaza.

Izdvojeni članak

Hrvatska ima gotovo 3.000 kilometara željezničkih pruga, a tek 4 međunarodne putničke linije

Ovaj projekt uključuje obnovu 22 tunela, radove na željezničkim prijelazima te izmještanje na pojedinim dionicama. Podignut će se nosivost pruge na 22,5 tone koja je trenutačno u lošem stanju s obzirom na to da od njene izgradnje nije bilo većih zahvata, a za vrijeme Domovinskog rata doživjela je brojna oštećenja.

Radovima će se povećati i brzina i sigurnost. Prije prestanka prometovanja ovom prugom se vozilo do 80 km/h, a po završetku obnove maksimalna dopuštena brzina će iznositi 100 km/h.

Za ovaj projekt već je provedena javna nabava. Ekonomski najpovoljnija bila je ponuda tvrtke Swietelsky, hrvatske podružnice austrijskog poduzeća, s iznosom od 87.138.998,3 eura. Ovdje treba spomenuti kako je početna procijenjena vrijednost projekta iznosila 112,5 milijuna eura.

Osigurano je i financiranje potpisivanjem Ugovora o financiranju između Hrvatske i Europske investicijske banke (EIB), vrijednog 400 milijuna eura. Naime, ovim se iznosom planira obnoviti 500 kilometara lokalnih i regionalnih željezničkih pruga te obnoviti 30 kolodvora, a među njima i pruga Knin – Zadar. Uz napomenu kako dio projekta obnove ove trase pruge ne obuhvaća obnovu kolodvora i stajališta.

Gradi se 72 kilometra duga elektrificirana željeznička pruga, od Skradnika do Tijana 160 km/h, doznajte ovdje detalje.

Copy link
Powered by Social Snap