Pretraga

Preporod hrvatskih pomorskih luka: Donosimo vam popis najvažnijih projekata vrijednih 2 milijarde kuna

A- A+

Hrvatska se zadnjih godina općenito može pohvaliti velikim infrastrukturnim projektima, od kojih se veliki dio svakako odnosi i na izgradnju novih pomorskih luka ili obnovu i nadogradnju već postojećih. Štoviše, radi se o nevjerojatnom preporodu lučke infrastrukture diljem naše obale, a taj investicijski ciklus iznosi skoro 2 milijarde kuna te se najvećim dijelom brojni projekti sufinanciraju iz EU fondova. Glavni ciljevi tih projekata su poboljšati kvalitetu života stanovnika te unaprijediti turističku ponudu, a većina njih je već započela s realizacijom te su građevinski radovi u punom jeku.

luka Omiš

Simulacija nove luke u Omišu | foto: Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije

Zadnjih godina hrvatska lučka infrastruktura doživljava nevjerojatan preporod te se, u skladu s tim, velika financijska sredstva ulažu u izgradnju novih pomorskih luka, kao i u obnovu i nadogradnju već postojećih. Štoviše, svi projekti iz ogromnog investicijskog ciklusa u vrijednosti od skoro 2 milijarde kuna najvećim dijelom financiraju se iz EU fondova, a ostatak iz državnih sredstava, što ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković s ponosom ističe. Značajno je naglasiti kako je većina ugovorenih projekata već započela s realizacijom, a radovi na njihovom dovršetku u punom su jeku.

Glavni ciljevi tih projekata prvenstveno su poboljšati kvalitetu života stanovnika, pogotovo ako se radi o otocima, kao i unaprijediti turističku ponudu, uključujući svakako nautički turizam, a najčešće se obnavljaju i pripadajuće šetnice s brojnim novim sadržajima. U nastavku vam stoga donosimo neke od najvažnijih lučkih infrastrukturnih projekata diljem Jadrana.

Uređenje luke Omiš

Projekt pod nazivom Uređenje luke Omiš – II. faza jedan je od trenutačno najvećih projekata u lučkoj infrastrukturi u Hrvatskoj, čija vrijednost iznosi skoro 90 milijuna kuna, a 50 milijuna kuna sufinancira iz EU fondova.

Naime, proširenje trenutne luke uključivat će kopneni i morski segment, a površina nove luke iznosit će gotovo 10 tisuća četvornih metara. Cilj ovog impresivnog projekta također je uspostaviti redovitu pomorsku liniju Omiš-Postira, čime će se otočanima povećati mobilnost, odnosno omogućiti veća dostupnost kopnu i svim životnim potrebama.

Radovi na rekonstrukciji i nadogradnji pomorske luke u Omišu mogli bi započeti već na jesen ove godine, međutim, bit će potrebno puno strpljenja za njezinu izgradnju koja bi mogla potrajati negdje oko tri i pol godine.

luka Omiš

Simulacija nove luke u Omišu | foto: Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije

Radovi na luci u Kaštel Starom

Nositelj projekta rekonstrukcije luke u Kaštel Starom vrijedan 50 milijuna kuna je Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije, a Grad Kaštela sufinancira projekt s 14 milijuna kuna. Naime, na ukupnoj površini od oko 9.000 četvornih metara, Kaštel Stari će iz temelja dobit jednu novu i atraktivnu urbanu vizuru.

Jedna od najvećih atrakcija ove investicije zasigurno je zanimljivo rješenje da se staro pristanište ne ruši niti pretjerano nadograđuje, nego da se jednostavno gradi novi lukobran duljine 200 metara koji će mostom biti povezan s postojećim lukobranom. Stoga se može reći da će nova luka imati unutarnji (stari) i vanjski (novi) lukobran s ukupnim kapacitetom od 150 vezova.

