U Hrvatskoj se naveliko radi na unaprjeđenju željezničke mreže. Obnove i modernizacija brojnih dionica već je krenula, a u pitanju su investicije od ukupno više stotina milijuna eura. Budući da se radi u ‘fazama’, u promet su dosad pušteni i ‘prvi kilometri’ onih dijelova pruge koji su obnovljeni na svojim dionicama, a unaprjeđenje pruge pratit će i obnova kolodvorskih zgrada. Ona u Sesvetama obnavljat će se među prvima, a za obnove zgrada kolodvora procjenjuje se da će koštati oko 2,2 milijuna eura.
Obnova pruge | foto: HŽ Infrastruktura
U Zagrebu se u zadnje vrijeme štošta radi, pri čemu se, na razini Hrvatske, uvelike unaprjeđuje željeznička infrastruktura. U okviru obnove pojedinih dionica, odvijaju se obuhvatni radovi kako bi se modernizirala željeznička mreža u Hrvatskoj, a sve se provodi sredstvima osiguranim iz CEF instrumenta. O promjenama na dionici Križevci-Koprivnica nedavno smo pisali, a uz obnovu pruga, uređivat će se i zgrade kolodvora. Među prvima na redu kolodvorska je zgrada u Sesvetama.
HŽ Infrastruktura i tvrtka Veselčić, naime, za radove cjelovite obnove zgrade željezničkog kolodvora Sesvete potpisale su ugovor u vrijednosti 297.468,62 eura, a u taj iznos uključen je i PDV. Obnova bi trebala biti u cijelosti završena šest mjeseci nakon početka radova. Obnova će uključivati promjenu fasade, zamjenu stolarije, zamjenu krovišta, sanaciju instalacija i sanitarnih čvorova, a oko zgrade se planira i urediti okoliš. Uredit će se i parkirališta i čekaone za putnike, a ugradit će se i klimatizacijski uređaji, piše tportal.
– Sesvete – Dugo Selo dionica je s najvećim intenzitetom željezničkog prometa u Republici Hrvatskoj. Njome na dan prođe više od 200 vlakova, od kojih 140 putničkih. Prioritet nam je poboljšati kvalitetu putovanja i zadovoljstvo putnika kako bi tom najprometnijom željezničkom dionicom u državi putovali što ugodnije. To je nastavak ulaganja na ovome području nakon što smo 2021. izgradili novo stajalište Sesvetska Sopnica. U javnoj nabavi je i izgradnja dodatnog stajališta, Sesvetskih Sela, pojasnio je važnost radova na ovoj željezničkoj dionici predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Krši.
HŽ Infrastruktura trenutno provodi obuhvatan projekt obnove, odnosno modernizacije željezničke mreže u Hrvatskoj pa su u tijeku obnove različitih dionica željezničke infrastrukture. Uz obnovu i modernizaciju pruga obnavljaju se i kolodvorske zgrade diljem Hrvatske, a obnove se većinom financiraju Fonda solidarnosti EU-a, iz kojeg se financira općenito cjelovita obnova zgrada javne namjene oštećenih potresom, a za obnovu zgrada kolodvora sredstva su i iz Državnog proračuna Republike Hrvatske te kredita Europske investicijske banke. Procjenjuje se da će obnove kolodvorskih zgrada biti investicija od 2,2 milijuna eura.