Pretraga

Novi mostovi u omiljenom hrvatskom nacionalnom parku, samo top materijali

A- A+

U jednom od omiljenih hrvatskih nacionalnih parkova, NP Krka, sanirat će se drveni mostići, a netaknut neće ostati ni vidikovac. Važni dijelovi pješačke staze uređivat će se po projektnom zadatku, za 125.000 eura. Radovi bi trebali zahvatiti zamjenu drvenih hrastovih mosnica poprečnog presjeka, zamjenu poprečnih nosivih greda poprečnog presjeka. Na prostoru vidikovca uredit će se hodna površina.

pješačka staza NP Krka | foto: pexels

Jedan od omiljenih nacionalnih parkova u Hrvatskoj, Nacionalni park Krka, dobiva makeover kroz uređenje pješačkih drvenih mostića. Uredit će se drveni mostići na početku staze kojima se prelazi preko slapišta, a traži se izvođač koji će izvesti posao sanacije mostića i srediti vidikovac za oko 125.000 eura.

U sustavu javne nabave naručitelj NP Krka traži izvođača koji će po otprilike procijenjenoj cijeni sanirati pješačku stazu, drvenu stazu i mostiće na Skradinskom buku u k.o. Lozovac. Projektni zadatak izradila je tvrtka Dom konzalting iz Šibenika, a ponude će se zaprimati do 25. siječnja.

Izdvojeni članak

Velika obnova na Risnjaku, u planu podizanje standarda u svim nacionalnim parkovima

Radovi bi trebali obuhvatiti zamjenu drvenih hrastovih mosnica poprečnog presjeka, zamjenu poprečnih nosivih greda poprečnog presjeka. Također će se mijenjati dijelovi građe, stupova, kosnika, rukohvata, kao i donje prečke ograde. Promjene neće zaobići ni vidikovac.

Prije montaže – demontiranje

Prema tehničkom opisu zadatka sanacija pješačke staze, drvene staze i mostića prvenstveno će obuhvatiti demontažu postojećih mosnica, uzdužnih nosivih greda, poprečnih nosivih greda, demontažu ograde te demontažu smoždenih greda. U okviru demontaže također će se poduprijeti uzdužne grede susjednih polja u vremenu zamjene montaže.

Zatim je predviđena nabava, dopremanje, a onda i montaža uzdužni nosivih greda, duljine kao demontirane. Isto će se napraviti i s poprečnim nosivim gredama, smoždenim svornjacima, kao i mosnicama.

Uslijedit će zamjena stupova ograde, poprečne grede ograde i prečke ograde. Dok će se na ležajnim sidrištima i spojevima naglavnih i uzdužnih greda koristiti postojeće čelične pločice koje je potrebno pjeskariti, toplocinčati te zaštititi s dva premaza antracita metalik sive boje. Sidrište će se prihvatiti na postojeće armiranobetonske pilote sa sidrenim vijcima.

sanirat će se mostići na pješačkoj stazi na Skradinskom buku u NP Krka | unsplash

Uređenje hodnih površina

Svi navedeni radovi bit će izvedeni na svim segmentima. Samo jedan segment obuhvatit će nabavu, dopremu i montažu elemenata ograde stupova, kosnika, donjih prečki i rukohvata.

Na prostoru vidikovca vršit će se uređenje hodne površine, a uređenjem hodne površine obuhvaćeni su radovi – demontaže postojeće hrastove ograde, nabava, doprema i izvedba armiranobetonskih pilota promjera 25 centimetara, 15 komada, na rasteru prema projektu, a minimalne dužine 120 centimetara, iznad srednjeg nivoa tla na visini od otprilike 50 do 60 centimetara.

Na izvedene armiranobetonske pilote vrši se ugradnja nosivih greda u hodne površine u dva nivoa, donji nivo nosivih hrastovih greda (poprečne grede), smoždene pocinčanim moždanicima M24, pričvršćene na glave armiranobetonskih pilota pomoću čeličnih pločica sidrene vijcima koje su međusobno varene.

Ugradnja ograde

Gornji nivo nosivih hrastovih greda (uzdužne grede) dimenzije pričvršćene vijcima, na uzdužne nosive grede vrši se zgradba hrastovih mosnica na međusobnom razmaku od 2 centimetra. Uz rub hodne površine vrši se ugradnja drvene hrastove ograde, stupovi, donje i srednje prečke ograde, rukohvata, kosnika. Svi čelični elementi pločica moraju biti pjeskareni toplocinčani i premazani u dva sloja s antracit metalik sivo crnom bojom.

Sva drvena građa treba biti hrastovo drvo, I. klase, maksimalne vlažnosti 25 %, ta zaštićena temeljnim premazom impregnacijom u jednom sloju, te s dva zaštitna premaza boje lužnog hrasta. Sve detalje spojeva bit će nužno izvesti prema detaljima i nacrtima, a na gradilište će se dopremati isključivo završno obrađena građa sa završnom zaštitom i tretmanom. Svi navedeni radovi izvodit će se prema stavkama u troškovniku, i nacrtima koji su sastavni dio ovog projekta.

pješačka staza NP Krka | foto: pexels

Prva hidroelektrana

Skradinski buk čuva i ostatke HE Krka, prve hidroelektrane u svijetu koja je osvijetlila Šibenik. Sa carskog vidikovca na lijevoj obali staze nekada se pogledu se divio i austro-ugarski car Franjo Josip I. dok su bivše vodenice bile postrojenja u kojima je u prošlosti cijela Dalmacija mljela žito.

Skradinski buk inače je najduži, najpoznatiji i najposjećeniji slap u nacionalnom parku. Može se razgledati upravo zahvaljujući mreži staza u mostova koji prolaze i kroz splet vodenica koje sadrže etnografsku zbirku kraja.

Drveni mostići vode preko vode, kroz zelenilo parka, a potom se s vidikovca na stazi na desnoj obali rijeke najljepše može vidjeti i prirodni fenomen parka – sedra. Na koncu, drveni most posjetitelje dovodi najbliže slapu.

Hrvatski nacionalni park čeka treći najveći viseći most na svijetu. Ovdje pogledajte kako izgleda.

Copy link
Powered by Social Snap