Osim radova na izgradnji pomorske luke, projekt također podrazumijeva obnovu i proširenje stare šetnice koja je u međuvremenu poprimila novi izgled, a radovi na njoj su gotovo u potpunosti privedeni kraju. Na dovršenju projekta naporno će se raditi još narednih devet mjeseci, odnosno kako je planirano ugovorom do kraja veljače 2022. godine.

luka Kaštel Stari

Obnovljena šetnica u Kaštel Starom s raznim sadržajima | foto: YouTube, Portal grada Kaštela

Luka Cres dobila novi lukobran

Vrijednost projekta Rekonstrukcija i dogradnja zapadnog dijela luke Cres iznosi gotovo 40 milijuna kuna, od čega je čak skoro 30 milijuna kuna sufinancirano kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., 5 milijuna kuna osiguralo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, dok je ostatak financiran sredstvima Primorsko-goranske županije i Županijske lučke uprave Cres.

Zapravo, radi se o najvećem i najvažnijem projektu Županijske lučke uprave Cres od njenog osnutka i jednom od najvećih ulaganja u pomorsko dobro na području Primorsko-goranske županije. Naime, u sklopu projekta izgrađen je novi vanjski lukobran zapadnog dijela luke Cres dugačak 185 metara i širok 6 metara, a osim toga 280 metara dugačak kopneni dio luke sada omogućava sigurniji pješački pristup iz centra grada.

Naime, radovi na luci, koji su nastavak uređenja creske rive, završeni su i prije predviđenog roka pa će tako sada građani Cresa, ali i brojni turisti moći uživati u blagodatima ovog zaista hvalevrijednog projekta.

lukobran Cres

Novi lukobran u Cresu spreman je za korištenje | foto: Županijska lučka uprava Cres, Facebook

Izgradnja trajektnog pristana u luci Kaprije

Projekt Izgradnja trajektnog pristana u luci Kaprije u vrijednosti od 24.072.345,21 kuna provodi Lučka uprava Šibensko-kninske županije. Također, ovu izuzetno bitnu investiciju za stanovnike otoka Kaprija, kojom će se povećati kvaliteta života, sufinancira Europska unija iz Kohezijskog fonda u iznosu od 20.461.493,42 kuna, a iz državnog proračuna Republike Hrvatske povlači se 3.610.851,79 kuna. Razdoblje provedbe projekta je 42 mjeseca, a građevinski radovi napreduju punom parom.

Podmorski dio konstrukcije trajektnog pristana sastoji se od ukupno osamnaest pilota projektiranih u dva reda na koje će biti postavljena konstrukcija pristanišnog gata tlocrtnih dimenzija 55 metara dužine i šest metara širine, uključujući manipulativni plato površine 2.300 četvornih metara.

Izgradnjom trajektnog pristana izvan središta mjesta smanjit će se prometno zagušenje i gužve u području luke i središta mjesta. Ujedno će se smanjiti buka u središtu mjesta, što će omogućiti mirnu pješačku zonu unutar koje se nalaze brojne plaže, ugostiteljski objekti, kulturni i drugi sadržaji. Također, novi trajektni pristan u luci Kaprije omogućit će korištenje stabilnijih trajekata s dubljim gazom.

trajektni pristan

Građevinski radovi na realizaciji projekta u punom su jeku | foto: Lučka uprava Šibensko-kninske županije

Ribarska luka Krk

Ukupna vrijednost projekta Ribarska luka Krk iznosi nešto više od 53 milijuna kuna, od čega očekivana bespovratna sredstava iznose 37,3 milijuna kuna, a koja su Županijskoj lučkoj upravi Krk dodijeljena posredstvom natječaja Ministarstva poljoprivrede. U sklopu ovog projekta predviđeni su građevinski radovi rekonstrukcije koji uključuju produženje i proširenje gata postojećeg lukobrana, proširenje kolničke površine postojećeg gata te uređenje površine za ugradnju spremnika za gorivo.

Nadalje, planirana je izgradnja benzinske postaje namijenjene za ribare, nautičare i sportska plovila na dostupnijoj lokaciji te opremanje lukobrana i izgradnja montažnog objekta za djelatnike. Kako bi se uspostavio i prikladno opremio prostor na kojem se obavlja gospodarska djelatnost ribarstva, planira se izvršiti ulaganje u sljedeću opremu, odnosno infrastrukturu kao što su vozila na električni pogon, fotonaponski autonomni sustav, komunalnu opremu, industrijsku digitalnu vagu, kašete za skladištenje mreža s ribarskih plovila, kombiniranu rashladnu komoru za skladištenje prehrambenih proizvoda i svjetlovodnu optičku mrežu do lokacija bežičnih uređaja.

Ribarska luka Krk

U Krku je predstavljen županijski projekt izgradnje Ribarske luke Krk I Foto: Grad Krk

Luka Perna u Orebiću

Dubrovačko-neretvanska županija putem svoje županijske lučke uprave ishodila je pravomoćnu građevinsku dozvolu za luku Perna u Orebiću u vrijednosti od oko 110 milijuna kuna, a projekt će se sufinancirati europskim sredstvima, kao i onima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Luka Perna izravno će biti povezana s novom lukom Korčula na lokaciji Polačište, a realizacija ovih dvaju projekata itekako će doprinijeti boljoj povezanosti okolnih otoka. Uz samu luku Perna, realizirat će se projekt obilaznice Orebića čime će se u konačnici riješiti gužve u samom centru Orebića te poboljšati kvaliteta života stanovnika te Općine.

luka Perna

Vizualizacije luke Perna u Orebiću | foto: Dubrovačko-neretvanska županija

Dogradnja luke Mrtvaška na Lošinju

Ukupna vrijednost projekta dogradnje luke Mrtvaška na Lošinju iznosi 81,5 milijuna kuna i najveća je investicija u luke na području Primorsko goranske županije, a pridoda li se tome i planirana vrijednost projekta rekonstrukcije prometnice do luke Mrtvaška od 150 milijuna kuna, ukupan iznos je oko 230 milijuna kuna i time se svrstava u najveće takve projekte na području čitave Hrvatske.

Predviđena je i izgradnja lukobrana dugog 100 metara s dvjema trajektnim rampama za prihvat trajekata na domaćim i međunarodnim linijama, kao i operativnog platoa, dugog 100 metara, za prihvat plovila na brzobrodskoj liniji te za pristajanje gospodarskih plovila. U nastavku operativnog platoa nalazit će se i stalni vezovi za stanovništvo otoka Ilovika.

Cilj cjelokupnog projekta je proširenje i povećanje kapaciteta u luci, smanjenje vremena putovanja, povećanje sigurnosti pomorskog prometa te bolja povezanost otoka Lošinja s kopnom i ostalim otocima. Rok za završetak radova na dogradnji luke Mrtvaška je godina dana i deset mjeseci od uvođenja izvođača na gradilište, odnosno do studenoga 2022. godine.

luka Mrtvaška

Dogradnja luke otvorene za javni promet Mrtvaška | foto: Županijska lučka uprava Mali Lošinj

Proširenje lukobran Duba Pelješka

Ukupna vrijednost projekta proširenja lukobrana Duba Pelješka za 35 metara da bi se spriječio utjecaj SZ vjetrova, pokrenut je na inicijativu Udruge Duba Pelješka, koja je osigurala sredstva za izradu tehničke dokumentacije. Naime, ukupna vrijednost projekta je 1.850.000 kuna, a financirat će se na način da je Udruga Duba Pelješka osigurala milijun kuna, 800 tisuća kuna Dubrovačko-neretvanska županija, a 50 tisuća kuna Općina Trpanj. Također, Lučka uprava će osigurati sredstva za stručni nadzor, a početak projekta se očekuje nakon završetka turističke sezone.

Duba Pelješka

Lukobran Duba Pelješka | foto: dubrovačko – neretvanska županija

Copy link
Powered by Social Snap